Po ranním neoficiálním odhalení přichází to oficiální. Škoda zveřejnila kompletní fotogalerii, řadu informací i video. Jak se dalo očekávat, nový Kodiaq v nemalé míře následuje nejnovější generaci Volkswagenu Tiguan. Kromě základní techniky nabízejí oba modely také celou řadu stejných „vychytávek“.
Nejprostornější ve třídě
Škoda Kodiaq měří na délku 4697 mm, na šířku 1882 mm, vysoká je 1676 mm (včetně střešních ližin) a rozvor náprav má hodnotu 2791 mm. Pro představu: model Yeti je dlouhý 4222 mm, široký 1793 mm a vysoký 1691 mm, přičemž jeho rozvor dosahuje 2578 mm.
Vnější rozměry se samozřejmě promítnou do prostorného interiéru. Škoda slibuje, že nabídkou vnitřního prostoru se Kodiaq postaví na samotnou špičku segmentu, podobně jako tomu je třeba v případě Octavie. Šířka v úrovni loktů vpředu je podle údajů škody 1527 mm, respektive 1510 mm vzadu. Opět pro srovnání, Superb nabídne vpředu i vzadu (zaokrouhleně) 150 cm, zatímco Tiguan se pohybuje kolem 154 cm vpředu a 151 cm vzadu.
Utáhne dvě a půl tuny
Velkým trumfem bude zavazadelník schopný pojmout v základním uspořádání až 720 litrů, respektive 2065 l po sklopení zadních sedadel. K dispozici bude také možnost objednat sklopné opěradlo spolujezdce, pokud tak učiníte, spolkne Kodiaq předmět dlouhý 2,8 m. Stejně jako u Tiguanu můžete v zavazadelníku najít i tlačítko, které vám elektricky odjistí tažné zařízení. Nové mladoboleslavské SUV odtáhne v nejsilnější konfiguraci (TDI/DSG/4x4) přívěs těžký až 2,5 tuny.
Na trh přijde Škoda Kodiaq s nabídkou pěti agregátů. Tři budou benzinové a dva naftové. Zájemci o benzin dostanou na výběr motor 1.4 TSI ve verzích 92 kW (125 k) a 110 kW (150 k), benzinovým vrcholem bude dvoulitr TSI disponující parametry 132 kW (180 k) a 320 Nm. Kdo požaduje diesel, ten si musí vybrat mezi dvěma verzemi dvoulitru TDI, kdy ta slabší nabízí 110 kW (150 k) a ta silnější 140 kW (190 k). Slabší diesel si řekne v průměru o pět litrů nafty na 100 km, naopak silnější diesel údajně zvládne stovku za 8,6 s a maximálně pojede 210 km/h.
Náš tip: Škoda Octavia 1.0 TSI vs. 1.2 TSI – Černobílá záležitost?
Nejsilnější benzinový a naftový motor je vždy spojen s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, slabší verze dávají na výběr mezi šestistupňovým manuálem a šestistupňovým DSG. Nejslabší benzinový motor si musí vystačit pouze s manuálem a přední hnanou nápravou. Zbytek nabídky lze pořídit také jako 4x4. Pohon všech kol obstará tradičně mezinápravová spojka Haldex.
Simply Clever dveře i nabíjení
Škoda nabídne v modelu Kodiaq třicet různých Simply Clever detailů včetně třeba možnosti otevřít zavazadelník mávnutím nohy pod nárazníkem, případně výsuvnou ochranou hran dveří, jako má Ford Focus. Dalšími příklady jsou bezdrátové dobíjení mobilů, deštník ve dveřích nebo obligátní škrabka na led schovaná ve víčku nádrže. Samozřejmostí je celá řada bezpečnostních asistentů a to včetně asistenta pro couvání s přívěsem.
Na své si přijdou rovněž zájemci o multimédia. K dispozici bude na přání možnost využít všechny dostupné standardy pro propojení s telefonem (Android Auto, Apple CarPlay, MirrorLink), ale také připojení na internet nebo aplikaci pro chytrý telefon, která vám zpřístupní některé údaje o vašem Kodiaqu. Do mobilu můžete dostávat třeba upozornění na překročení rychlosti nebo opuštění vymezené oblasti. Stejné funkce prezentoval Volkswagen u Tiguanu během letošního léta.
[su_vimeo url="https://vimeo.com/181081870"]
Na Kodiaq teď čeká výstavní světová premiéra na pařížském autosalonu. Objednávky začnou prodejci přijímat vzápětí poté, k prvním zákazníkům však nové SUV dorazí až začátkem příštího roku. Další podrobnosti o nové Škodě Kodiaq si můžete přečíst v tiskové zprávě.