-
Škoda ve Stockholmu odhalila nové SUV jménem Karoq
-
V nabídce značky nahrazuje Karoq model Yeti, oproti kterému je delší, širší a nižší
-
Od delšího Kodiaqu se Škoda Karoq liší mnoha detaily v exteriéru i interiéru
-
Základní motorizací Škody Karoq je tříválec 1.0 TSI, namísto 1.4 TSI přichází nová jednotka 1.5 TSI s vypínáním válců
-
Diesely zastupuje motor 2.0 TDI naladěný na 110 nebo 140 kW
-
Příplatková zadní sedadla VarioFlex lze z auta i úplně vyjmout
-
Pohon všech kol bude mít standardně jen nejsilnější diesel
-
Novinkami ve výbavě jsou full LED světlomety, digitální přístrojový štít nebo infotainment s ovládáním gesty
Za účasti více než čtyř stovek novinářů z mnoha zemí světa odhalila Škoda podobu nového SUV Škoda Karoq, které v nabídce značky nahradí model Yeti. Slavnostní premiéra se konala v Artipelagu, muzeu moderního umění ve švédském Stockholmu.
- Zcela v souladu s očekáváním působí nová Škoda Karoq jako kratší dvojče Kodiaqu (jímž ostatně také je). Přesto nejde o tvarově totožná auta. Světlomety Škody Karoq se směrem k okrajům tolik nezužují, jinak tvarovaný je přední nárazník a výrazně se liší i zadní svítilny. Ty sice dodržují pro Škodu typický „světelný podpis“ ve tvaru písmene C, ale do pátých dveří zabíhají jen horní částí. Karoq si proto nespletete ani s Kodiaqem, ani s příbuzným Seatem Ateca. Ten má technicky k novému SUV značky Škoda velmi blízko, o čem svědčí už porovnání základních rozměrů:
Škoda Karoq: Rozměry a srovnání s podobnými modely
[wpsm_comparison_table id="268" class=""]
Škoda slibuje o 40 mm větší šířku v úrovni loktů a o 69 mm větší prostor před koleny cestujících vzadu než v modelu Yeti. Zavazadlový prostor má podle konkrétního provedení zadních sedadel objem 479 až 521 litrů, po sklopení sedadel naroste na 1810 l.
Doporučujeme: Škoda Trekka a Škoda Kodiaq: Takhle vypadá rozdíl více než 50 let v praxi
Na oficiálních produktových fotografiích v galerii pod článkem si můžete prohlédnout interiér s výrazně profilovanými sedačkami. Takové ovšem dostanou jenom vyšší verze Karoqu.
Pro klientelu značky Škoda bude zato novinkou prvek, který už známe z mnoha volkswagenů, audi a samozřejmě i dalších značek: digitální přístrojový štít. Namísto klasického analogového rychloměru a otáčkoměru dostanou lépe vybavené Karoqy displej umožňující přepínat mezi několika režimy zobrazení. Kromě výchozího módu s virtuálním rychloměrem a otáčkoměrem si můžete třeba roztáhnout mapu navigace prakticky přes celou šířku displeje.
Paletu motorizací tvoří dvě benzinové a tři naftové jednotky. Roli základní motorizace plní tříválec 1.0 TSI, který na nás udělal třeba v Octavii velice solidní dojem. Namísto 1.4 TSI už přichází očekávaná novinka v podobě 1.5 TSI s odpojováním válců při částečném zatížení. Základní parametry všech motorizací uvádíme pro přehlednost opět v tabulce.
Škoda Karoq: Technické údaje všech motorizací
[wpsm_comparison_table id="269" class=""]
Všechny údaje platí pro verzi s pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou s výjimkou nejsilnějšího 2.0 TDI. Ten se totiž bude dodávat sériově s pohonem 4x4 a sedmistupňovým automatem DSG, stejně jako ve větším Kodiaqu.
Vpředu je zavěšení tvořeno konvenčními tlumičovými vzpěrami. Zadní náprava je v základu vlečená, ale čtyřkolky mají standardně čtyřprvkové zavěšení. Pohon všech kol u verzí 4x4 zajišťuje samozřejmě elektronicky řízená lamelová spojka, umístěná u zadní nápravy. Po stránce techniky se zkrátka Škoda Karoq nijak neliší od existujících příbuzných z koncernu Volkswagen.
Od výbavového stupně Ambition bude k dispozici také volba jízdního profilu v režimech Normal, Sport, Eco a Individual. Čtyřkolky nabídnou navíc ještě módy Snow a Offroad.
Infotainment ve vrcholné verzi Columbus umožňuje řidiči ovládat některé funkce gesty. Pohyb jeho ruky v prostoru nad středovým panelem sleduje kamera. Zpočátku bude možné ovládat tímto způsobem posouvání obrazovek, další funkce (jako hlasitost) se přidají později. V BMW řady 7 nás ovládání gesty o své užitečnosti příliš nepřesvědčilo a pochybujeme, že ve Škodě Karoq to bude jinak, ale rádi se necháme překvapit.
Objednávky začnou prodejci značky Škoda přijímat již začátkem léta. Výroba se rozběhne během prázdnin a na českých silnicích by se první Karoqy měly objevit na přelomu září a října.
Další podrobnosti o koncepci, technice a výbavě tohoto modelu najdete v obsáhlém press kitu: