Sedm „zločinů“ proti bezpečnosti a plynulosti provozu, které nikdo netrestá

14.06.2018
122 nových názorů
Autor: Redakce
  • Levý pruh slouží jen k předjíždění

  • Bezdůvodně pomalá jízda zvyšuje riziko nehody

  • Mlhovka je jen k jízdě v mlze nebo silném dešti/sněžení

  • Blinkry nejsou na autě pro ozdobu

Téměř denně čteme tendenční zprávy o tom, jak stateční policisté zase dopadli jednoho agresivního piráta v černém luxusním BMW, který se zapomněl a v nezastavěné části obce na čtyřproudé silnici jel 62 km/h a ještě ke všemu měl propadlou lékárničku. „Na doživotí sebrat řidičáky takovým!“ hlásají nadšené komentáře pod podobnými články. Řadu otravných přečinů proti plynulosti a bezpečnosti provozu přitom nikdo nesleduje. A tedy ani neodhaluje a netrestá.

Stát si zkrátka udělal z monitorování a šikany řidičů výnosný byznys a třeba obce rychle zjistily, že je výnosnější posílat provozovatelům vozidel tzv. odpustky, než posílat policejní hlídky do míst, kde je to skutečně potřeba.

Rozhodně nevoláme po tvrdší represi. Už proto, že ta se v rukou policie téměř vždy zvrhne v pohodlné trestání formálních přečinů proti liteře zákona bez ohledu na jejich reálnou nebezpečnost. Chceme ale upozornit na chování, které policisté obvykle přehlížejí, ale chvályhodné rozhodně není.

Zde je náš seznam hříchů, kterými někteří řidiči bezdůvodně narušují poklidné soužití a někdy i bezpečnost na českých silnicích:

1. Bezdůvodná jízda v prostředním a levém pruhu

Typickým českým (nejen) nešvarem je naprosto bezdůvodná jízda v prostředním nebo levém pruhu víceproudých silnic a dálnic. Ne nadarmo se říká, že nejrychlejší cesta po Jížní spojce v Praze je ve volném pravém pruhu. Pravidla se v tomto směru vyjadřují poměrně jasně. Jezdí se v pruhu pravém, ostatní slouží pouze k předjíždění. Po dokončení manévru se má řidič vrátit zpátky do pravého pruhu a ne v něm zůstávat, protože dva kilometry daleko vidí v pravém pruhu kamion a ten přece bude chtít za deset minut, až k němu dojede, také předjíždět.

Doporučujeme: Komentář k novele bodového systému — Více peněz, co nejméně správního řízení

Ucpávání „rychlejších“ pruhů vytváří také jeden zásadní problém. Tím je snižování reálné propustnosti komunikace. Pokud se někdo usadí v prostředním pruhu, všichni z ostatních tří pruhů ho musí předjíždět vlevo, čili takový nezdvořák z tříproudé dálnice rázem udělá dálnici jednoproudou. Podjíždět zprava se nesmí. Na druhou stranu, policie se už vypořádala i s tím a pokud zůstanete v pravém pruhu a podjedete někoho v pruhu prostředním nebo levém, jedná se o jízdu souběžnou. Což není přestupek. Přesto z celkem pochopitelných důvodů řidiči neradi podjíždějí zprava. Je to značně nekomfortní, nezvyklé a potenciálně nebezpečné.

Očekáváme řadu nesouhlasných komentářů na téma „Rozbitý pravý pruh, ve kterém si ničím auto“. To je sice hezké a snad bychom pro to měli i pochopení. Kdybychom ovšem tuto výmluvu neslýchali hlavně od těch, kteří jezdí vlevo vždy a všude. Včetně zcela bezproblémových úseků.

2. Jízda v levém pruhu 10 km/h pod zákonným limitem

Dalším frustrujícím nešvarem je jízda hluboko pod rychlostním limitem. Pokud možno také v prostředním nebo levém pruhu. Chápeme, že třeba ve snížené viditelnosti za mlhy nebo na náledí není komfortní jet zrovna nejvyšší dovolenou rychlostí, ale při dobrých povětrnostních podmínkách by to snad až takový problém být nemusel.

Neříkejte nám, že například v tunelu Blanka vaše auto nedokáže jet povolených 70 km/h, nebo třeba na Jižní spojce 80 km/h (kde by klidně mohl být limit i 120). Vaše námitky, že jsou všude radary a že nechcete dostat pokutu, jsou sice v pořádku, ale s dovolením se aspoň ukliďte do pravého pruhu a levý pruh nechte těm, kteří umí jet opravdu 70 a neciví na tachometr, aby se náhodou nepřehoupli přes 65 km/h k blízkosti zóny agresivního vražedného pirátství.

Doporučujeme: Stacionární radary zvyšují riziko nehody. Navrhovaná řešení vás ale příliš nepotěší

Pamatujte také na to, že rychloměry aut přeměřují. Obvykle ukazují o tři až deset procent víc, než jaká je skutečnost. A radary mají nastavenou nějakou toleranci. Za tachometrových 82 nebo 83 km/h na osmdesátce pokutu v žádném případě nedostanete.

Věděli jste třeba, že řidič, který jede o 8 km/h pomaleji než okolní provoz, způsobí nehodu s mnohem vyšší pravděpodobností než řidič, který jede o 8 km/h rychleji? Nevěříte? Pusťte si následující video a snad to pochopíte:

K jízdě nižší než povolenou rychlostí samozřejmě existuje nesčetně legitimních důvodů. Nechceme soudit. Ale snažně vás prosíme, ukliďte se aspoň do pravého pruhu. Tam si klidně jeďte na sedmdesátce svých 55 km/h.

3. Velmi pomalé odjezdy z křižovatek

Nechceme po nikom, aby mu při rozjezdu z křižovatky hořely pneumatiky, ale rozumná svižná akcelerace ještě nikomu neublížila. Nestojí to ani moc úsilí. Stačí sledovat provoz a jakmile se proud vozidel z druhé strany zastaví, lze dovodit, že brzy padne zelená. Můžete si tak připravit rychlost a na zelenou vyrazit.

Obykle to ale bývá tak, že s rozsvícenou zelenou se teprve po dvou sekundách ozve klakson vozidla vzadu, což přinutí prvního řidiče na hranici křižovatky ukončit filozofické rozjímání a začít hledat, kam konstruktér vozidla umístil řadící páku. Až se po dalších několika sekundách seznámí řidič se schámatem volby stupňů standardizované manuální převodovky, započne velmi, ale opravdu velmi rozvážný rozjezd, aby nedošlo k nadměrnému opotřebení spojkového obložení a zvýšení spotřeby paliva.

Čili než se takový jedinec dá do pohybu, na semaforu už svítí zase červená a přes křižovatku, kterou mohlo projet deset patnáct aut, se dostanou maximálně tři nebo čtyři. Pokud máte problémy s rozjezdy a řazením, kupte si automat. Na trhu je již plno dostupných a spolehlivých aut se samočinnou převodovkou.

4. Vjíždění do ucpané křižovatky

Ono to někdy souvisí s těmi pomalými rozjezdy. Častěji se jedná o nesmyslná dopravní opatření, která pár desítek metrů za hranicí křižovatky udělají z dvouproudé silnice jednoproudou. Ten pár cyklistů, kteří tam denně projedou po chodníku, přece potřebuje vlastní pruh...

Nelze se spoléhat na to, že vás někdo pustí. A tím, že vjedete do ucpané křižovatky, blokujete jiný jízdní směr. Počkejte, až se za křižovatkou skutečně uvolní místo. Ano, často je nutné čekat, i když máte zelenou. Myslete i na to, že ucpané křižovatky představují závažnou komplikaci pro vozidla s právem přednostní jízdy. Včetně rychlé záchranné služby.

5. Nepoužívání směrovek a zrcátek

Kdybyste si nastavili pořádně sedačku a drželi volant oběma rukama, nečinilo by vám problém hnout prsty levé ruky a použít páčku směrovek. Jenže když máte v jedné ruce mobil a druhou ledabyle položenou nahoře na věnci volantu à la Vin Diesel, je přehmatávání na páčku blinkrů tak strašně obtěžující.

Směrovky jsou jedním ze základů všem srozumitelného jazyka vzájemné řidičské komunikace, takže je prosím používejte. Dáte tím najevo své úmysly. Ostatní na silnici se mohou lépe přizpůsobit vašemu počínání a třeba vám udělají i trochu místa.

Doporučujeme: Studie — Používání hands-free je stejně nebezpečné jako držení mobilu v ruce

Když je pak řidič příliš zaměstnán psaním esemesek za jízdy a ještě se za volantem válí tak, že z auta nemůže vůbec nic vidět, postupně rezignuje na jakoukoli snahu používat zpětná zrcátka. Takže pak prostě změní bez blinkru jízdní pruh a ostatní ať si s tím nějak poradí. Mají přece za povinnost dodržovat bezpečný odstup... Nebo ne?

6. Úmyslné nedávání přednosti v jízdě

Možná jste si toho poslední dobou také všimli. Stále více řidičů absolutně ignoruje prostou slušnost zpomalit před křižovatkou, rozhlédnout se a dát vozidlům na hlavní přednost v jízdě. To, že někdo někoho přehlédne, se stává. Dopravní nehody jsou zkrátka nedílnou součástí provozu a docházet k nim bude. Ale u některých lidí je pasivní agresivita téměř hmatatelná. Oni vám přednost nedají schválně.

Vidí vás, že jedete po hlavní. Ale prostě vám to tam „pošlou“ a o brzdění se starejte vy. Kdyby aspoň ihned nabrali rychlost. Jenže často to dělají právě řidiči, kteří následně jedou mimořádně pomalu. A když jim klaksonem nebo probliknutím dálkovými světly dáte najevo nesouhlas, ještě vás počastují mezinárodně srozumitelnými gesty. Je to nějaká psychická frustrace a následná msta zbytku společnosti? Vyřizování si účtů s aktuální politickou situací? Vážně to nevíme a nechápeme to.

7. Svícení mlhovkami, když to není potřeba

Jak napovídá už jejich název, mlhová světla slouží pro jízdu v mlze, případně při hustém sněžení nebo silném dešti. Rozhodně neslouží ke zlepšování společenského statutu nebo nálady tím, že si jen tak z plezíru rozsvítíte na autě všechno jako na vánočním stromečku.

Zatímco přední mlhovky jsou protivné a oslňují protijedoucí auta, zadní mlhovky mají ještě jeden efekt. Jejich intenzivní světlo připomíhá světla brzdová a poutá pozornost ostatních. Navíc když pak začnete brzdit, čitelnost brzdových světel není tak výrazná. Ostatní proto nemusí hned zaznamenat, že se něco děje a že zpomalujete. Proto když silně neprší a není mlha, mlhovky zase vypněte. Že jste zapomněli? Protože se nesoustředíte na řízení a na to, co děláte.

Možná by se ještě slušelo v souvislosti s osvětlením auta vyslat vzkaz všem, kteří používají denní svícení i v šeru a dešti. Uvědomte si, že při zapnutém denním svícení nesvítí zadní obrysová světla. Nejste pak vůbec vidět. To už si snad raději rozsviťte tu mlhovku.

Určitě vás napadnou ještě další prohřešky, které jsou rizikové, lidé se jich na silnici pravidelně dopouštějí, ale nikdo je nepostihuje. Vaše tipy uvítáme v komentářích pod článkem.

zwqlhrlry (neregistrovaný)
Sedm „zločinů“ proti bezpečnosti a plynulosti provozu, které nikdo netrestá - Autobible.cz zwqlhrlry http://www.g03wh9oekkh6236059x82odfxl31j40ks.org/ [url=http://www.g03wh9oekkh6236059x82odfxl31j40ks.org/]uzwqlhrlry[/url] azwqlhrlry
xrynbjxkyw (neregistrovaný)
Sedm „zločinů“ proti bezpečnosti a plynulosti provozu, které nikdo netrestá - Autobible.cz axrynbjxkyw [url=http://www.g7lsv8inz9b5w4ld62t6lr49dt374007s.org/]uxrynbjxkyw[/url] xrynbjxkyw http://www.g7lsv8inz9b5w4ld62t6lr49dt374007s.org/
Zuzka (neregistrovaný)
Co je na "ranu" mezi oči jsou dálková světla v noci. Někteří řidiči neumí vypnou dálková světla včas (pokud je vypnou), takže oslní vozidla v protisměru. Někteří jezdí s dálkovými, jako druhé vozidlo, a neuvědomují si, že oslňují vozidlo před sebou (za jasné viditelnosti)
Solomon Hayek (neregistrovaný)
Vypnutí červené mlhovky, když mne někdo dojede, by mělo být dané zákonem. Svícené předními v dešti je zločin a ohrožení zraku protijedoucích řidičů. Svícení oběmi mlhovkami, když svítí slunce, by mělo být poukazem do blázince.
George54 (neregistrovaný)
1. Jezdim tak, abych se co nejrychleji a bezpečně dostal do cíle své cesty. 2. Vždy dávám všem účastníkům provozu kolem sebe včas a jasně najevo, kam chci jet a co mohou ode mě očekávat. 3. Jezdím tak rychle, jak rychlé jsou mé reakce, technické schopnosti auta v kterém zrovna sedím a podmínky na silnici, kterou jedu. 4. Když vidím před sebou nebo za sebou "nebezpečného řidiče" ( ať už frustráka, feťáka, nebo Schumachera), snažím se mu co nejrychleji a bezpečně zmizet za každou cenu. 5. Nemám problém být k ostatním ohleduplný a i v případě, že něco pohnojim já, se omluvit. Vždy se mi to vyplatilo, a na silnici potkávám 90% ohleduplných lidí - mimo dálnice... tam je to bohužel tak 30%. Pražáci jsou hodně ohleduplní, tam si to ( v Praze) bez té jejich ohledupnosti ani neumim představit. To bych tu Prahu občas neprojel vůbec. 6. Taky mi vadí zdržovači a zpomalovači provozu, ale dokážu je pochopit a zbytečně se nerozčilovat. Dokud na ně nebudou vysazeni policajti a státní aparát, stejně se nic nezmění. 7. Vadí mi myškaři, skokani, prdelolepiči a hazardéři, který začnou předjíždět v nepřehledném úseku, nebo před horizontem poté, co měli posledních 300m volnou silnici k předjetí.... raději automaticky zpomaluju, protože se nerad dívám do potkávacích světel vyděšěného řidiče v protisměru, který neměl kam uhnout... 8. Zatím jsem měl jen drobné nehody, při kterých se nikdy nikomu nic nestalo, odnesli to jen plechy - a spíš jen barva na nich a navíc v 90% jsem byl ja ten poškozený. Mám takhle najeto asi 1,5 mil. km.
Šimon (neregistrovaný)
Tak vy jste přesně ten co jezdí s mlhovkami pořád. Jasně že jsou vidět líp. A taky daleko víc oslňují. To jste si ještě nestačil všimnout? Být viděn, ale zároveň neoslnovat. Mám se co držet,abych nepoužil nějaké invektivum.
m (neregistrovaný)
1) V obci se může jet kterýmkoli pruhem, ne striktně pravým. 2) Když pojedu po Jižní spojce v pravém pruhu, budu neustále přejíždět z pruhu do pruhu jak magor a mohu způsobit nehodu. 3) Chce někdo z vás jet mezi dvěma návěsy rychlostí 80? 4) Nejčastější prohřešek je nedodržení alespon hloupě malé vzdálenosti, natož minimální nebo rozumné. 5-1000) Kde není žalobce, není soudce: Když nikdo neměří, tak samozřejmě lidé jezdí rychle, v Čechách je nedodržování zákonů asi pocit moci. U nás ve městě jsou dopraváci vidět jen v pátek, sobotu a neděli, kdy kontrolují jediné auto, které okolo půlnoci jede domů. Za chvíli tam okolo sídliště mastí návěs 70kou. STK je další ptákovina - u nás se vždy buzerují normální a na adresáty opatření (pašování, šulení daní, stáčení tachometrů) se ani neudělá bububu. 1001) že MP nebo města měří rychlost, aby tam někdo nepřejel děti nebo aby tam neustále nevyjížděla záchranka? Prý "výdělečná činnost" - tak at tak vydělává státní policie. Kdo měří rychlost ? Nikdo. Stacionární radary se nerealizují. Na měření a kontroly jsou řidiči upozornění. Právník si stěžuje, že mu neoznačené policejní auto změřilo, že jel o 30 vic....... Už mě to nebaví psát
Jan Jeravý (neregistrovaný)
Teď jsem narazil na podobný článek http://www.dopravniznaceni.com/Prilis-pomala-jizda-ma-byt-taky-pokutovana-b1110.htm - ja si myslím že se to fakt musí pokutovat
TSI (neregistrovaný)
Já bych si dovolil to celé uzavřít. Řídit auto mě naučil můj otec, autoškola mi pouze umožnila získat řidičák. A věřte tomu v autoškole jsem toho mnoho nenajezdil, protože instruktor pochopil, že mě nemá moc co učit. Taktéž jsem to udělal se svými dětmi a jsou z nich slušní řidiči. Bohužel naše autoškoly se intenzivně věnují striktnímu dodržování předpisů svých žáků při jízdách a jaksi zapomínají naučit je tu fyziku-ovládání auta. Dokážete si představit, že by v současném systému žáci autoškoly, kteří se s vypětím všech sil po městech plíží 30 km rychlostí byli nuceni se zúčastnit výuky řízení vozidla na dálnici? A víte kolik učitelů autoškoly řekne svému žáku-nech toho, ty nemáš žádné předpoklady pro řízení vozidla. Ani jeden, bo prachy jsou až na prvním místě. A poslední postřeh. Jak se kdo chová v životě, tak se chová i za volantem svého auta. Takže kdo nadáváte na sousedovic fracka, že jezdí jako dobytek, běžte rozbít hubu jeho papínkovi za to, jak ho vychoval.
Olaf (neregistrovaný)
Ad soubezna jizda v nekolika pruzich: prosim nematte ctenare. Napriklad na Prazskem okruhu je nekolik pruhu doplnenych modrou znackou informujici o soubeznych pruzich. Jizda v pravem pruhu rychleji nez v levem neni podjeti. Dale, jizda v levem pruhu je naprosto ok, pokud jak pisete nejede 10km pod limitem a nezpomalujete ostatni. Osobne pokud nekdo specha a netlaci se mi na zadek, tak rad pustim. Ale pokud je ridic za mnou agresivni, vsechny pruhy plne, tak nemuze pocitat ze bych mu uhybal. A je mi zcela fuk, jake auto ridi. Samozrejme vse co jste psal vcetne leveho pruhu plati na dalnici. Ale zapomente na nejake prednosti ohledne leveho pruhu na mestkem okruhu/jizni spojce.
Karel (neregistrovaný)
Dokud budou dostávat řidičáky lidé, kteří nikdy neviděli Zákon o provozu na pozemních komunikacích a naučili se jen testy stylem, že nejdelší odpověď bývá správná, aniž by tušili o co se jedná, budou silnice připomínat válečnou zónu! Kdo chce jezdit, ten MUSÍ znát předpisy!
Standa (neregistrovaný)
Vše co tady čtu,není o zákonech a nařízeních,nebo kdo jezdí X kilometeů ročně.Dokonce to není o tom,že synáček ba dcerka dostane káru v automatu za skvělé vízo a neumí ani bezpečně předjíždět,vypnout dálkové,když ho předjedete tak vám to do těch zrcátek napere a dá vám jasně najevo,že jste ho vůbec předjel-a..Vše je jen výmluva aby lidi omluvily své psychické rozpoložení a s části svou nevědomost.Jezdim už přez dvacet let...a řeknu vám....na dálnici vám nevjedu... to samé je i na vedlejších silnicích...nevidím v tom žádný rozdíl. Je to v lidech a ne v době...v které žijeme.
Standa (neregistrovaný)
Debilni a zas..ni mlhovkari..cetl jsem tu x komentaru na tema mlhovky a svitite jima v oblibe a bezustani v jakymkoli pocasi..jste vylizani jak miska od psa..zkuste nekdy sednout do auta a jet tisic kilaku kdyz vam nejen kazdej druhej dement sviti mlhovkama do ksichtu v protismeru..neodpocinete si ocima ani v zrcatkach,protoze idioti podobny Vam,Vam budou svitit mlhovkama do zrcatek..svetlo jak prase ze vsech stran ve tri rano pri viditelnosti na pet kilometru..a bonus?..az Vas ten debil,co sviti bilima mlhovkama do zrcatek predjede,uvidite,a to bez priplatku,jeho agresivni cervenou zadni mlhouvku..opravdu intenzivni zazitek,behem ktereho se vykoukate petkrat rychleji,tudiz mate petkrat rychlejsi pravdepodobnost selhani vnimavych smyslu,ci mikrospanku..ano,zapnete si ty vymrdany mlhovky,at je vas videt na 10mil dopredu,aby vas nikdo nenaboural..a ta zver se sirsim uhlem svetelnyho pole na mlhovkach?...volove a dementi..staci byt jen ve strehu a sledovat silnici dal nez jen 5metru pred sebou..jste naprosty .. .. to ani jeste nevymysleli,to slovo,co by vystihlo,co jste..ale to jste a to naprosty,naprosty tri tecky .!.!.!
eda (neregistrovaný)
Já se jenom ptám i pana Žáka:kam všichni tak spěcháte? to nejde jet normálně bez lepení na zadek,bez hloupého vybržďování atd.!!! Je tendence všech těch troubů na silnici,být na tom hřbitově o vteřinu dřív!!!
Kódl (neregistrovaný)
Půlka řidičů v republice by zasloužila roztrhat a sníst řidičský průkaz. Opravdový zážitek jezdit po velkém městě. To se k...a nikdo neumí rozjet na semaforu a zrychlit na 50?? K dalšímu semaforu se plazim za debilem kterej je línej dát dvojku a raději bude popojíždět rychlostí 20km/h. Může mi někdo vysvětlit co je za logiku přijet k semaforu nebo koloně, nechat si před sebou místo pro kamion a pak po 5 sekundách o kousek popojíždět??? To se ten dotyčný bojí že se mu zakousnou pakny do kotouče když bude stát na brzdě, nebo musí ozkoušet spojku jestli funguje??? Co to do pr...e má být?? Snad přijedu, zastavím za autem co stojí přede mnou a čekám ne?? A nějaký brždění v levém pruhu?? Za to by dotyčný zasloužil pořádně nakopat do držky. Mám tisíc případů kdy jedu na dálnici 130 a k...t co jede 100 mi to pošle před čumák, protože tu chviličku nemůže počkat, to vždy brzdím i očima, ale jakmile zatroubim, nebo probliknu, už by lovil devítku z kaslíku. Dneska kdo jezdí normálně a selskym rozumem by byl nejvíc bit, ale takový sr....é jako jsou popsaný v článku jsou nejlepší řidiči pod sluncem a běda je napomenout.
pacmar (neregistrovaný)
Co to říkáš za hloupost Petře. Při odbočování vlevo přece musíš dát přednost vozidlům jedoucím po hlavní, v tomto případě zprava. Při dávání znamení o změně směru není podstatné, jestli při tom zatáčíš nebo ne. Dusan ví, co říká.
pacmar (neregistrovaný)
A co otázka přednosti v jízdě? Zajímalo by mně, kolik řidičů z plejády diskutujících ví, co to znamená. Při jízdě na českých silnicích mám často pocit, že to neví skoro nikdo. Nebudu to v tomto příspěvku vysvětlovat, ale ten, kdo neví, co to je, ať se podívá do vyhlášky o provozu na pozemních komunikacích. Zde je velký potenciál v plynulosti dopravy. Pomalý a přehnaně opatrný řidič je nebezpečnější, než jeho přiměřený opak.
relka (neregistrovaný)
No...rozdmýchávat vášně rok a čtvrt starým článkem .....tak to je taky o papíry, ale spíše na hlavu.
abusklibi (neregistrovaný)
Dost často mě ohrožuje NEOBJÍŽDĚNÍ STŘEDU KŘIŽOVATKY PŘI ODBOČOVÁNÍ VLEVO. Přijíždím po vedlejší, dávám přednost, už skoro stojím, a jelito přijíždějící zprava po hlavní a odbočující vlevo si to tak "střihne", že musím dupnout na brzdu, abych nepřišel o levý přední blatník.
Max (neregistrovaný)
Bod 3 - pomalé odjezdy z křižovatek - trefné. Někdy je k vidění i to, jak řidič (na rovině!) po rozsvícení zelené povoluje ruční brzdu, vykukuje na hlavní jestli něco nejede a teprve pak hledá tu řadící páku. ON projede, no a co je mu po dalších? Pamatuji si jak po převratu byl synovec v Německu a popisoval jak jezdí v křižovatce. Padne zelená a plynule a naráz se rozjíždí tak pět aut. Všechny, které vidí na semafor. On z toho tenkrát byl docela paf..
Karel (neregistrovaný)
S body 1,5 a 6 souhlasím, ostatní body jsou diskutabilní. Bod 2: Můžete mi říci kolik bych teda měl například na 90 jet, abych "nebrzdil" provoz? Odchylka tachometru (předpokládám že u každého auta jiná) + tolerance radarů = 95, 96, 98, 100, 110? Někdy mám pocit, že ať jedu kolik chci, vždy někoho brzdím (zřejmě mám štěstí a pořád potkávám ty co akutně spěchají do nemocnice a zachraňují životy ostatním). Body 3,4,7 + vztahuje se i k bodu 2: Zde je potřeba myslet na tu nejdůležitější věc a tou je ohleduplnost a tolerance a to v obou směrech. Je třeba si uvědomit, že ne vždy za volantem sedí profící a odborníci jako zde v diskuzi. Na silnicích jezdí i začátečníci a doživotní příležitostní řidiči, kteří prostě budou jezdit pomaleji, budou déle vyčkávat při přednostech a občas třeba udělají i nějakou tu chybu (to vlastně mohou udělat i ti zkušení). Sám jsem to zažil, když moje dcera čerstvě dokončila autoškolu a já z pohledu spolujezde sledoval jaká je bezohlednost řidičů. Mnohokrát jsem zažil jak na ni ostatní troubili, že jede pomalu, že dlouho vyčkává než najede na kruháč, atd ... , až jsem se nestačil divit. Na závěr jedna taková úvaha, doufám, že se dožiju doby autonomních vozidel a toho jak chytrolíni pro které je maximální povolená rychlost něco jako urážka na cti budou muset sklopit uši a jejich auto se bude "plížit" těmi potupnými předepsanými rychlostmi :D
jarda (neregistrovaný)
čtu i některé komentáře - je mi 68, jsem bývalý skoro profi cyklista ... na křižovatce se semafory mám ruce na volantu, při žluté začínám řadit a ještě při žluté odjíždím - to není nic složitého ;-) všimněte si na videu, že se vlezete do mezery menší než je délka vašeho vozu - občas to také udělám ;-) nejbezpečnější vzdálenost za autem stejné výšky nárazníků jako mám já je 0 cm - jako jedou vagony vlaku - jen nárazník přede mnou použiji jako brzdu (tohle berte s nadhledem, ale je to zkušenost z treninku na picyklu za autem) ... když pojedu deset metrů za někým, kdo dupne na brzdu - tak to do něj napálím, při deseti cm se jen opřu ;-) ... hezký den!
Petr (neregistrovaný)
Ono i to předjíždění na dálnici pravým jízdním pruhem není porušení zákona. Zákaz předjíždění zprava (podjíždění) platí jen když by předjížděný jel (dle pravidel) v pravém pruhu a předjíždějící to vzal odstavným. Situaci kdy předjížděný jede v rozporu z pravidly v prostředním/ levém pruhu zákon už neřeší. Respektivě řeší, v ustanovení o souběžné jízdě.
pacmar (neregistrovaný)
Asi jsi si špatně přečetl vyhlášku o provozu na pozemních komunikacích. Předjíždí se vlevo. Předjíždět vpravo se může v obci, kde se může použít k jízdě kterýkoliv pruh. Souběžná jízda předpokládá souvislé zaplnění levého jízdního pruhu. V takovém případě tam bude ale těžko někdo předjíždět.
Honza (neregistrovaný)
Dalibore: výborný článek. Na idnesu by takový článek taky určitě zaujal. A ještě kdyby na konci byla připojena petice za novelu zákona o 30x vyšším finančním postihu hříšníků, tak bych z fleku podepsal.
Kratz (neregistrovaný)
K bodu 6: Na krizovatce mohu vozidlo jedouci po hlavni omezit a ridici s tim musi pocitat. Tj. kdyz najedou pred nekoho a on musi na chvili sundat nohu z plynu, tak to neni prestupek. Na druhou stranu souhlasim s tim, ze z krizovatky je treba co nejrychleji vypadnout a i kdyz uz nekoho omezim, tak by to melo byt jen na dobu nezbytne nutnou. ja obvykle na tempomatu nastavim cca 105% povolene rychlosti a to uz nikoho nezdrzuje.
Kikin:-) (neregistrovaný)
K bodu, kde se píše o jízdě v levém nebo prostředním pruhu (bod 1, řekl bych) mám jednu připomínku. A to: Vybrat Jižní Spojku nebyl zrovna dobrý nápad. Jižní Spojka je až k Europarku v Hostivaři (nebo možná nějaký kus ještě dál) je na území města. Takže jízda v jiném, než v pravém, pruhu nemůže být postihnuta nějakým trestem, neb se nejedná o předjíždění, ale o souběžnou jízdu. Na, mnou zmíněném, úseku Jižní Spojky (nebo dokonce juné vícepruhové komunikace na území měst) to je o toleranci ze strany pomalejších řidičů. Oni by měli sami uhnout. Mimo obec, jim to nařizuje vyhláška.
Jakub (neregistrovaný)
Zrovna Jižní spojku bych do spojitosti s pruhy nedával. Jste v obci, takže si můžete jet, kterým pruhem chcete a předjíždět i zprava. Ovšem samozřejmě je slušnost pustit případné rychleji jedoucí vozidlo za sebou. V praxi zrovna na tomto místě slouží pravý pruh jen na odbočování a pro kamiony, prostřední pro osobáky dodržující rychlost a levý pro ty, kteří vědí kde se měří a naštěstí povětšinou respektujou, pokud je někdo rychlejší a uhnou. Jediný problémovější úsek je při zužování do 2 pruhů, kde někteří v levém pruhu se zařazují až na poslední chvíli a ohrožujou auta za sebou a dokonce i z pravého pruhu - častý příklad, co se tu děje: kdy při zúžení vozidlo z prostředního pruhu to z obavy kolize s autem, co se vecpává v rychlosti z levého stočí do pravého pruhu a kamion v pravém pruhu to nedobrzdí a havaruje.
Kratz (neregistrovaný)
Tak vozidlo v prostrednim ma dodrzet zakon: Je-li pred nebo na stejne urovni jako to v levem, nic neresi a jede dal. Je-li za vozidlem v levem, tak ho musi v miste zuzeni pustit pred sebe.
Karel Kačmařík (neregistrovaný)
A co takhle v jednosměrce odbočování doleva z pravého pruhu?
Jaroslav Vrzal (neregistrovaný)
Přečtěte si prosím pozorně zákon. V obci na pozemní komunikaci o dvou a více jízdních pruzích smí řidič užít kteréhokoliv jízdního pruhu, přičemž se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom jízdním pruhu rychleji než vozidla v ostatních jízdních pruzích. Tedy, na Jižní Spojce mohou řidiči jet kterýmkoli jízdním pruhem, a pokud chcete jet rychleji, klidně můžete jet v pravém jízdním pruhu.
Michal Kubeček (neregistrovaný)
U toho denního svícení především nechápu, kterého tupce jako prvního napadlo, že by se s denním svícením nezapínaly zadní obrysovky - a proč to po něm ostatní začali napodobovat (podobně jako jiné ptákoviny, třeba třeba umístění blinkrů na vnitřní stranu hlavních světlometů). Momentálně mám Focus r.v. 2010, který při denním svícení svítí i vzadu, ale současná verze už to bohužel nedělá a prodejce tvrdí, že změnit to nejde (přestože by to nejspíš šlo i bez zásahu do hardwaru). :-(
gama (neregistrovaný)
Je škoda, že to svícení denními světly za šera je zmíněno jen tak mezi řečí. Já to vidím jako hodně závažný problém, jezdím domů přes les a když je večer šero, v lese je už tma. Od té doby, co se rozmohly světla pro denní svícení, neznám v podstatě nikoho, kdo by v tom lese zapnul normální světla. Chápu, je to jen na pět minut, ale v těch lesních serpentinách jsou ty auta fakt vidět až na poslední chvíli, protože jim nesvítí obrysovky. Navíc nechápu, jak v tom lese můžou s těmi denními světly vidět. A už vůbec nemluvím o tom, že jsou někteří tvorové schopni s těmito světly jet po dálnici v husté mlze - jasně oni vidí, protože ten před nima má rozsvícenou mlhovku (kterou si oni nerosvítí), ale neuvědomují si, že oni sami jsou v podstatě neviditelní.
davidk (neregistrovaný)
Ještě bych dodal, že zadní mlhovky vypínat i v mlze když za vámi jede auto. V drtivé většině je vidět na na 10m. Při hustší mzle tejěn nikdo nejede více jak 50 km/h. Jenže pokud jedu v mlze za nějakým "uvědomilcem" a 20 km mi svítí do oči mlhovkou, tak to není příjemné.
Petr (neregistrovaný)
Dost mě, kromě v článku uvedených nešvarů, vytáčí debilní motorkáři (bohužel je jich většina), kteří jezdí s rozsvícenými dálkovými světly. Jistě jste si toho také všimli. Takže asi tak..... Jinak mi na silnici tito dobrovolní dárci orgánů nevadí.
David (neregistrovaný)
Jo a i když je mlha opravdu hustá, tak nikdy není dost hustá na to aby nebylo vidět na 1 metr. Tak prosím vypínejte mlhovky v koloně.
Honza (neregistrovaný)
Už jsem se skoro radoval při čtení o poukazu na bezdůvodné blokování levého pruhu, na lenivé odjezdy z křižovatky atd., když vidím ten kec o blinkrech v souvislosti s ležením či nedržením volantu jako kokos dvěma rukama, zase protáčím oči a říkám si PROČ?! Dovolím si podotknout, lhostejno jestli se to bude někomu líbit, že noapak mají s blinkry povíce problém ti troubelíni, co sveřepě volant div nevyrvou, jak ho v těch hnátách křečují. A k pousmání je, jak tito při tom svém sveřepém křečování pazour najednou musí celou pazouru kvůli blinkru sundat, sic páčka je v dosahu prstu... A v tom jsme doma, protože jak mají toho volantu plné pracky pazourů, nejsou sto (zejména na kruháči) při tom ručkování na blinkr dosáhnout. Protože ve své "rally" jízdě musí zrovna mít tu hnátu kdesi vpravo a ouha, bliknout při výjezdu z kruháče už nezvládnou. Proto si ho radši pustí už deset, někdy padesát metrů před ním, aby na to už pak nemuseli myslet. Zatímco dobře 80% řidičů při údajně ledabylém držení v poloze kolem desáté, jedenácté nemá problém prstem blinkr dát. O tom žbleptu se zrcátky je snad škoda se zmiňovat. Pan pisatel asi opomněl, že zrcátka se dají nastavit. A spíš s touto věcí mají problém ženské, které z prapodivných důvodů si oblíbily polohu "kozy na volantu, obličej na skle" a děj se vůle boží, ať nedojde k nehodě a nestřílí airbag... Jinak chválím zmínku o mlhovkách a denním svícení. Doplnil bych k tomu, že denní svícení bývá nezřídka zcela špatně namontováno jak co do vzdálenosti od kraje vozidla, ale též že se nevypne při zapnutí normálních světel. Ostatně že potkávací světla se nazývají potkávacími, to též mnozí mají problém pochopit. Ať už jsme u oslňování protijedoucích mlhovkami nebo dálkami, tak ani neseřízená- nahoru svítící potkávací nejsou zrovna příjemná. Zejména majitelé jedničkových fábií by si mohli uvědomit, že jejich vozidlo oslňuje kvůli špatným parabolám z výroby a mají si světla stáhnout co nejvíc dolů, aby to omezili. Co zde hodně chybí, tak zmínka o pakách, která blikají levým blinkrem při nájezdu na kruháč, v horším případě i vjedou do protivky. A nebo blikají při nájezdu, aniž by prvním výjezdem vyjížděli... A nejlépe pak při výjezdu nedají blinkr vůbec. Že na kruháči o více pruzích si skoro nikdo nenajede do vnitřního, protože co se budou obtěžovat, ani nemluvě... A konečně, nešvar zcela nepochopitelný, jehož vykonavatelé jsou buď ignoranti, schizofrenici a nebo no ehm,nemám už slušná pojmenování. Tedy. Odbočuji doleva. Kam si mám dle zákona/slušnosti/rozumu najet? Co nejvíc doleva na své polovině vozovky, v jednosměrce zcela doleva. Každý normální člověk to vezme za samozřejmost a dělá to tak. Stejně tak každý normální člověk pochopí, že např. autobus a nebo kamion si musí nezřídka nadjet, aby se stočil. Bohužel je mezi námi (a nejen na dušičky, kdy se to dá ještě trochu omluvit) dost těch "řidičů", kteří z blbosti či schválnosti udělají přesný opak a místo doleva (tedy aby je šlo v souladu se zákonem objet zprava či najet si doprava a odbočit doprava) si najedou úplně doprava, aby křižovatku zašprajcovali a aby nikdo neprojel, než se uráčí vyjet oni. Motivaci pro tohle činění opravdu nedokážu pochopit jinak než jako radost, že zdrží (nebo při odbočení vlevo ze státovky najetím zničehonic doprava ohrozí) ostatní.
Karel (neregistrovaný)
Rád bych také přidal svou do mlýnku vy co mmáte xenony nastavte si je tak aby vám svítily jak mají a ne do víše očí stojícího člověka když jedu někam večer s dětmi z výletu a potkávám vás na silnicy tak to oslepuje,další nešvar je noc chápu že po lese si rozsvítíme dálkače ale kurva když už se mi v 90 tce na normální komunikaci musíte nalepit na prdel se superbem a nechat stále rozsvícený dálkáče a nejste schopni mne předjet a mám vás furt na prdeli tak vám tam ty mlhovky zapnu když jste takový že nedodržujete bezp.provozu mám vás 20 cm za zadkem a nedej bože když se rozjedu víc jak těch devadesát pořád se na mne budete lepit,za další proč předjížíte na plný čáře před horizontem a pak vám tam někdo vlítne a vy jste rádi že s tím starým báwem to roztáhnete na 110 div se nerozsype a o kilák dál vás stejně předjedu a ujedu a to jezdím malým mrnousem od škodovky.Fuj to jsem se nasral jezdím normálně podle předpisu tak jak se má používám blinkry nejezdim kam nevidim a neohrožuju ostatní ale těch pár blbů co to nechápou mi pije krev..
Jenda (neregistrovaný)
Poprosil bych všechny aby si přečetli pravidla silničního provozu. Na zmíněné jižní spojce smí osobní auta jet i předjíždět v jakémkoliv pruhu a jelikož je to v obci. Jak jistě všichni vědí v obci platí jizda souběžnými pruhy. Nákladní vozidla nesmějí do levého resp. Prostředního pruhu v závislosti na tonáži vozidla. Je uvedeno dodatkovou tabulkou. Dále přední mlhovky se dají použít vždy, je to na uvážení řidiče. Zadní mlhovky se smí použít pouze za snížené viditelnosti. Je třeba ovšem použít i rozum a neoslnovat vozidla za sebou. Ještě k jízdě mimo obec. Zde platí pravidlo o nutnosti využití pravého pruhu a levého resp prostředního pruhu pouze k předjíždění. Poté je povinností zařadit se zpět do pravého pruhu. Dále platí pravidlo nesměr ohrozit ani omezit ostatní účastníky silničního provozu. To je dobré mít vždy na paměti!
Peppa (neregistrovaný)
Kupte si elektromobil, a z křižovatky budete vyjíždět vždy první.
fis (neregistrovaný)
Je zajímavé jak v každé diskuzi všeci nadáváme na mlhovkáře, to je shoda, která se jinde nevídí, tak aspoň že tak. Ale v tom případě by mě zajímalo, kdo těma mlhovkama svítí když nemosí, když to všeci tak krásně víme...
Dusan (neregistrovaný)
k tym smerovkam....kazdy den jazdim cez tuto krizovatku... a 99% aut vcetne MHD neda smerovku, ked idu rovno medzi tie baraky... https://www.google.cz/maps/@49.1987908,16.695077,3a,75y,156.37h,78.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssHNKSEH--_SJAXSbYqYqQA!2e0!7i13312!8i6656 posudte si to sami...ja tam smerovku davam, pretoze odbocujem z hlavnej na vedlajsiu, aj ked to tak nevyzera, pretoze idem stale rovno...
Petr (neregistrovaný)
A tím akorát matete ostatní, jelikož tím ukazujete, že odbočujete doleva. A jen zbytečně nutíte protijedoucí řidiče, aby vám dávali přednost (protože jste na hlavní a oni na vedlejší), i když to není třeba. Když nakonec projedete rovně. Blinkry se dávají jen při skutečné změně směru, be zohledu zda pokračujete po hlavní, nebo po vedlejší.
Figo (neregistrovaný)
K bodu 1 ono to není tak jednoduché. Například na dálnici D1 ve směru od Prahy je pravý jízdní pruh tak zničený od kamionové dopravy, že jízdu v tomto pruhu lze považovat za nebezpečnou ve smyslu zákona o dopravě. Seznam bych tedy navrhl rozšířit o převažování přetížených vozidel a kontrolu rychlosti jedoucích kamionů. O tato opatření (mimochodem díky mýtným branám okamžitě nasaditelným) nemá dle informací z Ministerstva vnitra stát zájem.
Pavel (neregistrovaný)
proč chceš měřit rychlost kamionů???Žádný nikdy nepojede po rovině rychleji,než 90km/h,mají totiž z výroby omezovač rychlosti.Pokud teda jedeš na dálnici 85,tak se nediv,že tě předjíždí.Takový řidič kamionu musí splnit ješté mnoho jiných předpisů,(pauzy,výkony,denní , týdenní doby řízení,...atd)A představ si,že kvůli někomu,kdo ho zbrzdí o pouhých 5km/h,se třeba nedostane na víkend domů...,navíc mají záznamové zařízení, které při každé kontrole prohlíží policie,a jsou to dnes docela slušný pokuty,zvlášť v Rakousku,Francii,a dokonce někdy i od dispečera vlastní firmy... Měli by jste si to ,VY,SPRAVEDLIVÍ, zkusit.
Svatoslav Bělohoubek (neregistrovaný)
Největší nešvar je ale nenajetí si ke středu při odbočování vlevo i když je tam dost míst.Jeden takový blb dokáže při dnešní hustotě provozu zastavit křižovatku ai na několik minut,protože naproti je provoz a ti za ním prostě jet nemohou//není kudy)
Libor (neregistrovaný)
Jezdím autem denně a začínám si čím dál tím víc říkat, že psychotesty by se měli stát běžnou součástí získávání řidičského oprávnění, předešlo by se spoustě problémů. Na autoškoly by měl být větší byč, protože většina řidičů vůbec netuší jak se má na silnicích chovat a co jsou to dopravní předpisy a dopravní značky. Je naprostá trágedie když přijíždíte po vedlejší silnici ke křižovatce, zastavíte a auto co přijíždí z prava po hlavní zastaví taky a čeká až projedete. Vrcholem všeho pak byl zážitek kdy řidička zastavila před přechodem na zelenou a pouštěla chodce. Ale úplně nejvíc mě dojala jedna paní v Brně, která si to se svým Passatem štrádovala z jednoho pruhu do druhé jako opilá a nebyo možné jí bezpečně předjet, následně najela v zatáčce ne velký obrubník a prorazila si pneumatiku, ale pokračovala dál, jen kličkovala o dostvíc. Řekl jsem si že jí asi není dobře nebo má nějaký jiný zdravotní problém a tak jsem najel vedle ní abych se přesvědčil zda je v pořádku a případně jí upozornil na fakt, že má prázdný zadní kolo. No ale to co jsem pak uviděl mě fakt dostalo, paní byla naprosto v pořádku, ale na klíně jí seděl velký pes, kterému se věnovala víc než řízení. Prohodil jsem pár sprostých slov na její adresu, oznámil jí že má prázdný kolo a jel pryč. Opravdu mě těšilo, že musela zastavit a řešit prázdné kolo zrovna když venku tak lilo.
Martin (neregistrovaný)
Denní svícení! To by mělo v článku být. Kéž by BESIP udělal v tomhle osvětu. Krásně nám ty auta vpředu svítí a vypadají cool, ale zadní světla NIC. V tunelu problém. Na dálnici jde o neosvětlené auto tuplem. Automatika nezestupuje řidičovu mysl. Dodělávané denní svícení pro neuvažující řidiče je jestě větší nebezpečí
Sumo64 (neregistrovaný)
Mlhovka se v žádném případě při dešti, a to ani silném, nepoužívá. Nesnížená viditelnost v kombinaci s množstvím pohybující se vody z ní dělají dálkové světlo osvětlující všechny za Vámi. Stará věc - učí se v autoškole
Pišta (neregistrovaný)
tací řidiči jedou a myslí si že oni mají přednost všude a ostatní se jim jen pletou., Co se týče blinkrů mám dojem že tito řidiči nemají manuál na obsluhu vozidla v českém jazyce. Předjíždějí bez směrovek , odbočují do leva i doprava bez blinkru (na probliknutí ukáží že jsem č...k proč na něj blikám).Odbočovací pruh uprostřed vozovky je nejlepší prostor pro předjíždění , přestože jedu po hlavní silnici 90km/h. Plná čára je jen počmáraná silnice a ty plechy barevný na těch rourách u silnice , o ty si můžou poškodit auto když se dostanou na krajnicy. Světla pro denní svícení musí zhasnout při rozsvícení osvětlení vozu. Večer svítí denní osvětlení i mlhová světla jen při malém dešti. PROČ????? Brouk Pytlik by to zvládnul líp.
Divící se (neregistrovaný)
Je to paradox. Vyhláška o provozu na pozemních komunikacích mluví jasně a všechny ty body, o kterých autor píše, zakazuje. Ale přitom ti jedinci kteří mají v dutině ústní nejvíce porušování zákonů a pirátů se zároveň nejvíce vymlouvají, proč že nemohou tyto zákony dodržovat. Ale všichni ostatní, kteří na to upozorní, jsou piráti, vrazi a kriminálníci. Jinak.... - připojovací pruh. Řidič je povinen využít připojovacího pruhu a získat v něm dostatečnou rychlost k plynulému zařazení se mezi vozidla jedoucí v průběžném pruhu, pokud to není možné, je povinen zastavit a rozjet se až ve chvíli, kdy pro to bude mít prostor. Takže tatíci: NE poslat to tam hned z první ještě přes čáru, NE na konci se tam cpát za každou cenu, a NE "zipování" a zadupnutí brzdy na místě v průběžném pruhu když se někdo v připojovacím blíží. - kruhový objezd. Na kruhovém objezdu platí pro přijíždějícího řidiče povinnost "dát přednost v jízdě", ne "zastavit a dát přednost v jízdě". Tedy ve vší plynulosti se do provozu na kruhovém objezdu zařadit, to je účel. Určitě ne stát i když široko daleko není jediné auto ani když se ve stejné vzdálenosti a rychlosti jako my blíží ke kruhovému objezdu auto na protějším výjezdu. Natož když někdo neví, co má na silnici dělat a tak na kruhovém objezdu panicky brzdí aby dal "přednost zprava" - běžné předjíždění. Proč tolik řidičů, pomalu jedoucích řidičů hluboko pod povolenou rychlostí, které někdo ve vší slušnosti a bezpečnosti předjede, naschvál mu hned zezadu pustí dálková světla? Klasický tatíkovský naschvál dle české mentality "já nechci kozu, já chci aby zdechla ta sousedova" p.s. bohužel nejvíce naschválů a prasáren dělají "ti slušní" ve Fóbiích. Jsou přesvědčeni, že přece oni jsou ti nejspravedlivější a tak mají právo soudit, krmeni ublíženým pocitem, že přece i přes nižší kupní cenu oproti tomu zlýmu bavoráku nejsou o nic méně a mají potřebu "svá práva" předvést
Petr (neregistrovaný)
O tom, kdo činí nejvíc prasáren by se dalo pochybovat, především mne třeba zaráží, kolik drahých aut má nefunkční blinkry, snad by měly fungovat když už to stojí tolik peněz, podle mě jsou nejhorší řidiči vyšších řad BMW, Pasatů, skříní Volvo, Audi atd. Ale to je věc názoru. Nicméně spíš si myslím, na rozdíl od vás, že, řečeno jistou parafrází na vaše vyjádření, že tak činí proto, že si bláhově myslí, že vzhledem k výrazně všší kupní ceně svých "žihadel" oproti "Fóbiím" mají potřebu "svá práva" na silnici předvést Jen pro úplnost, nejsem majitelem Fabie ani žádného jiného vozidla "s nižší kupní cenou". To jen aby bylo jasno.
Mike (neregistrovaný)
1.) Vozidla VW koncernu mají debilní ovladač mlhovky přední/zadní, nelze svítit jen zadními. 2.) Nepochopení rozdílu mezi pruhem pro pomalá vozidla a třemi pruhy na dálnici. Kolem Hranic a před Prahou pravém krajním nic, v prostředním se plazí stovkou šetřílci, kteří jedou na spotřebu a tak na "normální" provoz zbývá jen levý pruh 3.) Represe patří k pravidlům. Ale současný bodový systém je udělaný tak, že přestupky typické pro majetné lidi (rychlá jízda a všechny druhy "předbíhání") jsou dnes za peníze. V začátku byly body za rychlou jízdu. Dnes se lze z "manažerských" přestupků vyplatit bez následků. Pokud by rychle jedoucí řidič musel 2 hodiny nepokračovat v jízdě (mohl by si třeba udělat testy...), pak by represe měla smysl. 4.) Policie nemá právo na "vlastní názor". Výklad pravidel přísluší ministerstvu dopravy jako gestorovi. Policie jen kontroluje, jak je poslanci schválený (zmršený) zákon dodržován. 5.) Všichni řidiči, vozíte přesně jdoucí hodinky? Pokud ne, tak jak dodržujete značky s omezenou platností? Třeba v Praze pravé pruhy vyhrazené pro MHD a taxi....
Checco (neregistrovaný)
Dobrý článek. Je to o morálce, kterou nám komančové pošramotili. Třeba v německu si takový chování řidič prostě nedovolí, stejně jako třeba podnikatel včas zaplatit fakturu...
otakar (neregistrovaný)
denní sviceni je velky nesvar hlavne kdxz se smraka tak ze zadu není auto videt melo by byt alespoň minimalne osvetlene i vzadu
veteranb (neregistrovaný)
Všechno, co je v článku napsáno, je svatá pravda. Poslední dobou je zvlášť velkou módou nepoužívat blinkry. A to dokonce i při odbočování vlevo. O přejíždění z pruhu do pruhu ani nemluvě. Je to snad frajeřina? Zde uváděný důvod - telefonování za jízdy - to vžy není. A už jsem dokonce viděl i policejní auto, které nedávalo znamení o změně směru jízdy.
OK (neregistrovaný)
Teda zrovna ta jízda v levém pruhu je mnohem bezpečnější než na dalnici stále zajíždět mezi kamiony a doufat že se opět budu mít kam zařadit. Zařazuji se pouze tam kde mám dost prostoru pro bezpečný manévr. A samozřejmě pokud mě chce někdo předjet. Rozhodně je to pro plynulost i bezpečnost mnohem lepší.
Martin (neregistrovaný)
Jsme policejni stát kde nema normální člověk možnost dosáhnout poctivě spravedlnosti,trestají se nesmysly pomalu doživotním a to vedeni co to rozkládají tak zprosti nebo směšnou podmínkou do roku,je to tu samej policajt,státní zástupce a soudce,kriminály jsou přeplněný ohledně nesmyslnými tresty,buzerace všude ne jen na silnici,auto jsem měl čerstvé po technicke kontrole,lekarnicka byla mesic prošla a strašný problém,myslím větší problém by byl kdyby nebyla,nebo si po skopce v obci daji třicítky ohledne nejaké objizky neb uzavírky,cesta je zprovozněna oni si stoho udělají místo na nesmyslne pokuty,buzerace a mláceni lidi
trent (neregistrovaný)
Ano, kriminály jsou plné silničních pirátů. A kolik těch doživotních trestů za přestupky v silniční dopravě jste dostal vy, nebo lidé ve vašem okolí?
Roman (neregistrovaný)
Jak na silnici, tak v diskusi... Krásný obraz českého řidiče (x diskutéra) - urážky, napadání, netolerance atd, jen si to přečtěte
Vladas (neregistrovaný)
Stejně si to někdo z těch co to dělají nepřečtou. Protože ty tyhle stránky nezajímají. Oni auto neřídí, oni se pouze vozí a snaží se auto ovládnout.
Pavel (neregistrovaný)
Jo to mě také štve s temi co zrychlují když je předjíždíte, já měl kvůli takovému hovadu vážnou nehodu a byl bych proto aby všichni dělali psychotesty i zpětně.
Begi (neregistrovaný)
Občas mám pocit, že některá auta se vyrábějí bez blinkrů a ještě se prodávají rovnou v levém pruhu. Pravý pruh je pro ně prašivý.....
Jara (neregistrovaný)
Nikdo se zde nezmínil o mizerně seřízených tlumených světech. Nebo tak časté oslňování protijedoucích vadí jen mě? Na STK musí být auto zavřené nejméně půl hodiny. Čekáte uvnitř po provedené 10minutové kontrole a technik na kafču místo aby světla seřídil :-( Za 10min mizerné práce na STK cca800Kč??? Když si jako živnostník -řemeslník řeknu 350za hodku, tak jsem zloděj
Karlos (neregistrovaný)
Takže abych to správně pochopil: Přestupky se mají jednoznačně trestat, ale jen ty, které obtěžují ostatní. Policie má dělat represi a pokutovat, ale nesmí přitom být vidět, protože kdyby stál na každé křižovatce policajt, je to buzerace. Když vás policie zastaví a dá vám pokutu za to, že jste nedali blinkr na kruháči, zdrbete je, že za vaše prachy buzerujou pokutujou slušný lidi, místo aby chytali skutečné zločince. To samí platí i o pokutě za mlhovky, pokud nejsou potřeba. Dále: "Dobrý den, pane řidiči, všimli jsme si, že vůbec nekoukáte do zrcátek, máte to za 500,-." Cože? Atd, atd. Proboha, na všechny situace nemůžou být represe a vymáhání "slušnosti" za cenu pokut a buzerací. Většina popsaných situací je jen o prosté slušnosti, pokoře a úctě k ostatním řidičům. Policie nikdy nebude za dobrou, protože stejně je vždy většina odsoudí - buď trestá za "kraviny" a nevěnuje se "vážným" věcem, nebo není vůbec vidět a přitom u nás ve vsi by denně nachytali 50 řidičů, co jedou rychle a na kruháči neblikají... Můžu říct, že mám projetou většinu Evropy, ale na silnici hned poznám, že jsem se vrátil do ČR. Bezohlednost, arogance, demence a zbytečné naschvály. To není o fungování nebo nefungování policie a škubání pokut jako na běžícím pásu, to je o lidech a celkovém přístupu. Mám silné a nové auto, takže jsem KING a nemusím nic a můžu si jezdit jak chci, protože silnice je jen moje, když JÁ jedu. Máš s tím problém? Dostaneš co proto, ať už gesty, nebo i za cenu násilí, protože pravda je jen na mé straně. Asi tak. Stejně tak namachrovaný 20-ti letý frajírci ve "vytuněných" navoněných bídách. A to nemluvím o sjetejch a vožralejch jelimanech, co brázdí silnice "bez trestu" prakticky denně a málo jich není...
Jan V. (neregistrovaný)
u nás v okrese je zatáčka, je tam 50km/h a kope (jsou dvě spojené v jednu) znám noho lidí co jí dokáže projet i ve 120 km/h za uritých podmínek!! bohužel v té zatáčce je obden nehoda jen prroto že ty játra nekoukaj na cedule a když dodží co je ta psáno tak se jim nic nestane.. na fb jiická zatáčka je mapka každé hlášené nehodě a to jich je hodně nehlášených.. proč to píši.. je to praktická ukázka všeho co jste zde napsal. konkrétně: bylo mokro jedu 50km/h a mercedes na mě bliká, troubí a předjíždí... posledních 200 m kdy se dalo auto ještě prodat jako nebourané u té policie máte svatou pravdu, bohužel narazíte na prudiče co má špatnou náladu a pokud nejste znalí (což neomlouvá) jste v tom draho... jen i policie by se mohla naučit lidskosti a tomu že dokud bude za volantem zastoupen člověk nebo pírodní vliv, byť jen v jednom pocentu, nemůže být vše ze sta procent dle pravidel jasně i nejasně definovaných a naštěstí alespoň pramálo takových policistů tu máme
Stana (neregistrovaný)
Ma naprostou pravdu. Tyhle prestupky se v osumdesatych letech trestaly.
Voprsalek (neregistrovaný)
Ještě pro chytraky co budou komentovat mlhovky a jak se pletu.oslnění není v mlhovkach ale počtu světel a unavenej oči. Princip jedno auto a několik aut v řadě. Stejnej efekt ať už tam mlhovky jsou nebo ne.
Voprsalek (neregistrovaný)
To je zase blábol článek. Autor by si měl nastudovat co znamená povolena rychlost, kdy a kde platí pravidlo levého pruhu, způsob Vin diesla také umožňuje užití blinkrů problém je v lidech nikoliv uchopení volantu, dnešní mlhovky nikoho nemohou oslnit je to dáno technickým postupem ve výrobě ml. Svetla. Stejná blbost jako kdyby někdo tvrdil ze LED světla oslnuji. Jinej princip svítivosti než dříve. zbylé podrobnosti ať doplní někdo další.
Jirka (neregistrovaný)
Jezdím s kamionem 25 let ale co se děje na našich cestách je hnus. Mlhovky když není mlha nesvitici vozidla atd. Každý kdo má řidičák by měl 1X za 2roky na skoleni.
Dave (neregistrovaný)
Mě nejvíc sere když nějaký úplně vylízaný KOKOT dojíždí už před rozdvojením před křižovatkou na červenou (směrem rovně) pomalinku (co kdyby mu to náhodou vyšlo a nemusel zastavit) a je mu úplně u prdele že za ním jede někdo kdo chce najet do pruhu kde mu svíti zelená šípka a kvůli němu nemůže a nestihne interval!!!
R. (neregistrovaný)
Už se mi mockrát stalo, že na kruháč vjelo auto se zapnutým pravým blinkrem, ale neodbočilo.Na to taky raději bacha.
Karel (neregistrovaný)
Hm, to se stane, jsme lidi, ne roboti. Všiml jsem si ale, že frantíci vjeli do kruháče s levým blinkrem, pak dali pravý když chtěli vypadnout. To nebylo až tak blbý.
Milan (neregistrovaný)
Dalibore, článek perfektní! Mluvíš mi z duše. Škoda, že si tohle nepřečte každý řidič..bohužel vzhledem k některým odpovědím by se toho stejně moc nezměnilo, protože ti sebestřední řidiči si najdou důvody proč tomu druhému znepříjemnit cestu. Někdo se divil, že najíždí 50tis km ročně.. já najedu 140-150tis snažim se nikomu nepřekážet, ale každý den potkávám nespočet řidičů s rozsvícenou mlhovkou, nerozsvícenými světly, nepochopitelně pomalou jízdou, na kruhácích bez blinkru, nepoužívání zipu v zúženích, vyhazování odpadků z okna, vybržďování atd.. (k těm mlhovkám ještě..přední? Na ty jsem rezignoval..v podstatě mi ani moc nevadí, ale pomohou řidiči opravdu jen v "mlíku" jinak spíš jen vadí..Ty zadní, to je už horší, stačí úsek slabé mlhy a dotyčný už jí nevypne. Za mě: Chtělo by to jen se koukat na auta jedoucí přede mnou. Ztrácí se mi auto po 200-300m? Potom bych mlhovku zapnul, ale taky záleží jak se rychle jede a po jaké silnici..Už bych jí ale nezapínal při slabé mlze s dohledností km a víc, nebo při slabé mlze v noci. Naopak v silné mlze ve dne a při silném dešti ve dne na dálnici ano v noci ne. Tak ať potkáváte samé ohleduplné kusy..
Jirka (neregistrovaný)
Pokud používá někdo přední mlhovky a má je alespoň seřízené tak jak má tak to ještě jde,ale aby měli větší efekt právě pro používání mimo toho kdy se používat mají jsou většinou seřízené tak aby sloužily jako dálkové světla tak že mlhovky do mlhy k prdu ale hlavně je to chuťovka pro protijedoucí řidiče. Směrová světla nemají hlavně drahá luxusní auta,nebo spíš se asi nepoužívají nevím jestli jsou do nich drahé žárovky,nebo už nejsou finance na jejich provoz?????? A hlavně tahle móda už pronikla i k naší policii a nestává se mi zrovna výjimečně že jedu přes město za policejním vozidlem a pán nebo paní zákona ho nepoužije ani jednou tak co pak chceme po ostatních ,,a takhle si tady žijeme"!No někdy díky tomu dožijeme.
František (neregistrovaný)
Hnáta na brzdě? Jel jste někdy s automatickou převodovkou? (Když ji dám do polohy "P",budete nadávat,že mi dlouho trvá rozjezd,což je i výše kritizováno)
Jirka (neregistrovaný)
To by muselo mít 9 z deseti aut na nanšich silnicích automatickou převodovku. Ohleduplného řidiče, který nestojí nesmyslně na brzdě, aby člověk pohledal. No a většina k těm brzdovým světlům přidá na semaforu ještě směrovku, ale když 100 metrů za křižovatkou přejíždí do jiného pruhu, už se s blikáním neobtěžuje...
cincila (neregistrovaný)
Hlavně že úmyslně pomalu jezdí i policajti, aby si pak podali toho kdo je předjede a o něco málo překročí na chvilku rychlost, aby je nepředjížděl kilometr.
Petr (neregistrovaný)
Pro bezpečné předjetí povoluje vyhláška překročení maximální povolené rychlosti. Na mě už to zkoušeli mnohokrát, neuspěli ani jednou.
MasoxCZ (neregistrovaný)
Ano, vyhláška to povolovala, jenomže už asi 15 let neplatí :-D Aktuální zákon už nic jako toleranci nezná a zohledňuje se už jen chyba měření, tzn. cca 3% do 100ky a 5% nad 100ku. Budík v autě proměřuje min o 4%, vždy však minimálně o 3km/h. To jsou přímo homologační podmínky. BTW si nacvakni OBD sondu a projeď se. Budeš koukat, co leze ze sběrnice a jak palubka kecá. Já v Priusovi nastavuju tempomat na +10 a podle GPS mám 3 až 7km/h rezervu (+ toleranci na radaru), ale podle OBD je ta rezerva na budíku 5-10 km/h. V Blance bych mohl při 70tce klidně nastavit 85 na tempomatu, a pořád bych se vešel do tolerance měření kamerama.
R (neregistrovaný)
To jo. Skoda ze obsahuje, alespon v bodech 1 a 2, docela zasadni chybu - na udavanych prikladech, t.j. jizni spojka ci tunel Blanka, se to naopak smi anzto je to ve meste.
Hrd (neregistrovaný)
A taková hnáta na brzdě, v noci, mít pistoli, tak vylezu a toho kokota, co stojí na semaforu předemnou a má celou dobu haxnu na brzdě, tak ho zastřelím. Copak ten blb nevidí v zrcátku, jak ta rudá záře svítí tomu za ním do očí??? Na co je asi RUČNÏ BRZDA???
Dušan (neregistrovaný)
Ještě k těm předním mlhovkám. Jezdím ráno ještě za tmy a teď v zimě je to ještě horší. Ono když je mokro, tak se to odráží a ve finále na vás svítí 8 světel. A blinkry? Já si do teď myslel, že je plánovitě do každého třetího BMW a Audiny nemontují záměrně, případně, že je ve vyhlášce napsáno, že je řidiči určitých značek a věku nemusí používat. Ale v článku mi to bylo objasněno a dává to větší smysl. Díky.
Luděk (neregistrovaný)
S rozbitymi pravy pruhy je to fakt, staci jet po D1 od Humpolce na Brno v pravem pruhu a v Brne by snad i padali kusy podvozku.To na me vyskakuji i veci z policek.:-D
beda64 (neregistrovaný)
Ještě kdyby tak naši policajti co mají pomáhat atd... se zkusili občas podívat kolik neosvětlených aut jezdí kolem nás, nedávno jsem jel za pomalým autem, (nebudu říkat že na 90tce jel 55 už to tady bylo napsáno) nuž hodlal se ho předjeti, najel sem blíž a koukám blíží se motorka, dám jí přednost musím opatrně, je šero a prší, najednou koukám a okolo mě profrčí dodávka s jedním a ještě k tomu pravým světlem. A takových je moc. Co na to říci ???
Ivan (neregistrovaný)
Také co to předvádí stavební firmy s uzávěrkama. Měsíc je zúžení, a každý den jedu dvakrát kolem a nikdo tam nepracuje, stojí tam jeden stroj a nic se neděje, jen kolony naštvaných kteří trpí, aby si nějací podvodníci mohli vykázat tisíce hodin práce a motohodin. Pak tam za dva dny dají dva centimetry nového asfaltu a měsíc trvající rekonstrukce za stamiliony je ukončena. Němci makají na rekonstrukcích na exponovaných úsekách na tři směny.
Robert (neregistrovaný)
Jsem rad, ze nas Roomster na denni sviceni pouziva vpredu tlumena svetla H7 a vzadu klasicka zadni svetla...
Ivan (neregistrovaný)
Tušíte někdo, proč když je na dálnici zůžení o jeden pruh, proč tam je reálná rychlost 30Km/H? To se každý moula chce podívat na bagr či co? Tahle pomalá jízda způsobí v čase špičky zácpu na hodinu, kde lidi stojí a popojíždí, aniž je k tomu nějaký důvod.
Petr (neregistrovaný)
Nechápu co tady někteří píšou za rozumy a snaží se tu sami sobě nalhat svou "pravdu"! Blikny jsou povinné použít při změně směru jízdy, mlhovky je možno použít JEN při snížené viditelnosti (hustý déšť, mlha, sněžení) atd. atd. Všichni ti, co tu melou jiné blbosti, ať si znovu nastudují vyhlášku a nevymýšlejí tady své stupidní výmluvy. Jednou jsme všichni skládali zkoušky ze zákona o silničním provozu a zákony platí pro každého stejně! Jezdím už 25 let , ale co v dnešní době jezdí hovad a prasat po silnicích je hrůza !!!
Michal (neregistrovaný)
Ze maj protijedoucí auta zapnute predni mlhovky je mi burt, ale nesnasim ridice kterého dojedu a do oci me zacne stipat cervene svetlo, zadni mlhovku pouze v mlze i za husteho deste je to rudy zabyjak, pokud to ridici nemysli a svetlo vam nechat zaple.Hold neni na rychlokvasky za volantem. Myslim ze se neni cemu divit, hloupa a nemyslici vlada se odrazi i v obcanech ČR.
denda (neregistrovaný)
Ještě jeden nešvar,denní svícení! Nejlepší je to za deště,za šera atd. Zrušil bych to,asi lidé neví,že jim nesvítí prdel.Asi to v Rakousku nezrušili je tak?
Karel (neregistrovaný)
Pokud zapnu stěrače při denním svícení, tak asi po desátém setření se automaticky rozsvítí potkávací světla.
Zdeněk (neregistrovaný)
Mně nejvíc vaděj ty, co neuměj s blinkrem. Snad si ho šetřej na Vánoce. Když jedu do křižovatky, kde je hlavní proti mně a vpravo, tak nikdy nevím, co ten protijedoucí chce udělat. Půlka těch zo zahejbaj po hlavní, blinkr nedává, protože jede po hlavní. A mně zkříží cestu a myslí si, že jsou v právu. Další blikaj doprava a jedou rovně, protože přece sjížděj z hlavní. A další za mnou trouběj, protože jedu do takový křižovatky pomalejc.
Honza (neregistrovaný)
Přednos z prava, mimochodem když jedete širokou Pražskou Pařízskou ulicí tak ta není hlavní jak si většina rádoby řidičů myslí, ale i zde platí přednost z prava
chk (neregistrovaný)
Na spojce v Praze se může jet vlevo i podjíždět zleva. Je to totiž městský okruh...
Vendys (neregistrovaný)
S tím co napsal autor uvedených hříchů naprosto souhlasím!!!!! Díky těmto hříchům jsou ucpané silnice a spousta nehod. A když si náhodou někdo dovolí něco takto bezohlednému řidiči říct, hned je pirát silnic a podobně. Škoda, že tenhle autorův článek nepřečetl třeba plk. David Lerch, aby poučil své podřízené o tom, co trápí slušné řidiče.
Your Driver (neregistrovaný)
Jeden druhemu jsme prikladem nejen na silnicich. Ale jak se chovame prave tam z toho mi je smutno. Co s tim? Celkove jsme zly zavistivy narod a se zakony si hlavu nelameme. A na silnici je to hodne videt. Více tolerance nadhledu a pohody by nikomu neuskodila. Rychlost tam kam patri at na krizovatky,hlavne kruhace tam si pripadam nekdy ze ridici cekaji na vlak nebo ze tam vyjede snad i lod. Blinkry urcite vyhazovat a vcas. Zrcatka? Kezby. A Vy namachrovani magori co se snazite za kazdou cenu ukazat ze chodite do fitka tak radeji nikam nejezdete. A udelat chybu muzeme vsichni staneli se to zajedu nakraj dam ruku jako ze pardon nebo vystrazny sorry ale jit po sobe az do krve kde to jsme. Vsem ridicum pevne nervy a stastnou cestu.
Hugo Klobouk (neregistrovaný)
Pan novinar ma pravdu,jsme na silnici dobytek a chovame se k sobe jak prasata,vcetne me.. Slusny ridic=blb,ktery prekazi,jede pomalu a divne. Sviceni mlhovkama? Tem hovadum bych daval pokutu a jeste jim je rozbil. Cim sviti v mlze? Zapalovacem? mobilem? Jsme hovada a slusnost je sproste slovo. 90% z nas by melo brat prasky nebo navstivit psychiatra! O stavu toho hnusu co se tu nazyva silnice a jeste za to platime snad ani nema cenu psat. Povine bych zavedl autoskolu v Nemecku a jeste pul roku provozu na tamnich komunikacich.
Frantík (neregistrovaný)
Já přidávám "pražský manévr", tj. předjet, zabrzdit a odbočit. Za to bych bych opravdu trhal kou..! A čeští řidiči a kruhový objezd. Když slyším mnohdy i názory profesionálních řidičů, tak se mi chce až brečet. Přitom je to tak jednoduché a pokud řidiči používají mozek, tak se dá po něm pohybovat plynule. A nedejbože, když se z kruháče dá sjíždět ve více než z jednoho jízdního pruhu. Tam je to naprosto konečná. Používejte mozek, dodržujte pravidla a chovejte se ohleduplně. Na solnici se pak vejdeme opravdu všichni a bez problémů. :)
Jirka (neregistrovaný)
V článku pojmenovanými nešvary by se skutečně měla policie zabývat. Jsou zde popsány srozumitelně a štvou naprostou většinu řidičů, kteří se snaží chovat na silnici slušně.
Luboš (neregistrovaný)
Tak jsem jezdil 3 neděle na kole v Kolumbii,předpisy tam nějak ani nedodržují,ale nikdo druhého neopruzuje,prostě si vyhoví,jeden jede,druhý přibrzdí,bouračku abys tam pohledal.A "těch pár cyklistů"-v Bogotě maj asi 400 km funkčních cyklostezek-ne odnikud nikam,ale tak aby na nich mohli lidi jezdit do práce,prostě dopravní tepny... To u nás jedu po R10 110 ,dojedu kamion,přidám na 130 abych ho v l pruhu předjel,a v tom se v dáli objeví rychle se přibližující světla,a v mžiku mám za zadkem bábo nebo medvěda co musí brzdit ze svých 180 a troubí a bliká abych nezacláněl...
Jirka (neregistrovaný)
Mlhovky bych dal na první místo :-) akorát nechápu jak mohou někoho oslňovat přední mlhovky.
Jarda (neregistrovaný)
Když už novinář, tedy v tomto případě spíše "novinář" chce ostatním radit, měl by si alespoň zjistit jak to je. Tak například tvrzení "Levý pruh slouží jen k předjíždění" je samozřejmě nesmysl resp. neplatí to vždy jak se "novinář" tvrdí. Kdyby nebyl lenoch a aspoň se podíval třeba sem: https://zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#cast1 a konkrétně do §12 odst.2, tak by zjistil že jednoduše lže. Ale co by se namáhal...
Ivana Trunečková (neregistrovaný)
http://www.zakruta.cz/img/dopravni-znacky/IP18c.jpg Dohadujeme se s manželem zda můžu jet v pomalém pruhu i když nejsem pomalé vozidlo a jedu 130km/h.On mi tvrdí,že ho mám využívat jako třetí pruh. Já si to nemyslím.
Jarda Crhů (neregistrovaný)
co to tady melete? Proč by měla někoho omezovat ve stoupacím pruhu? normálně ho používám, člověk má klid, leckdy jsou spravené a nedrncají jak zbytek dalnice a když je přede mnou kamion pověsím se za jeho větrný tunel a uživám si levnější jízdy do kopce.
MasoxCZ (neregistrovaný)
"V ČR se jezdí vpravo, a nebrání-li tomu zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky". Další!
Franta (neregistrovaný)
České způsoby jízdy : lepení na kufr, blikání když není nutné a neblikání když je to nutné, nechápu proč se musí předjíždět JEN vlevo a proč se musí jezdit jen v pravém pruhu - ve spoustě zemí se může jezdit v libovolném pruhu a nic se neděje, pravy pruh je tedy neuměrně zatežovan, dále - proč nesmí jezdit kamiony kdykoliv ? dochází pak k přetežovaní zbylých dní, to je asi na české mozky moc, kdo vymyslel dan z dálnic když již dálnice byla postavena z daní ? mýto je produkt středověku, svícení mlhovkama - to už vůbec nechápu česky umělec jede po dalnici v mlze 160 a boji se aby do něho ZEZADU někdo nenarazil...,najíždeni na vpředu jedouci vuz při předjíždění - symbolicky utok, , rovněž velmi rychlé nesmyslné zařazovaní hned před předjeté vozidlo - za tohle v USA by vás asi zastřelili - je to považováno za utok, neplynula jizda, nesmyslne zrychlovani a vzápětí brzdění, zkrátka české nepřátelské chování na silnici je ukázkou české povahy ....
Kateřina (neregistrovaný)
Zbožňuju řidiče oktávek, když já sjíždím na čtyřproudovkou do pravého pruhu a po vjetí do pr. pruhu sešlápnu plyn a hned zase skáču na brzdu, aby mě oktávkář těsně minul, když se řadí přede mě.. děje se mi to pravidelně a opravdu netuším, proč mi to dělají, když je evidentní, že mám daleko silnější auto a nebudu se "pomalu" rozjíždět a navíc je to v úseku, kde je plynulé najetí na vozovku... ach jo..
Dan (neregistrovaný)
Oktávku nemám, ale omezenost lidí, kteří z prostě nejprodávanějšího auta dělají špatnou lidskou vlastnost, mě dost děsí. Koho byste pomlouval třeba ve Francii? Řidiče Clia? Ono totiž na značce a typu auta záleží poměrně málo. Daleko víc na tom, co máte v hlavě. Jestli jen předsudky a podle nich i řídítě, potěškoště.
tom (neregistrovaný)
Přesně tak, jelikož oktávek jezdí u nás nejvíc, je logické že i procento hňupů za volantem je větší.
Standa (neregistrovaný)
Oproti USA jsme asi burani..ale nenajezdim po mestech a rychlostkachbaz dalnicich v CR zrovna malo kilometru..a status ohrozeni vidim spis v tom clanku,nez ve vasem prispevku..ono je pravda,ze lid Cesky je ignorantni od prirody a arogantni ke vsemu,co neni jeho..to se podepisuje i na provozu a vidame zde sobeckost,netoleranci,agresivitu a totalni ignoraci k veskery plynulosti,ci ohleduplnosti na silnicich vsech typu..Vas prispevek pod tento clanek hovori jen za Vase postrehy,ale ne k veskerym postrehum z dopravy u nas..a ten levy pruh je jen maly krucek..jel jste uz nekdy po A4 skrz Polsko?..budete brecet
Dan (neregistrovaný)
Ve kterých zemích se smí normálně jezdit mimo obec v kterémkoliv pruhu na víceproudých silnicích?
  • Našli jste v článku chybu?