-
Porsche přidalo do nabídky elektrického modelu Taycan provedení GTS
-
Stejně jako u spalovacích variant vyplňuje GTS mezeru mezi civilním provedení 4S a extrémně rychlou verzí Turbo
-
Taycan GTS zároveň jako první Taycan dosahuje podle WLTP dojezdu v kombinovaném režimu přes 500 km
-
Další novinkou je kombi Sport Turismo. To vychází z Cross Turisma, ale nemá žádné terénní ambice
-
Porsche také představilo panoramatickou střechu umožňující pouhým stiskem tlačítka měnit nejen průhlednost, ale i design
Automobilka Porsche rozšiřuje nabídku elektrického modelu Taycan o provedení GTS. Stejně jako u modelů se spalovacím motorem vyplňuje novinka mezeru mezi verzí 4S a Turbo. GTS bude možné rovněž pořídit v kombinaci s karoserií kombi. Takový model ovšem už neponese označení Cross Turismo, ale Sport Turismo. Právě Sport Turismo je druhou důležitou novinkou v nabídce pro Taycan, kterou u Porsche označují za třetí karosářské provedení. Na trh vstoupí Taycan GTS i Taycan GTS Sport Turismo příští rok.
Porsche Taycan GTS je vybaven akumulátorem s kapacitou 93,4 kWh a jeho systémový výkon je 598 koní. Sprint na 100 km/h vůz zvládne za 3,7 s, na 200 km/h zrychlí za rovných dvanáct sekund. Oproti Taycanu 4S je tak rychlejší o 0,3 s, respektive o 0,9 s. Udávaný dojezd v kombinovaném režimu je podle WLTP 504 km. Taycan GTS tak jako první elektrické Porsche překračuje hranici 500 km. Je to dáno zejména úpravami na předním elektromotoru, jehož činnost je při částečném zatížení v režimech Normal a Range výrazně omezena. Snižují se tak jízdní odpory. Ostatní verze modelu Taycan dostanou stejný systém v rámci nového modelového roku, takže i u nich dojde k prodloužení dojezdu.
https://autobible.euro.cz/porsche-cayman-s-je-porad-skvela-volba-pro-vsechny-ktere-bavi-ridit/
Podvozek Taycanu GTS vybavený adaptivním vzduchovým odpružením vychází z verze Turbo, brzdy jsou shodné s tím, co používá Taycan 4S. Na přání bude možné dokoupit karbon-keramické kotouče. Vnější karoserie se kromě písmenek GTS liší leskle černými detaily, sportovněji laděnou přední částí nebo prahovými nástavci. Sportovně laděný je také interiér.
Kromě základního liftbacku přijde na trh také Taycan GTS Sport Turismo. Jak název napovídá, jedná se o karoserii kombi dosud označovanou jako Cross Turismo. Sport Turismo ale nemá žádné ambice po stránce výletů mimo zpevněné komunikace. Na karoserii proto nenajdete ochranné plasty a také světlá výška podvozku je nižší. Porsche mluví o Sport Turismu jako o další karosářské variantě Taycanu. Kromě verze GTS bude časem možné Sport Turismo pořídit i s jinými motorizacemi.
Porsche do nabídky pro Taycan obecně přidává ještě jednu zajímavou novinku. Zájemci si budou moci pořídit panoramatickou střechu, která dokáže měnit svou průhlednost pouhým stiskem tlačítka. Tento systém samotný není žádnou revolucí, podobná řešení jsme viděli i v minulosti. Z aktuálních modelů lze toto získat třeba spolu s BMW iX. U Porsche ale zašli ještě o něco dále, kdy se kromě průhlednosti mění i design střechy. Okno je rozdělené do devíti segmentů, přičemž každý je ovládán individuálně. Na výběr budou hned čtyři různé varianty, kdy kromě zcela průhledné a zcela „zatažené“ střechy Porsche přidává také dvě možnosti částečného stínění (Bold, Semi).
Porsche Taycan GTS má stanovenou základní cenu 131 834 euro, za Taycan GTS Sport Turismo zaplatíte zhruba o tisíc eur více. Uvedení na trh je naplánováno na jaro příštího roku.