-
SUV 3008 GT Hybrid4 se čtyřkolkou a 300 k je nejvýkonnějším sériovým modelem Peugeotu
-
Nabízí dobrou dynamiku (0-100 km/h za 5,9 s) a v reálu dojezd na elektřinu podle prvních zkušeností cca 38 km.
-
Lepší terénní schopnosti doprovází zásluhou víceprvkové zadní nápravy si jistější chování na silnici.
-
V nabídce je i o 120 000 Kč levnější dobíjecí verze 3008 s jedním elektromotorem a pohonem předních kol
-
Plug-in hybridní 508 má zatím jen kombinaci zážehové šestnáctistovky s jedním elektromotorem
-
Dobíjecí pětsetosmička startuje na 1 060 000 Kč a vyjde tedy o 160 000 Kč dráž než nejsilnější vznětová verze
-
U těchto modelů můžete dostat elektrickou registrační značku s možností parkovat na pražských modrých zónách a jezdit po dálnici bez dálniční známky
Kromě čistě elektrických verzí modelů 208 a 2008 začal Peugeot na českém trhu nabízet i dva plug-in hybridní modely. Jedná se o sedan a kombi 508 PHEV a SUV 3008. U obou je základem zážehová šestnáctistovka Puretech. Ta v případě modelů 508 disponuje největším výkonem 133 kW a spolupracuje s vpředu uloženým elektromotorem, který dává k dispozici dalších 81 kW. Maximální systémový výkon této soustavy je 165 kW a točivý moment 360 Nm.
Tyto parametry má i předokolková verze Peugeotu 3008. Francouzské SUV ale nově pořídíte i ve verzi Hybrid 4 s pohonem všech kol, která je v současnosti nejvýkonnějším zástupcem značky. V jeho případě zážehová šestnáctistovka disponuje 147 kW a pohon zadní nápravy obstarává zadní elektromotor s výkonem 83 kW. Díky němu tak máte k dispozici systémový výkon 220 kW a velmi pěkný točivý moment 520 Nm. Už z těchto parametrů je zjevné, že model sdílí techniku hnacího ústrojí s nedávno představenými novinkami DS7 Crossback E-Tense 4x4 a Opel Grandland X Hybrid4.
Za svého privilegia nejvýkonnějšího Peugeotu současnosti se ale model 3008 Hybrid 4 nebude radovat dlouho. Již koncem letošního roku ho totiž zastíní třímotorový ostrý Peugeot 508 s pohonem všech kol, vycházející z loňské studie Sport Engineered, jenž by se měl dočkat zadního elektromotoru o výkonu 147 kW.
Peugeot 3008 Hybrid4: Silák k pohledání
Krátké svezení potvrdilo, že čtyřkolková verze Peugeotu 3008 má síly na rozdávání. Pohon všech kol navíc zvládne mnohem více než u běžných verzí příplatkový systém Grip Control za 11 000 Kč (v podstatě jen rozšířená verze stabilizačního systému). Francouzské SUV přitom těží ze své velkorysé světlosti 219 mm, díky níž se i mimo silnici cítí velmi jistě. V terénní pasáži jsme se přesvědčili o tom, že trakční schopnosti verze s pohonem všech kol zejména při výjezdech do strmých kopců se nedají s Grip Controlem srovnat. A zdatně si vede i při ostrých sjezdech, kdy za vás pracuje systém kontrolovaného sjíždění svahů, a vy se věnujete jen řízení.
Na silnici je existence dvou elektromotorů hodně znát. K dispozici máte kromě čistě elektrického režimu, 4x4 i hybridní a sportovní, v němž se ale v hybridním módu občas spalovací motor hodně vytáčí.
Nechybí samozřejmě ani možnost zesílené rekuperace a „rezervování“ energie pro jízdu po městě (na 10 či 20 km) a aktivace módu plného dobíjení baterie během jízdy. To se děje s ohledem na co nejlepší efektivitu celého pohonného ústrojí tak a využívá pro to ideálních podmínek. Celkové sladění všech motorů působí zdařile a stále změny bez sledování toků na energy monitoru v digitálním přístrojovém štítu nemáte příliš šanci poznat. Na elektřinu lze při přiměřeném jízdním stylu cestovat rychlostí až 135 km/h.
https://autobible.euro.cz/peugeot-2008-2020-prvni-dojmy-technicke-udaje/
Řízení plug-in hybridní verze se od těch klasických prakticky neliší. Jen v zatáčkách občas zaznamenáte asistenci zadního elektromotoru, a tedy pocitově jistější chování oproti verzi pouze s pouze předním pohonem. To je ale dané z velké části i víceprvkovým zadním zavěšením, zatímco běžné verze mají jen vlečená ramena.
Zavazadelník po praktické stránce příliš neutrpěl. Jeho podlaha je v úrovni vstupního prahu, tedy trochu výš než u klasické verze, a pod ní drobné prostory pro uložení nabíjecího kabelu. Li-ion baterie mají využitelnou kapacitu 13,2 kWh, přičemž místo standardní 3,7kW palubní nabíječky si můžete připlatit za 7,4kW. Nabití do plna potom z běžné zásuvky trvá cca 7,5 h a s využitím wallboxu 2 h. Spotřeba benzinu se odvíjí od stavu nabití baterie a má na něj vliv celá řada faktorů.
[pdf-embedder url="https://autobible.euro.cz/wp-content/uploads/2020/02/Peugeot-3008-a-3008-Hybrid-4-–-kompletní-ceník.pdf" title="Peugeot 3008 a 3008 Hybrid 4 – kompletní ceník"]
Peugeot 508 Hybrid a 508 SW Hybrid: Lehkou chůzí
Absence zadního elektromotoru oproti 3008 Hybrid 4 je u Pětsetosmičky znát, stejně jako trochu menší kapacita jeho akumulátoru (11,8 kWh). Tomu odpovídá i v porovnání s SUV 3008 Hybrid 4 horší zátah a celkově horší dynamika (0-100 km/h za 8,2, resp. 8,3 s. Ovládání plug-in hybridní soustavy je stejné, jako u 3008, a objem zavazadelníku je navíc identický s běžnými verzemi. Modré světlo na vnitřním zpětném zrcátku svítí vždy, když auto jeden v elektrickém režimu. Podle prvních zkušeností mu plná baterie vystačí na necelých 40 km. Nízko položené těžiště u tohoto hodně nízkého vozu přispívá k pocitu jistoty za volantem.
U elektrifikovaných verzí zvyšuje uživatelský komfort aplikace MyPeugeot umožňující vzdálenou správu, tedy např. naplánování vyhřátí či vychlazení vozu, ale i naplánování cesty s nabíjecími body podle zvolených preferencí.
[pdf-embedder url="https://autobible.euro.cz/wp-content/uploads/2020/02/Peugeot-508-SW-a-508-SW-Hybrid-–-kompletní-ceník.pdf" title="Peugeot-508-SW a 508 SW Hybrid – kompletní ceník"]
Více motorů = vyšší cena
Jak 508, tak 3008 dostanete ve třech výbavových verzích Allure, GT Line a GT. Vzhledem k absenci jakýchkoli dotací si v Česku pro tento typ aut, si dost připlatíte. Plug-in hybridní 508 startuje na 1 060 000 Kč a nejdražší je 508 SW GT PHEV, za které zaplatíte 1 290 000Kč, tedy o 160 000 Kč více než za nejsilnější vznětovou verzi. A stejný cenový rozdíl je i u SUV 3008. Nejlevněji přitom pořídíte dvoumotorovou 3008 ve výbavě Allure za 935 000 Kč. Top verze GT přijde se dvěma motory na 1 060 000 Kč a se třemi na 1 180 000 Kč. Rozdíl 120 000 Kč za třímotorovou verzi 3008 s pohonem všech kol ale pro toho, kdo se poohlíží po silné čtyřkolce, je na zvážení.
https://autobible.euro.cz/aplikace-mypeugeot-je-hlavne-sikovna-kniha-jizd-vyzkouseli-jsme-ji-v-ramci-dlouhodobeho-testu-peugeotu-308/
Na plug-in hybridy v ČR neexistují žádné dotace, a to ani pro podniky či samosprávy. Jediným bonusem u obou je tam možnost dostat elektrickou registrační značku s privilegiem parkovat na pražských modrých zónách a jezdit po dálnici bez dálniční známky.