Plug-in expanze Peugeotu: Už i modely 508 a 3008 házejí laso zásuvkám a my jsme s nimi absolvovali první kilometry

přidejte názor
  • SUV 3008 GT Hybrid4 se čtyřkolkou a 300 k je nejvýkonnějším sériovým modelem Peugeotu

  • Nabízí dobrou dynamiku (0-100 km/h za 5,9 s) a v reálu dojezd na elektřinu podle prvních zkušeností cca 38 km.

  • Lepší terénní schopnosti doprovází zásluhou víceprvkové zadní nápravy si jistější chování na silnici.

  • V nabídce je i o 120 000 Kč levnější dobíjecí verze 3008 s jedním elektromotorem a pohonem předních kol  

  • Plug-in hybridní 508 má zatím jen kombinaci zážehové šestnáctistovky s jedním elektromotorem

  • Dobíjecí pětsetosmička startuje na 1 060 000 Kč a vyjde tedy o 160 000 Kč dráž než nejsilnější vznětová verze

  • U těchto modelů můžete dostat elektrickou registrační značku s možností parkovat na pražských modrých zónách a jezdit po dálnici bez dálniční známky

Kromě čistě elektrických verzí modelů 208 a 2008 začal Peugeot na českém trhu nabízet i dva plug-in hybridní modely. Jedná se o sedan a kombi 508 PHEV a SUV 3008. U obou je základem zážehová šestnáctistovka Puretech. Ta v případě modelů 508 disponuje největším výkonem 133 kW a spolupracuje s vpředu uloženým elektromotorem, který dává k dispozici dalších 81 kW. Maximální systémový výkon této soustavy je 165 kW a točivý moment 360 Nm.

Tyto parametry má i předokolková verze Peugeotu 3008. Francouzské SUV ale nově pořídíte i ve verzi Hybrid 4 s pohonem všech kol, která je v současnosti nejvýkonnějším zástupcem značky. V jeho případě zážehová šestnáctistovka disponuje 147 kW a pohon zadní nápravy obstarává zadní elektromotor s výkonem 83 kW. Díky němu tak máte k dispozici systémový výkon 220 kW a velmi pěkný točivý moment 520 Nm. Už z těchto parametrů je zjevné, že model sdílí techniku hnacího ústrojí s nedávno představenými novinkami DS7 Crossback E-Tense 4x4Opel Grandland X Hybrid4.

Za svého privilegia nejvýkonnějšího Peugeotu současnosti se ale model 3008 Hybrid 4 nebude radovat dlouho. Již koncem letošního roku ho totiž zastíní třímotorový ostrý Peugeot 508 s pohonem všech kol, vycházející z loňské studie Sport Engineered, jenž by se měl dočkat zadního elektromotoru o výkonu 147 kW.

Peugeot 3008 Hybrid4: Silák k pohledání

Krátké svezení potvrdilo, že čtyřkolková verze Peugeotu 3008 má síly na rozdávání. Pohon všech kol navíc zvládne mnohem více než u běžných verzí příplatkový systém Grip Control za 11 000 Kč (v podstatě jen rozšířená verze stabilizačního systému). Francouzské SUV přitom těží ze své velkorysé světlosti 219 mm, díky níž se i mimo silnici cítí velmi jistě. V terénní pasáži jsme se přesvědčili o tom, že trakční schopnosti verze s pohonem všech kol zejména při výjezdech do strmých kopců se nedají s Grip Controlem srovnat. A zdatně si vede i při ostrých sjezdech, kdy za vás pracuje systém kontrolovaného sjíždění svahů, a vy se věnujete jen řízení.

Plug-in hybridní varianta modelu 3008 GT je aktuálně nejvýkonnějším modelem v nabídce Peugeotu
Na první seznamovací jízdy jsme vyrazili do okolí katalánského města Sitges nedaleko Barcelony

Na silnici je existence dvou elektromotorů hodně znát. K dispozici máte kromě čistě elektrického režimu, 4x4 i hybridní a sportovní, v němž se ale v hybridním módu občas spalovací motor hodně vytáčí.

Nechybí samozřejmě ani možnost zesílené rekuperace a „rezervování“ energie pro jízdu po městě (na 10 či 20 km) a aktivace módu plného dobíjení baterie během jízdy. To se děje s ohledem na co nejlepší efektivitu celého pohonného ústrojí tak a využívá pro to ideálních podmínek. Celkové sladění všech motorů působí zdařile a stále změny bez sledování toků na energy monitoru v digitálním přístrojovém štítu nemáte příliš šanci poznat. Na elektřinu lze při přiměřeném jízdním stylu cestovat rychlostí až 135 km/h.

https://autobible.euro.cz/peugeot-2008-2020-prvni-dojmy-technicke-udaje/

Řízení plug-in hybridní verze se od těch klasických prakticky neliší. Jen v zatáčkách občas zaznamenáte asistenci zadního elektromotoru, a tedy pocitově jistější chování oproti verzi pouze s pouze předním pohonem. To je ale dané z velké části i víceprvkovým zadním zavěšením, zatímco běžné verze mají jen vlečená ramena.

Digitální přístrojový panel hýří barvami. Je to efektní, ale přehlednosti to úplně neprospívá
Ve sportovním režimu elektrický pohon maximálně asistuje spalovacímu motoru, o spotřebu tolik nejde

Zavazadelník po praktické stránce příliš neutrpěl. Jeho podlaha je v úrovni vstupního prahu, tedy trochu výš než u klasické verze, a pod ní drobné prostory pro uložení nabíjecího kabelu. Li-ion baterie mají využitelnou kapacitu 13,2 kWh, přičemž místo standardní 3,7kW palubní nabíječky si můžete připlatit za 7,4kW. Nabití do plna potom z běžné zásuvky trvá cca 7,5 h a s využitím wallboxu 2 h. Spotřeba benzinu se odvíjí od stavu nabití baterie a má na něj vliv celá řada faktorů.

[pdf-embedder url="https://autobible.euro.cz/wp-content/uploads/2020/02/Peugeot-3008-a-3008-Hybrid-4-–-kompletní-ceník.pdf" title="Peugeot 3008 a 3008 Hybrid 4 – kompletní ceník"]

Peugeot 508 Hybrid a 508 SW Hybrid: Lehkou chůzí

Absence zadního elektromotoru oproti 3008 Hybrid 4 je u Pětsetosmičky znát, stejně jako trochu menší kapacita jeho akumulátoru (11,8 kWh). Tomu odpovídá i v porovnání s SUV 3008 Hybrid 4 horší zátah a celkově horší dynamika (0-100 km/h za 8,2, resp. 8,3 s. Ovládání plug-in hybridní soustavy je stejné, jako u 3008, a objem zavazadelníku je navíc identický s běžnými verzemi. Modré světlo na vnitřním zpětném zrcátku svítí vždy, když auto jeden v elektrickém režimu. Podle prvních zkušeností mu plná baterie vystačí na necelých 40 km. Nízko položené těžiště u tohoto hodně nízkého vozu přispívá k pocitu jistoty za volantem.


U elektrifikovaných verzí zvyšuje uživatelský komfort aplikace MyPeugeot umožňující vzdálenou správu, tedy např. naplánování vyhřátí či vychlazení vozu, ale i naplánování cesty s nabíjecími body podle zvolených preferencí.

[pdf-embedder url="https://autobible.euro.cz/wp-content/uploads/2020/02/Peugeot-508-SW-a-508-SW-Hybrid-–-kompletní-ceník.pdf" title="Peugeot-508-SW a 508 SW Hybrid – kompletní ceník"]

Více motorů = vyšší cena

Jak 508, tak 3008 dostanete ve třech výbavových verzích Allure, GT Line a GT. Vzhledem k absenci jakýchkoli dotací si v Česku pro tento typ aut, si dost připlatíte. Plug-in hybridní 508 startuje na 1 060 000 Kč a nejdražší je 508 SW GT PHEV, za které zaplatíte 1 290 000Kč, tedy o 160 000 Kč více než za nejsilnější vznětovou verzi. A stejný cenový rozdíl je i u SUV 3008. Nejlevněji přitom pořídíte dvoumotorovou 3008 ve výbavě Allure za 935 000 Kč. Top verze GT přijde se dvěma motory na 1 060 000 Kč a se třemi na 1 180 000 Kč. Rozdíl 120 000 Kč za třímotorovou verzi 3008 s pohonem všech kol ale pro toho, kdo se poohlíží po silné čtyřkolce, je na zvážení.

https://autobible.euro.cz/aplikace-mypeugeot-je-hlavne-sikovna-kniha-jizd-vyzkouseli-jsme-ji-v-ramci-dlouhodobeho-testu-peugeotu-308/

Na plug-in hybridy v ČR neexistují žádné dotace, a to ani pro podniky či samosprávy. Jediným bonusem u obou je tam možnost dostat elektrickou registrační značku s privilegiem parkovat na pražských modrých zónách a jezdit po dálnici bez dálniční známky.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?