Honda Odyssey (USA): vysavač na palubě
Jmenuje se Honda Vac a jde nepochybně o jeden z nejužitečnějších nápadů pro rodinné auto. Za obložením kufru na levé straně se skrývá vysavač, jehož hadice dosáhne až k předním sedadlům. Při zapnutém zapalování vysaje Honda Vac všechny nečistoty, které v interiéru velcí, ale obvykle hlavně malí pasažéři zanechají. Aby lux nevyprázdnil i baterii auta, úklidová četa musí vše stihnout do osmi minut.
Mercedes C 350 h: energie z adaptivního tempomatu
Tento hybrid názorně demonstruje, jak chytře lze propojit jednotlivé systémy auta, které spolu nemají zdánlivě nic společného. Pokud tento Mercedes se zapnutou funkcí adaptivního tempomatu zjistí, že auto jedoucí vpředu je moc blízko, tak přibrzdí. Ale nikoliv prostřednictvím běžných brzd, nýbrž rekuperací. Díky tomu se při každém takovém manévru vrací energie zpět do baterie.
Tesla Model X: inteligentní otevírání dveří
Model X má neustále povědomí o tom, kde se právě nachází. Elektrické SUV tak ukládá do počítače spoustu údajů, mimo jiné i o místu, kde řidič zaparkoval. Pokud zastaví v pro auto neznámé lokalitě, křídlové dveře, náročné na prostor, otevře jen zpola. Pokud však následně řidič otevře dveře do výšky, počítač zaznamená místo jako bezpečné a příště už to udělá sám.
Renault Kangoo: integrovaný střešní nosič
Není snadné si představit, že prostor v Renaultu Kangoo nemusí jednomu stačit. Pokud k tomu přesto dojde, pak musí přebytečný náklad na střechu. Střešní ližiny Kangoo sestávají ze dvou částí, přičemž horní lze od základny oddělit a otočit o 90°. Vzniknou tak dva příčníky coby základna, na kterou lze dále připevnit libovolné předměty, počínaje nosičem kol či lyží až po střešní box.
BMW řady 5: předvídavá navigace
Mám před cestou ještě natankovat? Pětkové BMW může dát rozřešení: Navigace vypočte vzdálenost k cíli a palivoměr vzápětí řidiči ukáže, zda mu benzin či nafta v nádrži vydrží na celou cestu.
VW California: usedni a spočiň!
Kempinková varianta Volkswagenu T6 myslí opravdu na všechno: V polstrování stropu najdeme dvě skládací židličky, zadní výklopné dveře zase ukrývají stoleček. Pro relax nejen na dálničním odpočívadle.
Kia Soul EV: úsporná klimatizace
Topení v elektrickém autě si lze představit jako přímotop s větrákem, který doslova vysává energii z baterie. Obdobně nenasytný je ovšem v létě kompresor klimatizace. V Kii tedy všichni dali hlavy dohromady a vymysleli způsob, jak trochu proudu ušetřit: Klimatizaci lze nastavit tak, že je studeným vzduchem ovíván pouze řidič. Dobré pro singles nebo zimomřivé spolujezdce.
Renault Espace: sklápění sedadel na dálku
Renault se vždy vytasí s nějakým nápadem, alespoň pokud jde o zadní sedadla: U R16 se dala upravit na jistou formu dětské kolébky, v Twingu byla posouvací a Modus skýtal možnost přestavět je na dvě samostatná křesla. Nedostižným králem variability je ale tradičně model Espace. Proto nepřekvapí, že lze právě u něj sklápět opěradla zadních sedadel nejen pomocí tlačítka v zavazadlovém prostoru, ale i prostřednictvím dotykové obrazovky z místa řidiče.
Toyota Mirai: pojízdná elektrocentrála
Všechny modely Toyoty Mirai pro japonský trh mají v kufru silnoproudou zásuvku. Není určena pro dobíjení auta, ale právě naopak: Mirai totiž sám vyrábí elektrickou energii z vodíku. Dokonce tolik, že pokud je vodíková nádrž auta plná, dokáže Toyota zásobit průměrnou domácnost energií po celý týden. A to zcela bezhlučně.
Audi A4: asistent pro bezpečné vystoupení
Všichni si pamatujeme z autoškoly, jak nás učitel varoval, že před otevřením dveří máme zkontrolovat, zda se zezadu neblíží motorkář nebo cyklista. Že to ne všichni dodržují, dokazuje množství videí na toto téma, která můžeme nalézt na Youtube. Ta by nevznikla, pokud by všichni jezdili v Audi A4 – kontrolka asistentu mrtvého úhlu ve vnějším zpětném zrcátku varuje i po zastavení auta řidiče blikáním, když se k autu přibližuje někdo jiný.