Veletrh CES dávno není pouze o mobilních telefonech a podobných zařízeních. Čím dál více jej využívají ke své prezentaci také automobilky a jinak tomu nebude ani letos. Jednu z motoristických novinek má připravenu Hyundai, respektive společnost Hyundai Mobis. Ta představí systém DDREM, který dokáže na krátkou dobu proměnit relativně běžný automobil ve zcela autonomní vůz schopný jízdy bez řidiče a tím zabránit nehodě ve chvílích, kdy řidič například usne.
Hlavní trik systému DDREM (Departed Driver Rescue & Exit Maneuver) tkví v tom, že ho lze nasadit v podstatě už na současné automobily. Hyundai využívá běžně dostupné systémy typu elektrického posilovače řízení, kamer, radaru nebo GPS. Jediný senzor navíc je infračervená kamera snímající tvář řidiče. Vůz tak sleduje, jestli vám doslova nepadají víčka. Samozřejmě únava je kromě tohoto způsobu detekována také dalšími cestami, jako například sledováním pohybu automobilu v jízdním pruhu.
Doporučujeme: Budoucnost interiérů BMW – Mizející volant, vznášející se displej a prostor pro knihy
Pokud vůz zjistí, že řidič přestává reagovat nebo dokonce usne, na krátkou dobu se změní v autonomní vozidlo úrovně 4. Tato úroveň je ve žebříčku předposlední a řidič se po aktivaci řízení už nemusí starat vůbec o nic. Systém DDREM ovšem aktivuje úroveň 4 automaticky a jen na nezbytně nutnou vzdálenost. Proto by neměl být z legislativního hlediska takový problém ho začít používat v běžném provozu. Předpokládá se, že by vůz se spícím řidičem ujel maximálně 1,6 kilometru. Jakmile automobil najde bezpečné místo, dojede tam a sám se zaparkuje.
Podobné systémy ale nejsou úplnou novinkou. Třeba i Škoda Octavia nebo Kodiaq dokáže v případě, že přestanete reagovat, vůz zcela zastavit a automaticky zapne výstražná světla. Systém přímo sledující tvář řidiče s cílem detekovat únavu svého času nabízel například Lexus.