O dojezd nám nejde. Nesrovnávejte nás s Teslou, říká šéf vývoje Porsche

15.04.2020
přidejte názor
Autor: Porsche
  • Porsche sází na elektrické modely, na Taycan ale dopadla kritika kvůli slabému dojezdu

  • Šéf vývoje automobilky Michael Steiner upozorňuje, že dojezd pro Porsche není prioritou

  • Používá totiž jiné baterie než Tesla. S tou nás lidé srovnávají, i když nejsme konkurence, tvrdí

Když Porsche zveřejnilo technické parametry svého luxusního elektromobilu Taycan, vyvolalo rozporuplné reakce. Na jednu stranu jde o super rychlý vůz s výkonem až 600 koní, na druhou ale příliš nezaujme dojezdem. Základní model podle měření WLTP zvládne jen 388 kilometrů na jedno nabití, což je zhruba o 120 kilometrů méně než Tesla.

Šéfovi vývoje automobilky Michaelovi Steinerovi to ale nevadí. „Tesla používá baterii založenou na oválných článcích s lehce odlišnou chemií a konceptem chlazení. To má specifické výhody i nevýhody. Podle nás takové řešení není dobré v rámci udržitelnosti. My věříme spíš v menší, lehčí a také méně nákladné baterie, které je možné zase rychleji dobít,“ řekl v rozhovoru pro server Automotive News Europe.

O rozdílu mezi oválnými články používanými u Tesly a prizmatickými články v Porsche Macan jsme psali podrobněji v tomto článku:

I starší Tesly mají větší dojezd než nejnovější konkurence z Evropy. Vděčí za to konstrukci baterie
Přečtěte si také:

I starší Tesly mají větší dojezd než nejnovější konkurence z Evropy. Vděčí za to konstrukci baterie

I tak se objevuje řada porovnání Porsche Taycan a Tesly Model S. Podle Steinera je to chyba. „Přestože nás lidé proti sobě staví, nepovažujeme Teslu za přímou konkurenci. Například u Modelu 3 je jasné, že s ním míří do vysokoobrátkové kategorie a to není pro nás,“ vysvětlil hlavní vývojář automobilky ze Zuffenhausenu.

Nové spalovací motory zatím ve vývoji nejsou

Porsche nyní natolik věří elektromobilitě, že se zatím nepouští do vývoje nové architektury spalovacích motorů. Podle Steinera to ale neznamená, že by na benzin v brzké době zanevřelo. Místo toho bude pokračovat ve vylepšování stávajících motorů. To se týká třeba Porsche Macan, protože podle šéfa vývoje není možné očekávat, že dojde k rozvoji elektromobilů ve všech kategoriích stejně.

Nedopadne to ale tak, že bychom na ulici poznali Porsche Macan na baterky a na benzin jen podle toho, že jedno z aut nemá výfuk. „Kdepak, budeme je od sebe výrazně odlišovat i z hlediska designu, aby byly jasně rozpoznatelné. Věříme totiž, že během fáze přechodu automobilů na elektřinu chtějí být řidiči jejich řidiči vidět,“ dodal Steiner v rozhovoru.

Dojezd elektromobilů je citlivým tématem pro jejich majitele i potencionální zákazníky. V realitě se může silně lišit od toho, co udávají výrobci v tabulce. To ostatně ukázal i tento test:

Reálný dojezd elektromobilů klesne v zimě až o čtvrtinu, ukázal velký test
Přečtěte si také:

Reálný dojezd elektromobilů klesne v zimě až o čtvrtinu, ukázal velký test

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?