Nová generace Škody Octavia RS bude hybrid. Dočkáme se i elektrického eRS

8 nových názorů
Autor: Redakce
  • Škoda nepředstavila hybridní koncept modelu RS jen tak, už brzy hybridní RS opravdu přijde 

  • Nová generace Octavie RS dostane kromě jiného právě hybridní pohon 

  • Později Škoda nabídne také sportovní verzi elektrického crossoveru, která zřejmě ponese označení eRS

Hybridní koncept Škoda Vision RS měl za úkol zejména přitáhnout pozornost, ale také ukázal, jakým směrem se mají sportovní modely této značky ubírat dále. Pokud jste si mysleli, že hybridní pohon je v konceptu prostě jen proto, aby Škoda ukázala, že s hybridy počítá, nebylo to úplně přesné. Hybridní pohon zde byl proto, že poměrně brzy Škoda hybridní RS opravdu zákazníkům nabídne.

S informací přišel britský Autocar, který se odkazuje na šéfa výzkumu a vývoje automobilky Škoda Christiana Strubeho. Ten prohlásil, že Octavia je vhodným automobilem pro hybridní pohon, a to dokonce i v provedení RS. Taková hybridní Octavia RS by pak ale měla být pouze alternativou ke klasickým variantám se spalovacím motorem. Christian Strube to odůvodnil možností zajímavé kombinace nízké spotřeby při běžné jízdě a vysokého výkonu. Realita je ovšem poněkud odlišná. Už teď totiž na některých trzích podobně „neekologické“ sportovní auto, jako je benzinová Octavia RS, prodáte jen těžko. Kvůli vysokým emisním daním vychází koncová cena pro zákazníka přehnaně vysoká. Ovšem s hybridním pohonem to je docela jiná písnička.

Vision RS: Jsou budoucností ostrých Škodovek vegani, vyšší hmotnost a horší dynamika?
Přečtěte si také:

Vision RS: Jsou budoucností ostrých Škodovek vegani, vyšší hmotnost a horší dynamika?

Podle Autocaru bude základ takového hybridního RS shodný s tím, co představoval koncept Vision RS. Nabídne však vyšší výkon, aby výsledná dynamika byla hodná sportovního auta. Tahle drobnost je vskutku zábavná. Zatímco současné Octavii RS stačí výkon 180 kW (245 koní) k tomu, aby zvládla zrychlení z nuly na 100 km/h hodně pod sedm sekund a dynamicky se alespoň částečně řadila mezi sportovní auta, hybrid těch koní bude muset mít víc, aby se dynamicky současné verzi alespoň vyrovnal. Inu, ekologie.

Christian Strube v rozhovoru pro Autocar dále zmínil možnost představit verzi RS také u nástupce současného Rapidu s tím, že by k takovému autu sportovní provedení perfektně sedělo. Zároveň ale připustil provedení RS také u Superbu. Škoda by se údajně měla v budoucnu vydat dvěma směry. A sice tím ekologickým, kdy bude představován jeden elektrifikovaný model za druhým, zároveň pak bude kladen vyšší důraz na varianty RS.

Evropský parlament fakticky nařídil povinný přechod k elektromobilitě (komentář)
Přečtěte si také:

Evropský parlament fakticky nařídil povinný přechod k elektromobilitě (komentář)

Vzhledem k tomu, co aktuálně schválil evropský parlament, ale těžko předpokládat, že by Škoda v budoucnosti představovala kromě elektrifikovaných aut jeden model s ostrým přeplňovaným dvoulitrem za druhým. Ostatně řada RS se rozroste i o rychlé provedení elektrického crossoveru, které zřejmě ponese označení eRS. Jak píše Autocar, nová generace Škody Octavia dorazí v roce 2020, sportovní verze budou následovat o rok později.

Že to v nadcházejících letech těžko půjde u sportovních aut bez pomoci elektromotorů, to nakonec dokazují také zprávy od automobilky Mercedes. Kolegové z magazínu Carscoops přišli s informací o přípravě nové generace modelu SL. Ta ve své nejrychlejší verzi podle všeho dostane dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, dnes známý ze sousty modelů AMG. Slabší varianty ovšem budou takzvané mild-hybridy. Tedy dostanou ke spalovacímu motoru ještě malý elektromotor. Zda i nastupující generace bude stále nabízet dvanáctiválec, to je velmi nejisté.

Label (neregistrovaný)
No lidi moc ty RSka v benzínu nechtějí, protože všichni tak něják koukají na spotřebu tak tam narvou hybrida ? A pak tomu dají elektriku ? Nevím podle mě už se to pak hodně oddálí od klasické RS na co jsou lidi zvyklí a to by tak být nemělo ne ?
Vojta Sokolovský (neregistrovaný)
Tak, když to není RS s dieslovým motorem, tak tomu daj hybrid? To RS mi přijde spíš už jen jako nálepka a ne záruka dobrého výkonu, co Vám?
Franta Z. (neregistrovaný)
Já to nechápu, co vy? Proč se snažit cpát elektriku do něčeho sportovního?Přijde mi to jako kdyby škodovka nevěděla kudy kam... Za mě jednoznačně nápad, který nedává hlavu, ani patu, co myslíte?
Venca Kolman (neregistrovaný)
Naprostý souhlas. Hlavně jsem zvědavý jak to chtějí provést, když zatím neumí vyrobit ani klasický elektromobil. To čekání je úmorné! Hold nám škodovka zaspala a teď se to snaží dohnat, podle mého marně!!
Ferenc (neregistrovaný)
nechci RSo a už vůbec ne eRS, protože ,když chci "sportovní" auto tak si vyberu něco co sportovně vypadá a taky tomu odpovídají jízdní vlastnosti.
Dan Borola (neregistrovaný)
To je pouze otázka času, v článku zmiňují špatnou prodejnost klasické benzinové verze Octavie RS a s nařízením evrospké unie o snížením emisi o 40% a přechodu na elektrické vozy je to definitivní konec klasických motorů. Nicméně jsou zde mnohem lepší značky s mnohem sofistikovanějším provedením hybridních motorů, než tomu je u Škody, kterou bych si já sám nekoupil.
Erik Ch. (neregistrovaný)
Jakým směrem se to jenom Škoda upíná? Už nebude ani klasická Oktávka RSo v benzinu. Škoda si kope hrob.
  • Našli jste v článku chybu?