Jestli si vzpomenete na koncept Ami One, který Citroen představil na loňském ženevském autosalonu, vězte, že se právě díváte na jeho sériovou podobu. Sériový automobil s elektrickým pohonem zachovává designový jazyk studie, je však více uzpůsoben reálnému provozu. Nicméně zachovány zůstaly nezvykle řešené dveře, které se otevírají každé v jiném směru.
„Krabicoidní“ elektromobil měří na délku pouze 2,41 metru, je 1,39 metru široký a 1,52 metru vysoký. Ve srovnání se Smartem ForTwo je výrazně menší a menší je rovněž jeho poloměr otáčení, který činí pouhé 3,6 m.
Interiér je ryze městský. Ami má sloužit jako individuální prostředek pro městskou mobilitu, který mohou řídit majitelé řidičských průkazů na moped, tedy starší 15 let. Citroen se tak připojuje k zavedeným značkám Ligier a Microcar, ty však vyrábějí mopedauta se spalovacími motory.
Maximální rychlost Citroenu Ami činí pouhých 45 km a malé městské elektrické vozítko ujede na jedno nabití až 70 km. Nabíjení 5,5kWh baterie z třífázové zásuvky zabere okolo tří hodin. Cena ve Francii činí lehce přes 150 tisíc korun. Citroen vnímá elektromobil Ami jako konkurenta nejen malým mopedautům, ale také elektrickým kolům. Kromě prodeje ho bude nabízet také formou dlouhodobých pronájmů.
Na trh se Ami dostane koncem března.