Na konci července automobilka Mitsubishi oznámila, že odejde z evropského trhu. Vzhledem k nízkým prodejům se jí nevyplatí investovat do vývoje nových aut pro tento region. Teď by mohla začít zvažovat i odchod z USA. Ani tam se jí totiž dlouhodobě nedaří a její auta patří k vůbec nejhůře prodávaným. Ukázal to průzkum serveru iSeeCars.
Server zkoumal celkem devět milionů nových aut prodávaných v období od listopadu 2019 do června 2020. Zajímalo ho, jak dlouho trvá novému autu, než najde svého zákazníka. Nejhůř dopadlo Mitsubishi Outlander, které potřebovalo v průměru 197,7 dne. Na druhém místě se umístilo Mitsubishi Eclipse Cross s průměrem 187,7 dne.
To je velmi špatný výsledek, protože průměrná délka prodeje nového auta byla 96,9 dne, tedy poloviční. Jen pro srovnání, nejrychleji se v USA za dané období prodal Chevrolet Trailblazer, jenž si našel svého majitele jen za 19 dní.
Nezájem o Mitsubishi podtrhuje i propad prodejů. Ve druhém čtvrtletí letošního roku firma v USA prodala o 76 procent méně aut než loni ve stejném období. Je nutno ale podotknout, že dramaticky klesala čísla i dalším automobilkám, to způsobila koronavirová pandemie.
Japonská automobilka má už s neúspěchem v USA své zkušenosti. V roce 2006 uvažovala o odchodu z tamního trhu kvůli silným propadům v prodejích. Nakonec z toho ale sešlo. Nyní se chce soustředit víc na asijské státy, odchod z Ameriky by tedy znovu mohl přijít na přetřes.