Po dobíjecím Mini Countryman je tu konečně i první čistě elektrické Mini. Model Mini Cooper SE zůstává věrný původnímu receptu Mini, a to včetně speciálních asymetrických kol, která jsou poznávacím znamením elektrické verze. Kdyby výrobce uváděl novinku o něco později, možná by pro tyto disky zvolil jiné označení než „Corona“.


Mini Cooper SE je zatím výhradně o třídveřový hatchback s pohonem předních kol a vpředu umístěným elektromotorem, ale časem by nepochybně mohlo dojít i na další karosářské verze. Baterie o kapacitě 32,6 kWh je uložena v podlaze vozu, kde překáží nejméně. Skládá se z dvanácti lithium-iontových článků tvořících velké T pod středovým tunelem a zadními sedadly. Díky tomu objem zavazadelníku zůstal oproti benzinovému Cooperu S nezměněn. U elektrické verze je dokonce zachován i prostor pod podlážkou. Díky bateriím Cooper SE přibral oproti srovnatelnému Cooperu S jen 145 kg. Díky maximálnímu výkonu 135 kW a točivému momentu 270 Nm z nulových otáček vystřelí SE z nuly na 60 km/h za 3,9 s a stovkou uhání už za 7,3 s.
SE je nejen městskou štikou provozu, ale i docela zábavným okreskovým náčiním. Nejvyšší rychlost je kvůli dojezdu omezena na 150 km/h. V jízdním cyklu WLTP ujede 232 km. Plné nabití potom doma zařídíte díky vestavěné 11kW nabíječce za tři a půl hodiny, na cestách z 50 kW zdroje nabijete na 80 % za půl hodinky.
Při jízdě oceníte tichý projev, povinně instalovaný akustický systém pro upozornění chodců byl pro Mini speciálně naladěn a naštěstí opravdu nepůsobí rušivě. Přepínat lze mezi čtyřmi režimy jízdy a dvěma úrovněmi rekuperace. Umístění baterií pod podlahu ještě umocňuje nízké těžiště Mini, a to i přes mírně zvýšenou světlou výšku kvůli instalaci baterií.


Cooper SE přichází s několika technickými specialitami. Pro snížení spotřeby elektřiny využívá Mini pro vytápění kabiny tepelné čerpadlo, které shromažďuje odpadní teplo z baterií, elektromotoru i výkonové elektroniky. Oproti klasickému odporovému vytápění prý ušetří tři čtvrtiny energie. Integrace tohoto systému do standardní dvouzónové klimatizace umožňuje vychladit nebo vyhřát interiér předem přes aplikaci BMW Connected Remote.
Nejbližšími konkurenty elektrického Mini z hlediska ceny a velikosti budou stylová Honda e a čerstvě představený nový elektrický Fiat 500.