Nový Fiat 500e chce být malou Teslou do města s italským stylem

  • Elektrická 500 se bude vyrábět v turínském závodě Mirafiori

  • Produkce je zpočátku projektována na 80 tisíc aut ročně

  • Fiat novinku vidí jako městskou variantu Tesly s italským stylem

Před necelým rokem v mediích proběhla informace, že příští generaci oblíbeného městského supermini Fiat 500 výrobce nejprve představí jako elektromobil na zcela nové platformě pro elektrifikované automobily. A podle všeho to skutečně vypadá, že nové provedení nějakou dobu bude k dispzici pouze jako elektromobil, protože varianty s klasickým spalovacím motorem sice také dostanou nový vzhled, ovšem budou i nadále využávat stávající platformu Fiat Mini, kterou výrobce používá už od roku 2007.

Fiat sice oficiální informace týkající se nového modelu 500e uvolní o něco později prostřednictvím online tiskové konference, fotografie novinky však uniky už v pondělí. Designově nový Fiat 500e nevybočuje ze směru, který si na celém světě oblíbily miliony lidí. Nová generace je tak po vzhledové stránce spíše evoluci než revolucí.

Klasický Fiat 500 si můžete postavit i z Lega. Stavebnice jde do detailu

Nejzásadnějším rozdílem oproti předchozí 500 je nahrazení loga značky Fiat označením modelu, což by mohlo ukazovat na to, že Fiat by rád vybudoval jakousi odnož, podobně jako to má například Seat s Cuprou. Ostatně Olivier Francois se téměř před rokem vyjádřil v tom smyslu, že elektrický Fiat 500 směřuje do prémiového segmentu a stane se jakousi městskou variantou Tesly s italským stylem.

Zatímco exteriér je v podstatě starým dobrým šlágrem, interiér se zdá být neoposlouchanou hitovkou. Retro tvary nahrazují moderní křivky a prvky výbavy v čele s velkým středovým displejem multimediálního systému. Nový je také dvouramenný volant.

Kabriolet později doplní také klasické provedení s pevnou střechou
Interiér je o poznání moderněji střižený a z dřívějšího retro pojetí příliš nezbylo

Nový Fiat 500e je postaven na nové elektrické platformě, na níž v budoucnu vznikne řada dalších elektrifikovaných modelů koncernu FCA. Výroba je zpočátku projektována na 80 tisíc aut ročně a namísto v Mexiku bude probíhat v turínském závodě Mirafiori. Především proto, že tentokrát půjde o globální model.

Předchozí Fiat 500e, který byl určen výhradně pro kalifornský trh, poháněla 24kWh lithium-iontová baterie s dojezdem zhruba 140 km. Dá se tedy očekávat, že novinka bude mít dojezd větší.

Nový Fiat 500e chce být malou Teslou do města s italským stylem
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: