[mf-galerie id=163376]
Elektrifikace zasahuje už do všech automobilových kategorií. Nově se týká také luxusního off-roadu Land Rover Defender. Ten dostane variantu P400e, která kombinuje benzinový čtyřválec o objemu 2,0 litru s elektromotorem. Celkem systém produkuje výkon 404 k. Čistě na elektřinu ujede Defender P400e 43 km. Spotřeba dle homologačního cyklu vychází na 3,3 litru benzinu na 100 km, což lze přepočíst na 74 gramů CO2 na kilometr. Defender do zásuvky se tak v Česku na ekologickou registrační značku nekvalifikuje.
Land Rover obdaří plug-in hybrid solidní výbavou. Už v základu dostane 20palcová litá kola, vzduchový podvozek a bez příplatku také hned trojici dobíjecích kabelů, aby jej bylo možné připojit do většiny zásuvek. Auto používá 50kW nabíječku, na podobně rychlých stojanech tak kapacitu baterie doplní za dvě hodiny. Doma se bude nabíjet přes noc.
Defender P400e se bude nabízet také ve dvou verzích kabiny, s pěti nebo šesti místy k sezení. Automobilka vyzdvihuje fakt, že ani plug-in hybridní verze nebude kompromisní z hlediska schopností v terénu. Nezvyklá je také možnost táhnout přívěs a to až do hmotnosti tří tun. Samotná střecha pak unese 168 kg za jízdy a 300 kg při stojícím autě.
Nejde o jedinou novinku. Land Rover také doplnil řadu motorů o mild-hybridní systém, díky kterému má být nyní jejich provoz úspornější. Navíc se rozšiřuje nabídka výbav. Přibude verze X-Dynamic, která je z hlediska výbavy mezi základním a top modelem.
[mf-galerie id=163376]