Poslední dobou to vypadá, jako by mnichovští vývojáři neměli na práci nic jiného než cizelovat nový boxer. Neuplyne snad měsíc, aby se někde na světě neobjevil koncept, ve kterém hlavní roli hraje mohutný dvouválec s protiběžnými písty. Nejprve jej prezentovali japonští Custom Works Zon, po nich si ho vzali do péče Revival Cycles z Texasu a nakonec přišla na řadu i samotná továrna. Ta přivezla na festival Concorso d’Eleganza Villa d’Este vlastní koncept cruiseru, který by na rozdíl od předchozích dvou studií mohl naznačovat finální podobu sériového modelu. Nebyl by to první případ – vzpomeňte na vývojové počátky modelů NineT nebo K 1600 B.
Oficiálně potvrzen je zdvihový objem prototypu motoru, který podle očekávání činí 1800 cm3. BMW tedy evidentně chystá přímou konkurenci americkým twinům jako jsou Milwaukee-Eight nebo Thunderstroke 111. Chlazení obstarává vzduch a olej, což by ještě mohlo sítem euronorem projít, ale karburátory Solex šanci na přežití v sérii rozhodně nemají. Ledaže by v BMW vytvořili jejich věrnou atrapu, podobně jako to udělal Triumph u modelů řady Classic. Se zbytkem motorky, pokud má v produkční verzi zůstat inspirovaný hlubokou minulostí značky, by to ladilo náramně.
Když na chvíli odtrhnete zrak od monstrózního boxeru, který celému stroji naprosto dominuje, a podíváte se na koncept R18 jako na celek, máte před sebou bobber přímo z designérské čítanky. Navíc okořeněný dobovými obráceně uchycenými páčkami, odhaleným kardanem nebo falešnými paralelogramy, pod kterými se schovávají moderní USD vidlice.
A té novodobé techniky bude nakonec určitě víc, určitě to neskončí u LED osvětlení. Jakým směrem se vydá další osud konceptu R18, se nechme překvapit, jasno by mohlo být už na letošní výstavě EICMA v Miláně.