Koenigsegg s tříválcem i Aston Martin bez skla. Unikátní stroje měly šokovat Ženevu

04.03.2020
přidejte názor
  • Výrobci superaut odhalili své modely, které chtěli představit na autosalonu v Ženevě

  • Aston Martin se inspiroval u sportovních aut z padesátých let, pod kapotou má dvanáctiválec

  • Koenigsegg představil hybrid s tříválcem a třemi elektromotory

  • Značka Hispanou Suiza ukázala super rychlý elektromobil pro miliardáře

Kdyby Švýcaři nezrušili autosalon v Ženevě, možná by z něj odcházela řada návštěvníků s vykloubenou čelistí. To od úžasu, který v nich mohly vyvolat tři unikátní vozy, jenž se na výstavišti Palexpo měli představit. Místo toho si odbyly jen virtuální premiéru a jak se zdá, je to docela škoda. Ve všech případech jde o vzácné kusy, které se budou vyrábět jen v limitovaných sériích.

Aston Martin pro odvážné

Nemá ani střechu, ani čelní sklo, přesto bude zřejmě o nový Aston Martin mezi bohatými řidiči velký zájem. Model nazvaný V12 Speedster vznikne v limitované edici čítající jen 88 kusů, každý z nich se bude prodávat za 23 milionů korun.

Jezdce od sebe odděluje příčka
Aston Martin vsadil na minimalistický design

Jeho designéři se inspirovali u klasických modelů, jako jsou DB3S z roku 1953 a DBR1 z roku 1959. Minimalistická karoserie je vytvořena z uhlíkového vlákna, interiér pro dva je pak zdoben kůží, chromem, hliníkem a dokonce i prvky vyrobenými na 3D tiskárně. Místo standardní přihrádky před spolujezdcem je tu odnímatelná kožená taška.

Nejrychlejší Porsche 911 Turbo je tady. Na 200 km/h zrychlí za méně než devět sekund
Přečtěte si také:

Nejrychlejší Porsche 911 Turbo je tady. Na 200 km/h zrychlí za méně než devět sekund

Pod přední kapotou je skrytý benzinový dvanáctiválec s objemem 5,2 litru. Přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF posílá na zadní kola 700 koní výkonu a 753 Nm točivého momentu. Stovka padne za 3,5 sekundy a maximální rychlost má být elektronicky omezena na 300 km/h. Otázkou je, zda by byla taková jízda snesitelná pro posádku, kterou před okolním vzduchem nic nechrání.

Koenigsegg s tříválcem

Opravdovým překvapením se ale stal Koenigsegg Gemera. Je to poprvé, co tento švédský výrobce vzácných supersportů představil vůz pro čtyři cestující a s kufrem. Prý založil zcela novou kategorii, kterou nazval mega-GT. Auto má totiž parametry, které si lze v reálném světě jen těžko představit.

Koenigsegg nezapomněl na své klasické vyklápěcí dvěře

Základem je benzinový tříválec s dvoulitrovým objemem, který přeplňují dvě turbodmychadla. Koenigsegg si ho dokonce pojmenoval: Maličký přátelský obr. Jednotce sekundují tři elektromotory – dva na zadní nápravě pro každé kolo a jeden vpředu pro dvě kola. Celkový výkon systému je 1700 koní a točivý moment má mít hodnotu 3500 Nm (ne, to není překlep).

Strašidelné je i samotné zrychlení z nuly na 100 km/h, které má tento futuristicky vypadající hybrid zvládnout za 1,9 sekundy. A podle výrobce se pochlubí i úžasnou akcelerací z nuly na 400 km/h, u ní čas ale ještě není známý.

Mulliner Bacalar je nejdražší nové Bentley. Kabinu zdobí pět tisíc let staré dřevo
Přečtěte si také:

Mulliner Bacalar je nejdražší nové Bentley. Kabinu zdobí pět tisíc let staré dřevo

Dá se předpokládat, že se bude Koenigsegg Gemera chlubit velmi nízkou spotřebou. Díky 800voltové baterii dokáže ujet 50 kilometrů čistě na elektřinu a to až do rychlosti 300 km/h. V zatáčkách pomůže řízení všech čtyř kol. Vznikne celkem 350 kusů.

Hispano Suiza do zásuvky

Nejexotičtějším vozem ze všech představených aut je ale zřejmě Hispano Suiza Carmen Boulogne. Vzkříšená značka se prezentuje supersportovním elektromobilem, který má výkon 1114 koní, stovku pokoří za 2,6 sekundy a zvládne jet až 290 km/h. Firma ale nesdělila, kolik vůz ujede na jedno nabití. U konceptu, který ukázala před rokem, se ale hovořilo o 400 kilometrech.

Vzhled španělského vozu je poněkud výstřední

Auto, jenž se bude vyrábět v malé barcelonské manufaktuře, má nápadný design s karbonovým monokokem. Karoserie je prakticky kompletně tvořena přiznaným uhlíkovým vláknem, zdobí ji linky v barvě mědi. Ta se opakuje i na vystouplé čelní masce. Vnitřek slibuje komfortní, ale zároveň sportovní sedadla potažená Alcantarou.

Že jde o exkluzivní zboží pro nejbohatší potvrzuje i fakt, že vůz vznikne v počtu jen pěti kusů, které doplní 14kusovou sérii předchozí verze modelu. Základní cena této edice je 1,65 milionu eur, tedy v přepočtu přes 41 milionů korun. Hispano Suiza teď vyzývá vážné zájemce, aby se zapsali do pořadníku.

Všechna auta si můžete prohlédnout v přiložené fotogalerii.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?