Když se řekne „vojenský terénní vůz“, zaručeně se každému vybaví na prvním místě Hummer. Svého času se tento speciál těšil až nečekané přízni ze strany zákazníků. Příliš se ale neví, že Hummer měl japonskou konkurenci. Ta se jmenovala Toyota Mega Cruiser a dnes patří k zapomenutým unikátům, které v našich končinách potkáte jen těžko. Pokud byste ovšem Mega Cruiser přece jen chtěli, aktuálně si jeden můžete koupit.
Doporučujeme: Na prodej je prakticky nové Lamborghini LM002 ze série čítající pouze 48 kusů
Mega Cruiser své jméno skutečně ctí. Na délku měří něco málo přes pět metrů, široký je 2170 mm a vysoký 2075 mm. Za pozornost stojí také světlá výška 420 mm. Podobně, jako tomu bylo u Hummeru, i zde je motor s převodovkou umístěn prakticky uprostřed vozu, takže sedadla v první řadě dělí obří středový tunel. Pohon má na starost vznětový osmiválec o objemu 4,1 litru. Jeho výkonové maximum je 115 kW (156 k).
Samozřejmostí je stálý pohon všech kol, uzávěrka všech diferenciálů i redukce. Naopak celkem neobvykle je řešená zadní náprava, která je řiditelná. Vůz se vyráběl od roku 1995 do roku 2002, ale dohromady vzniklo pouze pár stovek exemplářů a tomu odpovídá i jejich aktuální cena. V současnosti je jeden k dispozici v Německu, potřebovat na něj ale budete v přepočtu zhruba 1,5 milionu korun.
Doporučujeme: Vzácný prototyp Tatry 603 je na prodej. Levný nebude
Nevýhodou Toyoty Mega Cruiser je fakt, že se nikdy nevyrábělo provedení s levostranným řízením, takže si budete muset zvyknout na volant umístěný vpravo. A to by při šířce vozu mohl být v našem provozu celkem problém.