Automobilka Hyundai spustila začátkem tohoto týdne výrobu faceliftovaného modelu i30. Původně si ho schovávala na ženevský autosalon, ale ten byl – jako všechny velké společenské akce – zrušen kvůli pandemii koronaviru. Modernizovaný konkurent Volkswagenu Golf kromě vylepšeného designu přiváží pokročilou konektivitu a mild-hybridní pohon.
Faceliftovaný Hyundai i30, který se v Nošovicích vyrábí už od roku 2008 a svého majitele si našlo více než jeden milion kusů, se po designové stránce vyznačuje širší maskou chladiče a na ní navazujícími úzkými LED světlomety. Novou grafiku mají také zadní svítilny. V interiéru se změnil hlavně infotainment, jehož displej má nově uhlopříčku 10,25 palce a podporuje jak Apple CarPlay, tak Android Auto.
V oblasti použitých pohonných jednotek představuje největší změnu nasazení mild-hybridní technologie, tedy 48V startér-generátoru, u litrového tříválce T-GDI, silnější varianty vznětového čtyřválce 1,6 CRD a nového zážehového čtyřválce 1,5 T-GDI. Zbytek portfolia tvoří základní 1,5 litrový čtyřválec CVVT, tříválec T-GDI bez mild-hybridu a slabší ze nabízených vznětových čtyřválců 1,6 CRDi.
Přestože je nová i30 v prodeji už od dubna, a to za akční cenu 319 990 korun za zážehový čtyřválec 1,5 CVVT, výrobce stále nabízí předchozí provedení. Nejlevnější i30 je zážehový čtyřválec 1,4 ve výbavě Start, který si Hyundai s akční slevou cení na 299 900 Kč. Nejdražším provedení za 459 900 Kč ve výbavě Style pohání silnější 100kW vznětový čtyřválec 1,6 CRDI. Hyundai všechny předfaceliftovné verze modelu i30 plošně zlevnil o 40 tisíc Kč.