Hyundai chystá vlastní supersport. Bude mít dvě sedačky a logo Genesis

10.01.2018
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Hyundai zahajuje práce na vlastním supersportu

  • Ponese logo Genesis a bude mít hybridní pohon

  • Supersportu Hyundai/Genesis se dočkáme zhruba za pět let

Automobilový koncern Hyundai (kam patří i Kia) se už před lety rozhodl zaměřit i na okrajové segmenty s vyššími maržemi. Určitě si vzpomínáte na kupé Hyundai Genesis, které sice mělo své mouchy, ale také to ve své době byla nejlevnější sportovní zadokolka se šestiválcem.

Zatímco značka Hyundai jako taková se dál věnuje běžným autům, která dělají největší zisky, nebojí se experimentovat a konkurovat zavedeným prémiovým výrobcům. Už kvůli tomu založila samostatnou značku Genesis a novými modely konkuruje BMW, Mercedesu a Audi. Klíčový je pro ni především severoamerický trh.

Doporučujeme: Hyundai i30 N ukáže i 250 km/h, ale za 200 se mu moc zrychlovat nechce

U sedanů a SUV vyšší kategorie to ale nekončí. Hyundai chce ještě něco víc a nyní potvrzuje přípravy vlastního supersportu. Detaily ještě neznáme, ale viceprezident pro design Luc Donckerwolke (ano, ten, který nakreslil první generaci Octavie nebo Lambroghini Gallardo a Murcielago) řekl v rozhovoru pro Wheels.com.au na veletrhu CES, že ne všechna budoucí vozidla značky budou autonomní a plně elektrická a že firma jeden „halo model“ potřebuje.

Příští týden by se mělo definitivně rozhodnout o směřování projektu. Prozatím se ví, že supersport Hyundai bude mít logo Genesis, dvě sedačky a plug-in hybridní pohon s relativně kompaktním spalovacím motorem, podobně jako třeba BMW i8. Nebude to tedy jen nástupce kupé Genesis, ale něco mnohem odvážnějšího.

Na vývoji se budou podílet velice zajímavé osobnosti. Techniku a celkové naladění bude mít na starosti Albert Biermann, který k automobilce Hyundai spolu s několika svými nejbližšími spolupracovníky utekl z divize M BMW. Pokud můžeme soudit podle starých bavoráků M a aktuálních produktů divize N či Kii Stinger, ten člověk ví, co dělá. Značka Hyundai přetáhla i designéra Alexandera Selipanova, který pracoval na Bugatti Chiron.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?