Hennessey, autor extrémních uprav i vlastních kreací na základech již existujících aut, před několika měsíci avizoval, že na každoroční výstavu upravených vozidel SEMA přiveze velkou pecku. Slovo dodržel. Dokládají to první oficiální fotografie upraveného Jeepu Gladiator, kterému u Hennessey říkají Maximus.
Jméno je ukázkovým příkladem latinského přísloví nomen omen. Jeep Gladiator v podání Hennessey je skutečně maximální ve všech ohledech. Hennessey nahradil šestiválec 3,6 l Pentastar přeplňovaným osmiválcem 6,2 l, který navíc náležitě poladil. Výsledkem je závratných 746 kW/1014 koní a 1269 Nm. Mimochodem, výkon Hennessey Maximus je 3,5krát větší, než jakým disponuje základní Jeep Gladiator! Zrychlení z nuly na 96 km/h (60 mil v hodině) zvládne za 3,9 sekundy.
Maximus je ovšem především terénní automobil, takže Hennessey mu nadělil o 15 cm zvýšený podvozek od společnosti King a kola z lehkých slitin, které obul do offroadových pneumatik BF Goodrich. Kromě toho Hennessey instaloval zpevněný kardanový hřídel z převodovky i rozvodovky a pevnostní tuhé nápravy Dana 60. Mezi další speciality patří na zakázku vyrobené pevnostní nárazníky, LED osvětlení nebo speciální kožený interiér.
Každá legrace samozřejmě něco stojí. V případě Hennessey Maximus je cena více než čtyřikrát větší než americká nejvyšší výbava Jeepu Gladiator, za kterou u prodejce v USA vysázíte 50 tisíc dolarů. John Hennessey za Maximus žádá 225 tisíc dolarů (v přepočtu zhruba 5,15 mil. Kč). Úpravce argumentuje tím, že žádné jiné auto nedokáže vyjet na vrchol hory v Aspenu s „kroskou“ na korbě a odpoledne se zúčastnit závodů ve sprintu. S tím nelze než souhlasit...