Harley-Davidson vrací do nabídky minimalistickou Electru Glide Standard

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Nová Electra Glide je oficiálně určena těm, kdo na cestují rádi v pohodlí, ale bez zbytečností

  • Ve skutečnosti nejspíše poslouží jako základ pro individuální úpravy a vylepšování

  • Electra Glide Standard nemá ve výbavě rádio ani sedlo spolujezdce

  • Model stejné koncepce i označení v nabídce H-D naposled figuroval před deseti lety

Než ji Harley-Davidson v několika postupných krocích přejmenoval na současný model Ultra Limited, bývala Electra Glide nejluxusnějším modelem v řadě Touring a vlastně i v celé produkci americké značky. Kromě dokonale komfortního posezu a účinné kapotáže Electru Glide charakterizovala bohatá výbava, ve které nechyběl ani kvalitní audio systém. To však platilo jen pro varianty EG Ultra Classic, popřípadě o něco skromnější Classic. Do modelového roku 2009 Harley-Davidson vyráběl i okleštěnou variantu Standard. A ta se dnes do nabídky vrací.

Celé označení nového modelu je FLHT Electra Glide Standard

Základem nejnovější Electry Glide Standard je nejmodernější (na poměry H-D) technika v podobě vidlicového čtyřventilového dvouválce Milwaukee-Eight 107 doplněného elektronickým tempomatem, nastavitelného zadního odpružení s emulzními tlumiči, přední vidlice 49 mm s dvojitým průtokovým ventilem a kombinovaných brzd Reflex Brembo.

Jednoduše řešená zadní část nápadně připomíná H-D Road King
Ikonickou kapotáž „batwing“ mohla Electra Glide mít už od roku 1969
Test Harley-Davidson Road Glide Special s motorem Milwaukee-Eight: Co není vidět
Přečtěte si také:

Test Harley-Davidson Road Glide Special s motorem Milwaukee-Eight: Co není vidět

Označení Standard už samo o sobě naznačuje, že jde o model určený pro ty, kdo k životu nepotřebují takové zbytečnosti jako rádio nebo spolujezdce. Zadní sedlo byste tu totiž hledali marně, stejně jako displej multimediálního systému Boom! Box, kterým jsou vybaveny všechny ostatní kapotované modely Harley-Davidson. Ani výběr barev není nijak pestrý: novinka bude k dispozici pouze v jediné, lesklé černé barvě.

Cena pro český trh byla stanovena na 20 500 EUR bez DPH (cca 636 tisíc korun včetně daně), což je zhruba o pětinu méně, než si americká značka počítá za Ultra Limited

Dřívější Electra Glide byla koncipována velmi podobně. Neměla třeba kontrastní úpravu žebrování motoru, na oplátku ale disponovala funkčním turistickým sedadlem pro dva. V praxi tento model často sloužil jako základ pro další individuální úpravy, a stejnojmenná novinka na tom patrně nebude jinak.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?