-
Ford Focus 2018 se představuje v několika variantách současně
-
Nechybí sportovní model ST-Line či „aktivní“ Active na zvýšeném podvozku
-
V rámci šetření mají základní motorizace vlečenou zadní nápravu
-
Ford přináší rozsáhlou bezpečnostní a asistenční výbavu
-
Pod kapotou najdeme motory EcoBoost a diesely EcoBlue
-
Kufr kombi pojme až 1653 litrů nákladu
-
Připravuje se i verze RS s výkonem 400 koní a také mild-hybrid
-
Na českém trhu se bude Focus 2018 prodávat za ceny od 359 990 Kč
Nová generace hatchbacku Ford Focus konečně dorazila. Na první pohled můžete vidět změnu směřování designového jazyka značky Ford. Zejména v interiéru je patrná silná snaha o zjednodušení a zpřehlednění. Focus 2018 přijíždí na nové platformě C2, díky které je nejen pevnější a bezpečnější, ale má také o 88 kg nižší hmotnost. Jen na šasi se podařilo ušetřit 33 kg. Když už jsme nakousli odlehčování: karoserie je lehčí o 25 kg, elektroinstalace o 7 kg, motory a převodovky o 6 kg a interiér o 17 kg.
Nový Ford Focus 2018 má o 53 mm delší rozvor, celkem 2701 mm. Na délku narostl ale jen o 18 mm (má teď 4378 mm), široký je 1820 mm a je o 15 mm nižší než dříve. Před koleny je nyní ve Focusu o 50 mm více místa, na šířku v úrovni ramen o 60 mm víc. Cestovnímu komfortu má napomáhat i účinnější kompresor klimatizace. Ford se rovněž chlubí výrazně větším a lépe využitelným zavazadlovým prostorem. U hatchbacku nabídne až 1354 l, u kombi dokonce 1653 litrů volného místa. Na 1740 litrů Octavie Combi to ale pořád nestačí.
Výbava jako z Mercedesu třídy S
Ford očividně zareagoval na kritiku objektivní i subjektivní stísněnosti a překomplikované palubní desky dosavadního Focusu. Nyní je tu zjednodušený infotainment, do kterého bylo integrováno co nejvíce funkcí. Nechybí pokročilé možnosti konektivity, připojení na internet apod. Pokud jde o bezpečnostní a asistenční výbavu, Ford Focus 2018 má (či spíše může mít) téměř vše, co dostanete v luxusní limuzíně.
Jako první Ford v Evropě může mít Focus head-up displej. Dále je tu protikolizní systém, hlídání mrtvého úhlu, systém pro udržení v jízdním pruhu, adaptivní tempomat s funkcí stop&go, adaptivní a natáčecí světla s automatickými dálkovými světly, čtení dopravních značek, parkovací asistent, který umí nejen sám zajet do mezery, ale také z ní vyjet, couvací kamera i další elektronické systémy. Pomalu jediné, co nový Focus ještě neumí, je jezdit zcela sám. Sám ale zaparkuje. Řidič už nemusí ani šlapat na pedály, stačí držet během manévru tlačítko.
Doporučujeme: Ford Focus slaví už dvacet let. Připomeňte si důležité milníky
Ford Focus vždy patřil ve své třídě k absolutnímu vrcholu, pokud šlo o jízdní vlastnosti a řídičské potěšení. Proto se trochu obáváme, co s jízdním projevem udělá vlečená zadní náprava s torzní příčkou, kterou má Focus 2018 v základních motorizacích 1.0 EcoBoost a 1.5 TDCI EcoBlue. Ford ale říká, že rozdíl skoro nepoznáme.
Benzín pálí už jen tříválce, s vypínáním válce
Základem palety pohonných jednotek je přeplňovaný tříválec 1.0 EcoBoost, který se bude v Evropě prodávat ve verzích o výkonech 85 koní, 100 koní a 125 koní. Tříválec má dokonce vypínání jednoho válce při částečném zatížení (válec znovu naskočí za 14 milisekund), pořád je tu systém stop/start a vedle standardního šestistupňového manuálu lze přikoupit nový osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem. Motor má vyšší kompresi, vyšší tlak vstřikovačů a zlepšený systém chlazení pro ještě rychlejší ohřev.
Další možností je tříválcová patnáctistovka EcoBoost o výkonu 150 nebo rovnou 182 koní. K té dostanete vždy víceprvkové zadní zavěšení. Zajímavé je, že patnáctistovka má vedle přímého vstřikování ještě vstřikování nepřímé. Také tento motor, odvozený od Fiesty ST, má vypínání jednoho válce.
Ford stále ponechal v nabídce diesely. Jednotka 1.5 EcoBlue nabídne výkon 95 nebo 120 koní, obě verze mají točivý moment 300 Nm. Druhou možností je naftový dvoulitr EcoBlue s parametry 150 koní a 370 Nm. Diesely se už bez AdBlue neobejdou. Ford uvádí, že zapracoval na zvýšení mechanické odolnosti naftových motorů.
Doporučujeme test ojetiny: Ford Focus 1.0 EcoBoost vyvrací mýty o litrových tříválcích
Nový osmistupňový automat, který je u Fordu Focus novinkou, se bude nabízet k motorům 1.0 EcoBoost (125 k) a 1.5 EcoBoost (150 k) a také k dieselům 1.5 EcoBlue 120 k a k vrcholnému dvoulitru. Příští rok nabídku doplní mild-hybridní verze a časem přijde také ostrý Focus RS s výkonem 400 koní a hybridním systémem. Ceny pro jednotlivé trhy uvede automobilka v průběhu roku, výroba bude opět probíhat v německé továrně v Saarlouis.
České republice se nový Ford Focus 2018 objeví v červenci tohoto roku s cenami od 359 990 Kč. Všechny detaily o novém Focusu se dočtete v obsáhlém presskitu: