Ford a Volkswagen budou společně vyvíjet užitkové vozy

1 nový názor
Autor: Redakce

Ford Motor Company a Volkswagen AG dnes podepsaly smlouvy, které jim umožní reagovat na rychle se měnící potřeby zákazníků v Evropě i dalších regionech. Spolupráce využije silných stránek obou partnerů v oblastech užitkových a elektrických automobilů.

Od roku 2022 budou obě strany spolupracovat na výrobě užitkových automobilů. Volkswagen Užitkové vozy navrhne městskou dodávku, Ford pak nákladní dodávku s nosností do jedné tuny. Na platformě Fordu Ranger také vznikne pick-up značky Volkswagen

Obě strany očekávají, že po dobu životního cyklu těchto tří užitkových modelů vyrobí dohromady až osm milionů vozů. Od roku 2023 bude Ford v Evropě vyrábět nový elektrický automobil založený na platformě MEB skupiny Volkswagen. Roční objem výroby tohoto modelu by mohl přesahovat 600 000 kusů. V návaznosti na investici Volkswagenu do firmy Argo AI budou obě společnosti nezávisle na sobě vyvíjet autonomní řízení založené na inovativních technických řešeních Argo AI. Předmětem partnerství není výměna vlastnických podílů mezi Fordem a Volkswagenem.

Společnosti od aliance očekávají rychlejší obměnu svých modelových portfolií, zapracování relevantních nových technologií, zvýšení užitné hodnoty a další rozšíření nabídky pro své zákazníky. Obě strany předpokládají pokračující růst celosvětové poptávky po užitkových automobilech i po dynamických elektrických vozech. Aliance bude vyrábět pick-up střední velikosti, zkonstruovaný a vyráběný Fordem a od roku 2022 nabízený Volkswagenem pod názvem Amarok v rámci modelového portfolia Volkswagen Užitkové vozy. Nadále upevňovat obchodní postavení obou společností v segmentu užitkových automobilů rozšířením nabídky o městskou rozvážkovou dodávku, založenou na nejnovější generaci Volkswagenu Caddy, a o nákladní dodávku s nosností do jedné tuny, zkonstruovanou Fordem, a to již v roce 2021. Od roku 2023 vyrábět na platformě MEB skupiny Volkswagen elektricky poháněný model Ford, jímž značka obohatí svoji nabídku bezemisních modelů na evropském trhu.

„Ve světle pandemie Covid 19 a jejích dopadů na globální ekonomiku je dnes důležitější než kdy jindy uzavírat pevná spojenectví mezi silnými společnostmi,“ řekl generální ředitel Volkswagen Group Dr. Herbert Diess. „Tato spolupráce efektivně sníží náklady na vývoj, umožní širší globální distribuci elektrických a užitkových vozů a upevní postavení obou společností.“

„Tato aliance přichází v době nesmírného nadšení pro stále inteligentnější, online připojené automobily ve stále chytřejším světě,“ řekl generální ředitel Ford Motor Company Jim Hackett. „Tím se otevírá obrovská příležitost inovovat a vyřešit mnoho dopravních problémů tohoto světa a současně přinést zákazníkům mimořádné výhody i v situaci, kdy obě společnosti musí zvažovat, jak nakládat se svými finančními prostředky.“

Ford i Volkswagen mají v užitkových automobilech silnou pozici. Ford sklízí úspěchy s modely Transit a Ranger, Volkswagen Užitkové vozy pak s modely Transporter, Crafter, Caddy a Amarok. Využití architektury Volkswagen MEB Fordem v Evropě představuje další milník v elektrické strategii skupiny Volkswagen a pomůže oběma společnostem k naplnění závazků Pařížské dohody z roku 2015. Volkswagen a Ford plánují prozkoumat další možné cesty ke spolupráci na automobilech s elektrickým pohonem.

Od roku 2023 dále by Ford mohl prodávat ročně až 600 000 elektromobilů založených na architektuře MEB. Vůz navržený a zkonstruovaný Fordem v Kolíně nad Rýnem-Merkenichu se stane v nabídce značky další lákavou volbou vedle elektrického Mustangu Mach-E, který bude uveden do prodeje v roce 2021. Obě společnosti budou také nezávisle vyvíjet své vlastní, vysoce kompetentní systémy autonomního řízení založené na technických řešeních Argo AI. Minulý týden Volkswagen uzavřel dříve oznámenou investici do této pittsburghské společnosti, v níž má již majetkový podíl i vývojové zájmy Ford.

Fakt, že se Volkswagen a Ford rozhodly investovat do společnosti Argo AI nezávisle na sobě, ilustruje technický náskok a vyspělost jejího autonomního řízení a zároveň ukazuje, jak mohou aliance pomoci s vývojem průlomových technologií, které vyžadují značné množství času i financí. Globální působnost společností Ford a Volkswagen zajistí platformě autonomního řízení potenciál největšího geografického rozšíření ze všech dosud existujících systémů autonomní jízdy

Estráda (neregistrovaný)
Už aby to bylo. První elektrické dodávky bych velmi ráda vyzkoušela. Bude to takové ukončení těch nulových emisních limitů. Známá, která má nějakou půjčovnu dodávek mně ale naopak říkala, že si nikdo nedovede představit jezdit třeba v horách v Alpách a tam hledat nabíječku na dodávky. Prostě si vezmou s sebou kanystr nafty a jedou.
  • Našli jste v článku chybu?