Rychlost přes 800 kilometrů za hodinu, není to překlep? Není. Nejedná se ale o rychlost jízdy. Je to rychlost nabíjení pomocí speciální rychlonabíječky. Ta za hodinu dokáže do auta „napumpovat“ dojezd 805 km. Teoreticky. Nabíjení ve skutečnosti skončí dříve než za hodinu, protože kapacita akumulátorů vozu Faraday Future FF91 na dojezd 800 km nestačí. I podle benevolentní evropské metodiky NEDC předpokládá výrobce nového elektromobilu dojezd 700 km. Podle amerických norem vychází dojezd asi na 600 km.
Model Faraday Future FF 91 se představil na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas. Je to koncept, ale údajně prakticky připravený pro sériovou výrobu. Velký luxusní crossover má soupeřit především s Teslou Model X a v základních parametrech ji překonává. Ovšem samotná prezentace na CES se neobešla bez problémů a drobné ostudy.
FF 91 má systém samočinného parkování a hledání volného místa. Je určitě fajn, že nemusíte kroužit kolem dokola a hledat, kde nechaly modré zóny díru... Ovšem během živé prezentace systému na CES se autu do pohybu moc nechtělo. Automobilka to omlouvá tím, že v hale nebyl systém dostatek signálu (venku pak samočinné parkování fungovalo), ale ostuda byla na světě.
Doporučujeme: Smrtelné nehody Tesly připomněly, že její „Autopilot“ vážně není autopilot
FF 91 stojí na vlastní platformě Variable Platform Architecture (VPA) s elektromotorem u každé nápravy. Ta zadní má navíc aktivní natáčení a nechybí ani adaptivní podvozek. Oba elektromotory dosahují celkového výkonu 783 kW (1065 k) a točivého momentu 1800 Nm. I díky tomu dokáže Faraday Future FF 91 údajně zrychlit z klidu na 100 km/h za 2,39 sekundy.
Bez řidiče se Faraday ještě neobejde, ale hodlá mu práci maximálně usnadňovat. Má 13 radarů, 12 ultrazvukových senzorů, 10 kamer a jeden vysunovací 3D lidar. Nechybí třeba systém rozpoznání obličeje místo klasického klíčku a výrobce tvrdí, že nabídne nejspolehlivější a nejrychlejší internetové připojení dostupné v autě.
Automobilka teprve buduje továrnu v USA. Přesto už sbírá závazné objednávky a od vážných zájemců vybírá zálohu 5000 dolarů. O ceně sériového produktu se zatím nezmiňuje, americká média nicméně spekulují o částce 150 až 200 000 dolarů (v přepočtu přibližně 3,6 až 4,8 milionu korun).