Ducati 1299 Superleggera je karbonový zázrak za dva miliony. A je vyprodaný

  • 1299 Superleggera je limitovaná série největšího superbiku Ducati

  • Díky karbonové konstrukci rámu váží pouhých 156 kg bez náplní 

  • Upravený motor z 1299 Panigale vyvine se závodním kitem 220 koní

  • Model byl v předstihu nabídnut vybraným zákazníkům a je vyprodaný

Ducati 1299 Superleggera. Tak se jmenuje nový vrcholný superbike, který italská značka odhalila na motocyklovém veletrhu EICMA 2016 v Miláně. Ani standardní 1299 Panigale není žádná tuctovka, ale nová verze posouvá exkluzivitu superbiků z Borgo Panigale na novou úroveň.

Ducati 1299 Superleggera
Ducati 1299 Superleggera má výstavní premiéru na veletrhu EICMA v Miláně. Ta prodejní ale proběhla v tajnosti jen pro vybrané zákazníky

Specialitou a pýchou Ducati 1299 Superleggera (it. „zvláště lehká“) je rám z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. „Karbon“ se v konstrukci motocyklů zatím neuplatňuje v takové míře jako u supersportovních aut. Motocyklové rámy totiž potřebují určitou míru flexe, aby byl stoj pro jezdce čitelný a ovladatelný na absolutním limitu. Ducati 1299 ale nemá klasický rám. Je to vlastně jen airbox, který spojuje krk řízení s motorem, jenž funguje v celé konstrukci jako nosný prvek.

Doporučujeme: Pět ikonických motorek, které si už nekoupíte kvůli Euro 4

Vrcholná 1299 má z uhlíkových vláken také jednoramennou kyvnou vidlici, 10paprsková kola i celou kapotáž. Počítejte s tím, že větší pád na okruhu se pořádně prodraží…

Díky maximálnímu využití karbonu se ale Ducati 1299 Superleggera může pochlubit nevídaně nízkou hmotností. Výrobce uvádí suchou hmotnost pouhých 156 kg, ve stavu připraveném k jízdě váží motocykl 167 kilogramů. To je cca o 20-30 kg méně než u většiny velkých superbiků.

Ducati 1299 Superleggera
Hlavní díl rámu nad motorem je z uhlíkových vláken. Stejně jako u jiných 1299 je v něm integrovaný airbox

Aby toho nebylo málo, tuto muší váhu žene dopředu nejvýkonnější produkční motor v bohaté historii Ducati. Dvouválec do L (s úhlem rozevření 90°) Superquadro dostal lehčí písty, hliníkové vložky válců, titanové ojnice, větší ventily a další úpravy.

Parametry? 158 kW (215 k ) v 11 000 min-1 a 147 N.m o dva tisíce otáček níž. Poměr výkonu k hmotnosti tak vychází na pěkných 1287 koní na tunu. Kam se hrabe Bugatti Chiron. S přenosem síly pomáhá šestiosá inerciální jednotka (patrně Bosch) s nastavitelnou kontrolou trakce, systémem ABS regulujícím v závislosti na úhlu náklonu a dokonce i funkcí launch control. Tady se jí říká Ducati Power Launch (DPL). Řízený odpal na téhle raketě musí být nezapomenutelný zážitek.

Doporučujeme: Osm nejzajímavějších novinek z motocyklového veletrhu Intermot

Podvozek nemá semiaktivní prvky. Tvoří ho špičkové plně nastavitelné pasivní komponenty Öhlins, konkrétně přední vidlice FL936 a zadní jednotka TTX36. Brzdy Brembo mají vpředu poloplovoucí kotouče o průměru 330 mm a čtyřpístkové brzdiče Evo M50.

Ducati 1299 Superleggera
Motocykl na oficiálních fotografiích má závodní kit s výfuky Akrapovič, které zvýší výkon o dalších pět koní

Na fotografiích vidíte Ducati 1299 Superleggera s nainstalovaným závodním kitem. Ten spočívá v odstranění zrcátek, registrační značky i bočního stojanu. Naopak obsahuje závodní výfuk Akrapovič. Ten by měl přidat bonusových pět koní k dobru.

Děláte si na tuhle nádheru chuť? Tak si ji nechte zase zajít. I kdybyste dali dohromady potřebné dva miliony korun, pokud se o 1299 Superleggera dozvídáte až teď, jdete s křížkem po funuse. Ducati se totiž inspirovalo zvyklostmi Ferrari a ještě před zveřejněním motocyklu nabídlo celou pětisetkusovou sérii vybraným zákazníkům. Kteří ji samozřejmě hned rozebrali.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: