Parkovací kamera i bezklíčový přístup. Dacia odhalila detaily nového Sandera a Loganu

29.09.2020
2 nové názory
  • Rumunská automobilka Dacia podrobněji představila novou generaci svých modelů Sandero a Logan

  • Auta mají bohatou výbavu, nechybí LED světlomety, automatická klimatizace nebo parkovací kamera

  • Z nabídky motorů vypadla nafta, benzinové jednotky zastoupí tříválce, ale LPG v nabídce je

  • Dacia Snadero Stepway má světlou výšku 174 mm, Dacia Logan je o 360 mm delší než dřív

Nízkonákladová automobilka Dacia představila novou generaci svých nejlevnějších modelů Dacia Sandero a Logan. A nejde jen o malý posun jako při mezigenerační proměně oblíbeného SUV Duster. Kdepak, vozy jsou kompletně nové už jen proto, že stojí na nové platformě CMF, kterou sdílí s aktuálním Renaultem Clio. To kromě lepší konstrukce přináší i řadu nových možností z hlediska výbavy, jejíž nabídka v minulosti nepatřila k silným stránkám Dacie.

Novinkou jsou například LED světlomety. Podle Dacie mají o 37 procent delší a o devět procent širší světelný kužel než předchozí halogeny. Sandero 2021 i Logan 2021 využívají elektrický posilovač řízení a na palubě nechybí celá řada dalších asistentů. Patří mezi ně brzdový asistent, varování před nebezpečím v mrtvém úhlu, parkovací asistent se senzory vpředu i vzadu a také s kamerou a dokonce i pomocník pro rozjezd do kopce.

Dacia zrušila slevu na Duster. Za 267 tisíc je i tak nejlevnějším SUV v Česku
Přečtěte si také:

Dacia zrušila slevu na Duster. Za 267 tisíc je i tak nejlevnějším SUV v Česku

Zajímavý je pohled pod kapotu. Tam by se podle prvních informací už neměl objevovat žádný vznětový motor. Místo toho nabídne Dacia třiválcové benzinové jednotky. Základem je litrová atmosféra 1.0 SCe o výkonu 48 kW. Silnější přeplňovaná jednotka 1.0 TCe pak nabídne 74 kW. Ta bude dostupná i v provedení na LPG. Oba motory dostanou manuální pětistupňovou převodovku.

Palubní deska prošla změnami, uprostřed trůní displej nového zábavního systému
Dacia představila i nový Logan, ten se pochlubil hlavně největším kufrem

Ve hře je i silnější verze přeplňovaného motoru, která už dostane šestistupňovou manuální převodovku. Navíc by měla kromě ní nabídnout i bezstupňový automat X-Tronic. Je tedy patrné, že v tomto směru Dacia kopíruje nabídku Renaultu Clio. Zda se ale objeví třeba i hybridní pohony jako u Clia, to není jasné. Systém start-stop ale na palubě bude.

Elektrické střešní okno poprvé v historii

Z hlediska vzhledu jsme si mohli nové Dacie prohlédnout už na začátku září, nyní se ale na více fotografiích odhaluje interiér. V něm najdeme nejen staré známé díly, ale i novinky. Tou je třeba zábavní systému Media Display s dotykovou obrazovkou, který už plně podporuje propojení s chytrými telefony pomocí Android Auto a Apple CarPlay. Vyšší verze Media Nav zahrnuje navigaci a bezdrátové připojení. V nabídce je až šest reproduktorů, Bluetooth a připojení přes USB.

Verze žebrák u aut ještě existuje. Bez klimatizace koupíte Citroën, Dacii, Opel i Toyotu
Přečtěte si také:

Verze žebrák u aut ještě existuje. Bez klimatizace koupíte Citroën, Dacii, Opel i Toyotu

Kromě už na začátku zmíněných novinek nabídnou Dacia Logan 2021 a Sandero 2021 celou řadu příplatkové výbavy, která z nich udělá moderní auta. Nabídka zahrnuje třeba vyhřívaná přední sedadla, automatickou klimatizaci, parkovací kameru, elektrickou ruční brzdu, automatické stěrače nebo na dálku ovládanou pojistku kufru (ideál pro Logan). Nebude chybět ani bezklíčový přístup se startováním a Dacie dostanou také poprvé v historii elektricky ovládané střešní okno.

A jak to vypadá z hlediska praktičnosti? Dacia Logan 2021 narostla o solidních 360 mm na délku. To s sebou přináší i větší kufr, který nabídne kapacitu 528 litrů. Bude proto možné dokoupit i praktické pořadače, které rozdělí rozměrnou podlahu zavazadelníku na menší přihrádky. Sandero pak uveze v základním uspořádání 328 litrů zavazadel.

Dacia Sandero Stepway dostala plastovou ochranu i vyšší podvozek
Kufr Sandera v základu pojme 328 litrů, další místo najdete v kabině

Dacia Sandero se navíc představila i v outdoorovém provedení Sandero Stepway. To se liší vizuálně, například plastovou ochranou karoserie do terénu. Dostalo ale i o poznání vyšší podvozek se světlou výškou 174 mm – to je o 41 mm výš než běžné Sandero. Pohon všech kol tu ale samozřejmě nenajdete.

Zatím ještě nebylo stanoveno přesné datum zahájení prodeje, Dacia ale slibuje nástup na evropský trh v řádu několika měsíců. Dá se tedy předpokládat, že se brzy dočkáme i podrobných ceníků.

Novák (neregistrovaný)
Raději externí kamera odsud než ten jejich paskvil, co tam montují. Já osobně moc nerozumím tomu fanatismu kolem Dacií. Mi to teda jako nějaké super vozy nepřijde. Jel jsem několikrát ve dva roky staré Dače a to auto je v naprosto tristním stavu. Jasně, nové je super, ale jde o to, jak vydrží a odolá zubu času. ;-)
Petr (neregistrovaný)
Logan narostl o 360 mm? Skutečně, pane redaktore? To je o jednu nebo dvě třídy výše? A nově dostaly asistenta rozjezdu do kopce? Ten je v základu už u stávajícího Loganu. A výkon rovněž nemá být 74 kW, ale bude snížen zpět na 66 kW, s výjimkou LPG verze. Hrozný článek.
  • Našli jste v článku chybu?