Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém

přidejte názor
Dacia Bigster
Autor: Dacia

Na evropském trhu se Dacia postupně vzdala naftových motorů výměnou za povedené hybridy. Jogger nebo Bigster už do nabídky s dieselem vůbec nepřišly, ale to neznamená, že se taková auta nevyrábí. Naftový Bigster s manuálem existuje. 

Dacia u nás už nějakou dobu nenabízí naftové motory. Na jejich místo nastoupil full-hybridní systém s multimódovou převodovkou. Funguje velmi dobře, zejména pak v novější verzi založené na motoru o objemu 1,8 litru, kterou na trh přivezl Bigster.

Přesto se jistě najdou tací, kteří by raději dali přednost naftové klasice. A je fakt, že třeba pro Bigster jako pro auto na delší cesty by to pro někoho, kdo s ním bude jezdit v drtivé většině případů dálniční trasy, přece jen byla lepší volba. Jenže takové auto se nevyrábí. Nebo? 

Oficiální video Dacie Bigster

Zdroj: Youtube.com

Naftový Bigster existuje 

Ano, tušíte správně, naftový Bigster se opravdu vyrábí, jen se neprodává na trzích EU. Auto má pod kapotou naftový čtyřválec 1.5 dCi s parametry 115 koní a 260 Nm. Osazen je manuální převodovkou. 

Pokud by se vám Dacia Bigster s dieselem líbila, pak budete muset zavítat do Maroka. Právě tam totiž tuhle verzi v konfigurátoru najdete. Cena je také dost zajímavá. Nejlevnější provedení této specifikace vyjde na zhruba 600 tisíc. Nelze to ale úplně srovnávat s evropskými cenami, protože auta prodávaná na trzích EU jsou zatížena řadou norem a předpisů, což v konečném důsledku auta jako taková prodražuje. 

V Maroku mimochodem prodávají s dieselem také novou Dacii Duster nebo zmíněný Jogger. Ten je jako jediný spolu s Bigsterem na marockém trhu dostupný také s hybridem. 

Pokud vás zajímá, jaký je Bigster s klasickým benzinovým motorem, nebo právě s tím full-hybridem, o obou variantách si můžete přečíst test. 

Test Dacia Bigster 4×4: Komfort výměnou za pohon všech kol?
Přečtěte si také:

Test Dacia Bigster 4×4: Komfort výměnou za pohon všech kol?

Test Dacia Bigster 155 Hybrid: Je to velké, vysoké, levné a úsporné. Co je to?
Přečtěte si také:

Test Dacia Bigster 155 Hybrid: Je to velké, vysoké, levné a úsporné. Co je to?

Zdroj: Dacia

Kvíz týdne

Zůstalo jen u prototypů. Poznáte, o čem tuzemské automobilky uvažovaly, že začnou vyrábět?
1/10 otázek