Opatření směřujících ke zklidňování dopravy existuje celá řada od retardérů přes zúžení vozovek až po různé formy vodorovného značení. S velmi netradiční novinkou v tomto směru ale nedávno přišlo francouzské městečko Bauné. Tamní zastupitelé nechali některé části hlavních komunikací pomalovat bílými čarami tak, že to vypadá jako vtip zlomyslných silničářů. Jedná se ale o záměr, který má řidiče donutit podvědomě zpomalit.
Fotky této novinky se začaly nejprve šířit po sociálních sítích a následně na ně upozornila zahraniční média, jako například web Euronews. „Je to město s 1700 obyvateli, které protínají tři hlavní okresní silnice a konkrétně v této oblasti jsou dvě. Lidé zde jezdí rychle a je složité je přimět, aby zpomalili,“ řekl pro Euronews Jean-Charles Prono, starosta oblasti Loire-Authion zahrnující sedm obcí včetně Bauné.
Podle informací Euronews šlo o rozhodnutí místních zastupitelů. Cílem bylo vytvořit nepříliš přehledné prostředí na vozovce a tím upoutat pozornost řidiče, který pak přirozeně zpomalí. Jako tradiční alternativa připadaly v úvahu také retardéry, ale ty obec odmítla kvůli obavám o zvýšení hluku.
Nové řešení vzbudilo velké reakce jak ve francouzských médiích, tak na sociálních sítí. Podle kritiků je tento způsob matoucí a nebezpečný a není třeba ani jasné, kde mají po takové komunikaci přecházet chodci. Podle starosty Loire-Authion ale nejde o definitivní řešení. Záměrem bylo rychle udělat něco, co řidiče donutí zpomalit. Jak píše Euronews, aktuálně údajně toto opatření zabralo a lidé skutečně zpomalili.
Další fotky tohoto francouzského opatření najdete třeba facebookovém profilu Alerte Info Trafic 49.
Klasický příklad naprosto zvráceného myšlení, stejně jako třeba úsekové radary. Doporučuji zamyslet se hlavně nad částí "...a tím upoutat pozornost řidiče..." Opravdu si zastupitelé myslí, že bezpečnost na silnici zvýší tím, že upoutají pozornost řidičů k něčemu jinému, než je sledování provozu?
Tak zajisté není to nejštstnější řešení,ale co byste na jejich místě dělal vy,když řidiči jezdí jako dobytek?!
Jediným relevantním měřítkem jak bezpečně tam řidiči jezdí, je počet dopravních nehod.
To jsem zvědavý, co na to řeknou, až tam někdo zboří barák s tím, že ho tam navedl asistent jízdy v pruhu.
Asistent jízdy v pruhu není autopilot. Ve slušných autech (já osobně vím o toyotách) prostě jen pípá což je naprosto v pořádku a k tomu je. Třeba škodovkách ne, tam se vyloženě aktivně montuje do řízení, taky ho tam kvůli tomuhle vždy okamžitě vypínám protože to je o život.
Takže jestli někdo kvůli asistentovi zboří dům, měl by to dostat k úhradě kompletně.
Nemáte pravdu.
Znám spoustu nepřehledných a od pohledu nebezpečných míst, kde někteří řidiči jezdí "na sebrání řidičáku dvakrát doživotně", ale počet nehod je tam blízký nule, neboť se tomu každý rád vyhne nebo se tam pohybuje s krajní opatrností.
Znám spoustu míst, která vypadají naprosto přehledně, což svádí k nebezpečné jízdě, ale protože je kdekdo zná, nestala se tam snad jediná nehoda.
A znám naprosto nenápadná místa s rozhledem na kilometry, kde řidiči jezdí v podstatě podle předpisů, ale kde je jedna nehoda týdně, protože všichni spoléhají na to, že "tady je to bezpečný".
Počet dopravních nehod je dost přeceňované kritérium.