Pokud vás baví řízení auta, pak vás asi vyhlídky do budoucnosti příliš nenadchnou. Jednu z nejnovějších vizí představí na veletrhu CES 2017 společnost Bosch. Ta pracuje s vizí, podle které už větší část jízdy obstará automobil samotný, takže bude možné dělat při řízení jiné věci. Z auta se má stát po domácnosti a pracovišti třetí prostor, kde budeme trávit náš čas.
Doporučujeme: Autonomní Mondeo je o kousek blíž realitě. Ford představuje další generaci svého systému
Technologických vychytávek předvede koncept celou řadu. Například systém rozpoznání obličeje zjistí, kdo do vozu nastoupil, a ještě před nastartováním (nebo spíše zapnutím) nastaví všechny prvky a funkce podle preferencí konkrétní osoby. Stejný systém by se mohl využít také třeba při sdílení auta. Zároveň vůz díky rozpoznávání obličeje pozná, kdy nejste v dobré řidičské kondici, a upozorní vás na to.
Další novinkou je dotyková obrazovka s hmatovou odezvou. Její zásluhou bychom měli vnímat virtuální tlačítka promítaná na displeji jako klasická pevná tlačítka. To by mělo zjednodušit ovládání, protože v praxi pak půjde provádět různé úkony bez toho, abychom se na obrazovku museli dívat. Koncept nabídne rovněž ovládání gesty.
Doporučujeme: Tesla omezuje Autopilota. Už nedovolí překračovat rychlost na obousměrné silnici
S autonomním řízením se počítá jako se samozřejmostí. Koncept Bosch proto dostal například skládací volant. Pokud naplánujete na navigaci trasu, systém vám ukáže, jak velkou její část vůz odřídí bez vaší asistence. K předání řízení bude potřeba podržet dvě tlačítka na volantu po dobu několika sekund. Na displeji následně poběží odpočítávání do chvíle, kdy budete muset převzít řízení zpět.
O zábavu během autonomního řízení se postará multimediální systém a rozsáhlé možnosti konektivity. V budoucnu nebude problém propojit všechna chytrá zařízení. Pokud tedy bude vaše domácnost také chytrá a připojená na internet, klidně si během řízení přímo z auta zatáhnete doma žaluzie nebo nahlédnete do lednice. Když bude něčeho nedostatek, tak to rovnou objednáte a přes internet zaplatíte.
Doporučujeme: Uber přerušil testy autonomních XC90. Auta ohrožují cyklisty, páchají přestupky a nemají řádné povolení
A aby té komunikace nebylo málo, Bosch pracuje i s myšlenkou komunikace automobilu a jízdního kola. Sdílet by se měla aktuální poloha. Vůz tak bude vědět, že se za rohem řítí do ulice cyklista a že hrozí kolize. Automobil bude komunikovat i se servisem.
Koncept budoucnosti, který se ukáže na veletrhu CES 2017, je především přehlídkou různých technologických řešení. Na silnice se téměř jistě podobný automobil se značkou Bosch nikdy nedostane, jednotlivé technologie si ale časem najdou cestu do modelů známých značek.