Rozhodli jste se, že půjdete s dobou a pořídíte si nový elektromobil? Přitom se vám ale nechce zbavovat starého Land Roveru Defender? Tak to bezesporu patříte mezi velmi malou skupinu lidí, jestli vůbec taková existuje. Přesto se britská společnost Twisted rozhodla právě pro ni nabídnout konverzi staršího Defenderu na elektromobil.
Přestavba je kompatibilní se všemi délkami Defenderu minulé generace, tedy 90, 110 a 130. Na výběr jsou hned dva různě výkonné elektromotory. Levnější nabídne 214 koní a 380 Nm, což stačí na stovku za 10 sekund. Silnější má 320 koní a 460 Nm. To už off-road akceleruje za 8,2 sekundy.
Ve srovnání s původním dieselovým motorem jde o dvojnásobek výkonu. A jen nějakých 80 koní chybí k výkonu speciální verze Defender Works V8, kterou připravila divize SVO před dvěma a půl lety. Elektrický Defender si navíc zachovává své schopnosti v terénu a zvládne utáhnout přívěs o hmotnosti 3,5 tuny. K tomu je jeho systém vybaven jízdními módy na silnici či do terénu.
Auto si s sebou veze 60kWh baterii. To by mělo stačit na dojezd až 320 kilometrů na jedno nabití. Palubní nabíječka dosahuje výkonu 22 kW pro stanice a 11 kW pro domácí dobíjení. Jediným problémem je cena. Nejlevnější přestavba vyjde na 69 950 liber, což je přes dva miliony korun. Mimochodem, nová generace Land Roveru Defender začíná v Česku na ceně 1,3 milionu korun. Jasně, do zásuvky ji nepřipojíte...