Mnichovská automobilka finišuje přípravy třetí modelové řady s ekologickým písmenem i. BMW i4 vyjede na silnice už příští rok, na autosalonu v Ženevě, který museli organizátoři zrušit kvůli panice z koronaviru, se měl představit jeho koncept. Ten je finální variantě zřejmě už velmi podobný.
Sedan s futuristickým designem zaujme na první pohled obřími ledvinkami, které zabírají notnou část jeho přídě. Podobné má BMW řady 4, tady ale rozhodně neslouží k chlazení motoru. Mnichovští pro ně našli jiné využití – nazvali je Inteligence panel a schovali do nich sadu senzorů. Maska má chránit elektroniku proti poškození při drobných „ťukancích“ ve městě.
Kabina vozu má podobně futuristický střih jako exteriér, palubní desce dominují velké obrazovky s vysokým rozlišením. Řidič má k dispozici tři režimy zobrazení, tedy Core, Sport a Efficient. Core je normální mód se všemi klasickými ukazateli. Sport je zúží tak, aby se řidič mohl více koncentrovat na jízdu a najde se třeba i prostor pro okruhové stopky. Režim Efficient je pak zaměřen na co největší úsporu energie.
Té by mělo mít BMW i4 poměrně dost. Na palubě si totiž poveze baterii s kapacitou 80 kWh, která by měla umožnit dojezd až 432 kilometrů na jedno nabití. Kola roztáčí jediný motor o výkonu 530 koní. Díky tomu auto zrychlí na stovku za 4 sekundy. Tyto parametry se ale mohou ještě do uvedení sériového modelu měnit.