Automobilka BMW chystá novou techniku připravovanou pro vozy budoucnosti, které mají být „elektrické, cirkulární a digitální“. Tato technika je označována jako Neue Klasse a má jít o skutečnou revoluci. Jak budou takové automobily vypadat, to naznačuje koncept BMW i Vision Dee (Digital Emotional Experience) aktuálně prezentovaný na americkém veletrhu spotřební elektroniky CES. Základní informace zveřejnila firma i na svých stránkách.
BMW i Vision Dee je tříprostorový sedan střední třídy. Ve skutečnosti tak jde o poměrně velký automobil, což možná není na první pohled z fotek patrné. Pohon auta je samozřejmě elektrický, nicméně BMW na téma techniky v aktuální tiskové zprávě nic neříká. Protože je vůz prezentován na veletrhu CES, v podstatě všechny zveřejněné informace se točí kolem různých elektronických vychytávek.
Nový koncept například navazuje na studii iX Flow z minulého roku, která uměla měnit barvu karoserie. Jenže zatímco dříve BMW dokázalo měnit pouze bílou za černou, aktuální koncept už pracuje s 32 barvami. Celá karoserie obsahuje 240 segmentů a každý může svou barvu měnit samostatně.
Design vozu pracuje s typickými prvky, jako jsou výrazné ledvinky, zdvojená světla nebo takzvaný Hofmeisterův záhyb. Všechny tyto detaily jsou ale posouvány dále do světa digitalizace. Třeba ledvinky a světla se skrývají za jednou plochou a automobil navíc umí měnit barvu ledvinek, čímž lze výrazně měnit design vozu.
Interiér je naprosto minimalistický, postrádá jakákoliv tlačítka a nabízí minimum ovladačů. Jeden je mezi předními sedadly, další dva jsou na volantu. Všechny informace jsou řidiči promítány na head-up displej, který zabírá celou šířku čelního skla. Řidič si pak může nastavovat v pěti úrovních množství zobrazovaných informací. Právě o tomto prvku už teď BMW prohlásilo, že s ním počítá pro sériovou výrobu od roku 2025. Koncept BMW i Vision Dee rovněž umí zatmavit boční okna a v rámci uvítání řidiče na okno promítnout obrázek řidiče (tzv. avatara).
Další informace o chystané elektrické Neue Klasse zveřejní automobilka BMW v průběhu letošního roku. První vůz postavený na této technice má přijít zhruba za dva roky.
Zdroj: BMW