BMW 5 po faceliftu elektrifikovalo motory a rozšířilo verze do zásuvky

27.05.2020
2 nové názory
  • BMW 5 dostalo v polovině svého života facelift, automobilka předvedla i kombi Touring a model 6 GT

  • Vůz má lehce upravený design exteriéru a novou výbavu v kabině, důležitější změny jsou pod kapotou

  • Rozšíří se nabídka plug-in hybridních verzí, šestiválce dostaly k ruce 48V mild-hybridní systém

Mnichovská automobilka ukázala podobu faceliftu svého manažerského sedanu a kombi BMW řady 5. Podle očekávání auto navazuje na design nové generace BMW řady 3, tím se vyhnulo velkému skoku směrem ke gigantickým ledvinkám, který se odehrál v případě top sedanu řady 7.

I tak na něm ale najdeme vyšší a širší masku chladiče, na kterou navazují světlomety s novým LED „podpisem“ v denním svícení (za příplatek budu k dispozici Matrix LED), což tvář modelu lehce upravilo. Malými změnami prošel také přední nárazník a nově vypadají i zadní brzdová světla, která nyní do tmy září tvarem písmene L.

Vodík a elektromobily si konkurovat nebudou, tvrdí BMW. Chystá první model
Přečtěte si také:

Vodík a elektromobily si konkurovat nebudou, tvrdí BMW. Chystá první model

Interiér se také jen mírně posunulu. Asi nejviditelnější je nový přístrojový štít, který ve standardní výbavě nahrazuje klasické ručičkové ukazatele. Má obdobnou grafiku, jako všechna nová BMW za poslední dva roky. Obrazovka má úhlopříčku 12,3 palce, tedy stejně jako displej zábavního systému uprostřed palubní desky. Jde o poslední sedmou generaci iDrive, který patří díky své jemné grafice, rychlé odezvě a snadnému ovládání k nejlepším zařízením svého druhu.

BMW 5 po faceliftu už plně využívá svou 48V síť, proto jsou všechny jeho šestiválcové motory mild-hybridní a tedy doplněné starter-generátorem. Nově je k dispozici verze 530e (výkon stoupl na 215 kW a 420 Nm), tedy hybrid do zásuvky, také v provedení Touring. Na trh míří i výkonnější plug-in hybrid v podobě motorizace 545e, která bude jako základní spalovací motor používat benzinový šestiválec.

Kombi nabídne o něco větší zavazadlový prostor, ale hlavně praktičtější přístup do něj
Na palubě došlo jen k drobným změnám, před řidičem je už v základu displej místo budíků

Samozřejmostí je klasický výběr ze čtyřválců 520i (135 kW, 184 k) a 520d (140 kW, 190 k) a šestiválců 540i (210 kW, 286 k) a 530d (210 kW, 286 k). Vrcholem nabídky je dvakrát přeplňovaný benzinový osmiválec pod označením M550i xDrive, který disponuje výkonem 390 kW (530 k) a točivým momentem 723 Nm. BMW M5 ještě na příchod faceliftu čeká.

Jak se žije s obrem? BMW X7 může mít malý kufr jako Fabia, což je skvělé
Přečtěte si také:

Jak se žije s obrem? BMW X7 může mít malý kufr jako Fabia, což je skvělé

Mnichovští nicméně spolu se sedanem řady 5 odhalili i jeho kombi variantu Touring. Ta nabízí kapacitu 560 litrů a 1700 litrů po sklopení zadních sedadel (sedan má 530 litrů prostoru, plug-in hybridní varianty pak 410 litrů). BMW 6 Gran Turismo, které bylo představeno také spolu s řadou 5, pak pojme 600 litrů nákladu. Schová ho pod své mohutné elektricky výklopné páté dveře.

Franta (neregistrovaný)
Já mám také BMW 5, ale ještě před faceliftem :-) . Nějaké opravy jsem si u něj udělal sám. Byly to ale jen detaily. Tím jediným velkým zásahem bylo, že jsem si nechal přehrát ovládací systém do češtiny u https://www.autacesky.cz/ . Když už jsem dal tolik peněz za auto, tak ať mu alespoň 100% rozumím :-) .
Alex (neregistrovaný)
540i 210KW/286HP? To jste se nejak uklepli, takove parametry mela 5er 20 let zpet.
  • Našli jste v článku chybu?