BMW představuje svůj asi nejkontroverznější model od „Banglovy“ řady 7 E65 – nové BMW řady 4 Coupé. Už několik měsíců nazpět unikly fotky, které prozrazovaly to, čeho se purističtí fanoušci BMW báli jako čert kříže. Typické ledvinky na přídi jsou spojité a větší než u předchozí generace BMW X5!
Pro někoho špatný vtip, pro jiného konečně změna. Tak nebo tak, nové BMW řady 4 Coupé je vše, jen ne nevýrazné. Výrobce v kontextu s obřími „ledvinkami“ dokonce zmiňuje legendární kupé jako 3,0 CSi nebo 328.
Nejnovější provedení středně velkého kupé je oproti technicky příbuznému sedanu řady 3 výrazně sportovněji orientováno, což dokazuje přepracovaná geometrie, specificky naladěné tlumiče s hydraulickými dorazy, tužší silentbloky či širší duté stabilizátory na obou nápravách.
Co se rozměrů exteriéru týká, druhá generace BMW řady 4 Coupé se prodloužila o 128 mm na 4768 mm, šířka je s 1852 mm o 27 mm větší a rozvor narostl o 41 mm na 2851 mm. Sportovní dvoudveřový model je s výškou 1383 mm o 57 mm nižší než sedan řady 3, vůči němuž má také o 21 mm nižší světlou výšku a o 23 mm širší rozchod kol vpředu i vzadu.
Nové BMW řady 4 Coupé se do prodejů dostane v říjnu letošního roku. Zpočátku se nabídka motorů omezí na vrcholnou verzi BMW M440i xDrive Coupé se zážehovým šestiválcem o výkonu 275 kW/374 k, která se stane nejvýkonnějším provedením do příchodu M4 Coupé.
K němu se nejprve připojí dvojice zážehových čtyřválců v provedení 420i (135 kW/184 k) a 430i (190 kW/258 k) a čtyřválcový vznětový motor 420d (140 kW/190 k). Následně je v březnu 2021 doplní dva vznětové řadové šestiválce a výkonnější z těchto dvou pohonných jednotek se představí v dalším modelu BMW M. U těchto šestiválcových provedeních se objeví také 48V mild-hybridní technologie.
Nové BMW řady 4 Coupé se bude vyrábět v továrně BMW Dingolfing.