Alfa Giulia Quadrifoglio Verde
Vrcholná verze Giulie je naprosto úchvatný stroj, jehož šestiválec 2,9 l je odvozený od osmiválce Ferrari. Jak jsme zjistili při testu v auto motor a sportu č. 1/2019, tato Alfa není tak ostrá a nemilosrdná jako například BMW M3, ale ani o píď pomalejší. Přední náprava drží jako přibitá, ohromující je pak trakce zadních poháněných kol. Jistě, díky síle 510 koní a 600 Nm kdykoli a kdekoli vyčarujete přetáčivost, samotný mechanický grip je ale fenomenální a vyšší než u německých konkurentů. Quadrifoglio se vám s přibývajícími kilometry doslova zaryje pod kůži, takovým nenuceným, až mazlivým způsobem. Ano, některé materiály nejsou nejlepší, občas zavrže sedačka a Giulia nenabídne ani záplavu nejmodernějších asistentů. Je to úplně jedno. Dostane vás, jak jezdí, jak vypadá, jak s vámi komunikuje. Nekřičí, nedělá ramena, jen plní vaše řidičské sny.
Jaguar I-Pace
Jaguar jako první z Evropy zvedl rukavici hozenou Teslou a hlavně v univerzálnosti a provedení interiéru hodně zvýšil laťku. V testu auto motor a sportu č. 1/2019 vyšlo najevo, že přes hmotnost 2,2 t je dynamiky opravdu skvělá. Na světlech všechny spolehlivě necháte daleko vzadu, na stovce je tento Jaguar za 4,7 s. Každou nápravu pohání jeden elektromotor, jejichž kombinovaný výkon je rovných 400 koní. Kouzlo elektrického pohonu tkví v tom, že tyto hodnoty jsou dostupné od nulových otáček v celém využitelném rozsahu a s jen minimálními ztrátami. Na elektromobil je I-Pace nadprůměrně schopný v terénu.
Zatímco běžná elektrická auta jsou kvůli co nejnižšímu odporu vesměs velmi nízká, I-Pace si můžete prostřednictvím příplatkového vzduchového odpružení, které i s velkými a širokými koly posádku hýčká, vyheverovat o 50 mm do off-roadové podoby. I-Pace sice umožňuje nabití prázdné baterie na 80 % ze 100kW rychlonabíječky za 45 minut, na tak výkonnou ale u nás zatím nenarazíte, za nimi byste se museli vydat do Německa, a i těch nových s limitem 50 kW je u nás jen pár. 400V wallboxu trvá dobíjení cca 13,5 hodiny a z běžné domácí zásuvky to jde tempem cca 10 km za hodinu, tedy hodně pomalu.
Cupra Ateca
Ateca ve třídě kompaktních SUV přitvrdila muziku a prvotinu nové podznačky španělského Seatu obestírá sytý zvuk a práskání do výfuku. Tohle auto není žádné ořezávátko. Stovku „dá“ za 5,2 s a chce se zvolat „Dámy a pánové, kdo z vás to má!“ Cupra Ateca jde krásně za plynem, trakce je díky pohonu všech kol bezproblémová a řízení disponuje velmi slušnou zpětnou vazbou. Celkově se jedná o velmi dobře vyvážené auto. Adaptivní tlumiče se starostlivě starají o to, aby vás „nenakopla“ první díra ve vozovce. Na rozdíl od různých dřívějších modelů je tedy Cupra Ateca poměrně komfortním vozem. Jen ta cena – za 1,2 milionu Kč však již lze koupit ledacos, mj. i Škodu Kodiaq RS se 176 kW, která je v základu dokonce o 10 000 Kč levnější.