Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Adaptivní tempomaty prý mohou bránit vzniku kolon. Český experiment ale ukázal, že technika dělá chyby jako člověk. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Vláďa (neregistrovaný)
Problém není s ACC obecně, problém je s jeho implementací v současné podobě. Ten systém je stejně tupý jako většina řidičů. Když auto vepředu začne brzdit, tak místo sundání nohy z plynu a sledování, co bude dál, začne panikařit a brzdit víc než je potřeba. Výrobci ví, že jejich technologie jsou velmi hloupé, senzory nepřesné a auto hlavně nesmí nabourat. Takže prostě reagují přehnaně, stejně jako špatní řidiči. Obecně může ACC udržovat metrový odstup za autem před sebou a do puntíku kopírovat jeho rychlost, akorát musí mít lepší senzory a vyšší výpočetní výkon řídících jednotek, ne 10 let starou techniku, která je pořád i v nejnovějších autech. Výkoné ACC dokáže zareagovat za tisícinu vteřinu oproti 0,5-2s lidské reakce to je dost podstatný rozdíl. Akorát současné systémy prostě nejsou o nic lepší než lidští řidiči, proto stejně jako oni reagují pozdě a přehnaně. Úplný nesmysl je, že by mohlo dojít k nehodě. Pokud ACC zareaguje za vteřinu a nechává si odstup na 2 vteřiny, pak vždy zastaví včas. Teorie o možnosti vzniku nehody způsobené ACC je nesmyslná. Nenadávejme na systém jako takový, ale na jeho současnou implementaci. Výrobci aut chtějí mít všechny nejnovější bezpečnostní technologie, aby dostali dobré známky v NCAP. Jenže tam cpou nedodělky. Co se týká komunikace mezi auty, koukněte se, jaký je průměrný věk aut na silnici. Aby to k něčemu bylo, musely by takovou technologii obsahovat všechna auta. Takže nejoptimističtější odhad je nějakých 25 let. Jenže mezi tím už budou zase nové systémy, které nebudou mluvit s těmi starými, takže to znovu bude nepoužitelné. Tudy cesta opravdu nevede.