BMW X5 2019 (G05) oficiálně: V terénu zvládne víc a osmiválec v EU už nekoupíte

  • BMW X5 2019 je ve všech směrech větší než předchůdce

  • Benzinový osmiválec 4,4 l už v Evropě nekoupíme

  • X5 toho více zvládne v terénu, brodí se až v půl metru vody

  • Nová X5 umí také například sama vyparkovat z mezery


Nová generace BMW X5, označovaná kódem G05, se dostala na internet už včera. Německá automobilka však veškeré doprovodné informace a materiály oficiálně zveřejňuje až nyní, takže si můžeme prohlédnout novou X5 modelového roku 2019 na kvalitnějších fotograficích. Všechny podobnosti jsme už psali včera v článku BMW X5 G05: Přečtěte si podrobné informace a prohlédněte si fotky nejnovější generace.

BMW X5 G05 (18)
Nové BMW X5 2019 slibuje lepší vlastnosti v terénu, ale pochybujeme, že je vůbec někdo bude potřebovat. Přirozeným prostředím bude silnice
BMW X5 G05 (20)
Připlatit si lze za natáčení zadní nápravy či adaptivní vzduchový podvozek. Dokonce se bude prodávat několik off-road balíčků výbav

Shrňme si ale hlavní novinky. BMW X5 2019 má novou platformu a konstrukci podvozku s dvojitými lichoběžníky vpředu a multilinkem vzadu. Můžete si připlatit za uzávěrku zadního diferenciálu pro lepší schopnosti v terénu a pokud má X5 pneumatické odpružení, lze ji pro jízdu v terénu zvednout o 40 mm. Stejně jako u minulé generace je samonivelace vzadu standardem. Nově umí vyrovnávat i nerovnoměrné rozložení nákladu.

Doporučujeme: Audi Q7 3.0 TDI vs. Mercedes-Benz GLS 350d – Duel mastodontů

Vedle možnosti příplatku za uzávěrku diferenciálu vzadu a terénního režimu převodovky a systému xDrive se zvýšila i brodivost, a to až na půlmetrovou hloubku. Terénní charakter lze vedle výbavy xLine podtrhnout ještě speciálním balíčkem výbavy pro jízdu v terénu. Opakem je pak „sportovní“ provedení M Sport. Nové X5 nechybí za příplatek ani aktivní natáčení zadních kol.

Pod kapotou BMW X5 modelového roku 2019 najdeme prozatím jen tři motorizace. Respektive čtyři, ale nás se v Evropě přeplňovaný osmiválec 4,4 l ve verzi X5 xDrive50i netýká. Má parametry 340 kW (462 k) v 5200–6000 min-1 a 650 Nm v 1500–4750 min-1. Na 100 km/h akceleruje za 4,7 s a rozjede se na 250 km/h. Další benzinovou motorizací je řadový šestiválec 3,0 l ve verzi xDrive40i. Nabízí 250 kW (340 k) v 5500–6500 min-1 a 450 Nm v 1500–5200 min-1. Na stovku tento model zrychlí za 5,5 s a jede 243 km/h.

BMW X5 G05 (36)
Na rozdíl od konkurence zůstává BMW věrné tradičním ovládacím prvkům, tlačítkům a kolečkům. Všimněte si nových přístrojů před řidičem
BMW X5 G05 (45)
Namísto standardního pětimístného provedení lze objednat i sedmimístnou verzi. Ta má dokonce vyšší užitečné zatížení

Zájemci o diesel mohou zatím vybírat ze dvou verzí třílitrového řadového šestiválce. Ta základní v modelu xDrive30d má výkon 195 kW (265 k) v 4000 min-1 a točivý moment 620 Nm v 2000–2500 min-1. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,5 s a jede 230 km/h. Na vrcholu je pak verze xDrive M50d se čtyřmi turby. Nabízí 294 kW (400 k) v 4400 min-1 a 760 Nm v 2000–3000 min-1. Na stovku zrychlí za 5,2 s a jede 250 km/h.

Doporučujeme: Retro: „Nová řada“ zachránila BMW od bankrotu a dostala značku na vrchol

Nová X5 má standardně přední LED světlomety, připlatit si lze za laserové adaptivní osvětlení. Myslelo se samozřejmě i na praktičnost. Sklopná opěradla zadních sedadel v poměru 40/20/40 zvyšují objem zavazadlového prostoru ze základních 645 litrů na maximálních 1860 litrů. Pokud jde o výbavu a koncepci interiéru, zajímavostí je, že X5 dále věří klasickým tlačítkům a otočným ovladačům. Na rozdíl od konkurence nenechává všechno na dotykových displejích.

BMW X5 2019 nechybějí ani moderní bezpečnostní a asistenční systémy, které se představily v jiných modelech. Zajímavostí je například schopnost samočinného vyjetí z parkovacího stání. X5 samozřejmě může mít i palubní internet a spoustu dalších funkcí. V prodeji se BMW X5 objeví ve třetím čtvrtletí, ceník zatím neznáme.

Všechny podrobnosti o novém BMW X5 2019 a jeho bohaté výbavě si můžete přečíst v opravdu obsáhlém press kitu:

Otevřít tiskovou zprávu


BMW X5 2019 (G05) oficiálně: V terénu zvládne víc a osmiválec v EU už nekoupíte
Ohodnoťte tento článek!
3.9 (78.67%) 15 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: