Změřili jsme výkon ojeté Škody Octavia III 1.2 TSI. Výsledek vás překvapí

  • Novým autům koncernu VW mnohdy naměříme vyšší výkon, než udává výrobce

  • Jak si ale vede ojetina, která nebyla ve flotile novinařských aut?

  • Dostanou reálně vyšší výkon také běžní zákazníci?

Nedávno jsme v redakci testovali ojetou Škodu Octavia třetí generace a cíleně jsme vybrali lidovou verzi v základní motorizaci 1.2 TSI o papírovém výkonu 63 kW. Zkrátka auto, za které mnoho lidí dalo své vlastní peníze. Všechny detaily brzy rozebereme v samostatném testu ojetiny, ale nyní se podíváme na reálné parametry motoru.

Skoda Octavia III (4)
Testovaná ojetá Škoda Octavia III měla na kontě lehce přes 61 000 km, což je na skoro čtyřleté benzinové auto normální porce
Skoda Octavia III (1)
Relativně „chudá“ výbava není nic, s čím by se nedalo žít. Klimatizaci auto má, rádio také a základní věci nechybí

Ojetou Octavii 1.2 TSI z roku 2014 jsme si jako obvykle půjčili v Auto ESA a v době testu měla najeto něco málo přes 61 000 km. Za ojeté auto chtěl prodejce 244 000 Kč. Takže jak si diskutovaný motor 1.2 TSI vede po více než 60 000 km? S tím nám pomohla válcová zkušebna společnosti Dieselpower v pražských Dejvicích, kde obvykle testujeme hlavně nová auta.

Doporučujeme: Pět vozů značky Škoda, ze kterých budou dobré a spolehlivé ojetiny

Jen připomeneme, že podle tabulek má mít čtyřválec v Octavii výkon 63 kW (86 k) v rozmezí 4300 do 5300 min-1. Točivý moment má dosahovat hodnoty 160 Nm v rozmezí 1400 až 3500 min-1. Do testované ojeté Octavie jsme tankovali běžně dostupný benzín Natural 95.

Výsledky nás opravdu překvapily. Ona už pocitově ta Octavia „jela nějak lépe“, ale nečekali jsme, že rozdíl proti sériovému stavu bude takový. Nakonec testovaná ojetá Octavia ukázala na brzdě výkon 78,5 kW (106,7 k) v 6210 min-1 a točivý moment 181,3 Nm v 2190 min-1. Přes 180 Nm měl motor od 2060 do 4000 min-1.

mereni octavia iii 12 tsi
Čtyřválci 1.2 TSI v ojeté Octavii jsme na brzdě společnosti Dieselpower změřili výkon o 25 % vyšší, než jaký udává výrobce. Točivý moment byl o 13 % vyšší, i když vrcholu dosahoval o skoro 800 otáček později

Nástup točivého momentu je to jediné, v čem trochu Octavia pokulhává za udávanými parametry, ale v reálném provozu je motor i pod 1500 otáčkami poměrně pružný a ochotný. Možná vás napadne, že někdo nechal tuhle ojetou Octavii načipovat, ale není tomu tak. „Prověřili jsme software řídící jednotky a je skutečně původní, auto nikdo neupravil,“ říká Adam Bělský ze společnosti Dieselpower.

Doporučujeme: Kolik stojí frajeřina? Luxusní ojetiny za cenu holé Fabie a na kolik vyjde jejich provoz?

Jak je možné, aby měl sériový motor o 25 % výkonu a 13 % točivého momentu víc, než udává výrobce? „Podladěné verze downsizovaných motorů, pokud jsou v dobré kondici, běžně vykazují o trochu vyšší než udávané hodnoty výkonů a točivého momentu,“ vysvětluje Bělský. „Je vidět, že motor testovaného auta je dobře zajetý,“ doplňuje.

Už nedávno testovaná atmosférická Mazda 3 s motorem 2.0 Skyactiv-G ukázala, že s tím stahováním výkonů daňově a cenově zvýhodněných podladěných verzí to není tak horké. Na druhou stranu ani „plnotučné“ verze downsizovaných motorů nestrádají, jak ukázala naše dlouhodobě testovaná Škoda Fabia Combi 1.0 TSI. Té jsme také změřili víc.

Změřili jsme výkon ojeté Škody Octavia III 1.2 TSI. Výsledek vás překvapí
Ohodnoťte tento článek!
3.8 (76.82%) 88 hlas/ů

16 KOMENTÁŘE

  1. 61 tisic? Hmm to je opravdu ojete auto na testy! 🙂 kolik by melo mit na ty km servisnich prohlidek,kdyz nebudeme brat v potaz roky?zajimalo me by me jak se to auto bude tvarit ve 120 tis. km kdy si to bezny clovek bude kupovat jako ojetinu.
    Vlada

    • Jsi pacient s malým perem a pěkným komplexem
      Tohle je běžná ojetina ale nee pro Čechy
      Češi si berou jako ojetinu 10-15 let starý smradlavý naftový pekáč
      Fuuuj

  2. Přesně tak … testovat “ojeté” auto, co má najeto 61 tisíc km, je slušně řečeno, na nic! To je tak akorát dobře zajetá 2,5 roku stará novotina. A napsat “…ale v reálném provozu je motor i pod 1500 otáčkami poměrně pružný a ochotný … ” , když v grafu má při 1500 otáčkách krouťák 80 Nm, je fakt odborná recenze.

  3. Dobrý den Dalibore, díky za článek. Ač škodovky obecně nemusím a další koncertová auta taky ne, článek mě zaujal. Předchozí komentáře pana Vládi a pana Bohumila jsou ubohé. Dobře. Auto může mít najeto více, ale to bude třeba někdy v dalším testu. Takové auto jako testoval vy, je běžná bazarovka, po které sáhne kde kdo – teda určitě ne Vláďa a Bohumil. Těším se na další články. S pozdravem Tom.

  4. Stefano velikost meho prirozeni ti mozna neda spat,ale nema co delat s mim nazorem.nemam jediny diesel motor.a mam dopravnich prostredku vice.(a nejsou na elektrinu ale starsiho data vyroby).prave proto me zajimaji testy aut ktere si budu vzhledem k stari a poctu kilometru moct dovolit koupit.

  5. Bezny smrtelnik v mem kraji kupuje auta s pozirovaci cenou kolem 100 tis.,na ktere musi setrit,tak malo jete auto je nedostupne.az bude mit najeto dvakrat tolik jak zajimave bude vzhledem k spolehlivosti ?a nutnosti dalsich vydaju(nemluvim o vecech bezneho opotrebeni:brzdy cepy naplne rozvody),ale o drahych investicich.

  6. Nicmene jsem rad ze tento motor se drzi.znam pripady novych motoru (atmosferickych ctyrvalcu) co i po vymeme oleje co 10 tis.(presne dle specifikaci api i sn) a palivu 100 octanu sli stejne do kopru ve 40 tis.je to smutne a az alarmujici.bohuzel doba je takova.nehanim clanek a ani vyborneho autora,jen to chce testy pro mene bohate lidi.

  7. jak vidím auto esa ježí se mi chlupy po celém těle a polévá mě divný pocit a jde na mě mdlo, jestě teď mi v garáži stojí nepojízdné auto od nich s asi zadřeným motorem…

  8. Nevím,co redaktora překvapilo tvl… 25% = zrovinka narazili na “načipovanou” koktu no…
    Protože majitel byl s výkonem celkem logicky veeeeelmi nespokojen.

  9. tohle mě mělo překvapit? To spíše vypadá na zfalšované výsledky, měl jsem možnost vyzkoušet 61kW a uřpímně, i trabant měl lepší zrychlení. Tohle byla asi nějak potuněná verze oktávky pro reklamu ne? 😀

  10. Co to má být za reklamu? Už něvědí jak dát osobě vedět co..je to smůla dřív dělali opravdu dobrá auta teď už je to spíš takový výkřik do tmy. Brzo je konkurence převálcuje.

  11. Akorát v članku už nikdo nenapíše, že když máš takové auto s takovým “motorkem” tak je otázka desítek tisíc km, než motor odejde do věčných lovišť… TSI s podobným nájezdem, pár let staré auto, to vypadá jako parádní kup za ty peníze – gratuluju člověku, co si to pořídí!

    • Otázka desítek tisíc km, než… To jsou kecy. Měl jsem Yeti 1.2 TSi, rok 2010, do konce roku 2017 najeto 230tis. km, většinou s 5 lidmi na “palubě” a “rakví” nebo přívěsem. Do poslední chvíle naprosto spolehlivé auto. Spíš to vypadá, že ti, co jim “motor odejde do věčných lovišť” neumí řídit.

  12. Tomku, s takovým názorem jdi… ty víš kam. Měl jsem 8 let jedničkovou fábku s motorem 1.4tdi, nikdo tomu tříválci nedal naději na více než 150tkm. To auto, když jsem ho dával pryč, mělo najeto 375 000km a měnil jsem akorát 2x ložiska na alternátoru a čidlo na vačce za 2000,-. Auto do teď jezdí. Spotřeba 4,5 litru. Na draka byl akorát ten zvuk motoru jak u traktoru.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: