-
Škoda Octavia RS 245 představuje nový vrchol nabídky této řady
-
Oproti dřívějšímu RS 230 by měl být výkon vyšší o 15 koní
-
Námi naměřený rozdíl je ale výraznější
Ještě nikdy si zákazníci nemohli pořídit tak výkonnou Octavii jako aktuální RS 245. Jak označení napovídá (a jak určitě všichni už dobře vědí), nové oficiální maximum tohoto modelu je 180 kW (245 k) a 370 Nm. Na přední nápravě stále najdete diferenciál VAQ a volit můžete mezi manuálem a dvouspojkovým DSG. My jsme vyzkoušeli provedení osazené manuální převodovkou.
Doporučujeme: Co byste měli vědět o motoru 1.0 TSI, než začnete nadávat na litrovou Octavii
Modernizovaná Octavia RS 245 dorazila do naší redakce v rámci srovnávacího testu všech tří ostrých koncernových předokolek spolu s Leonem Cupra 300 a Golfem GTI Performance. Než se k tomuto zajímavému srovnání dostaneme, podívejme se blíže na reálný výkon posílené mladoboleslavské jednotky. Opravdu nabízí pouze o 15 koní víc než RS 230?
Kdyby měla 245 koní, bylo by to překvapení
Opět jsme využili spolupráce se společností Dieselpower, která nově sídlí v areálu Vědeckotechnického parku v Roztokách u Prahy a která využívá novou válcovou zkušebnu Maha MSR 500. Popravdě řečeno jsme nečekali, že by Octavia RS 245 opravdu disponovala výkonem 180 kW (245 k). Důvod je prostý. Díky dlouhodobé spolupráci s kolegy z Dieselpower jsme na jejich brzdě změřili kdeco včetně starší Octavie RS 230. Už ta vykázala víc, než co oficiálně slibuje RS 245. Výsledkem tenkrát byly parametry 183 kW (249 k) a 383 Nm.
Doporučujeme: O kolik je v praxi rychlejší Seat Leon Cupra 300 oproti Leonu Cupra 290? Rozdíl nepocítíte
Realita nám dala za pravdu. Výsledkem měření Octavie RS 245 je maximální výkon 197 kW (268 k) při 5920 ot./min. Točivý moment dosáhl svého vrcholu 397 Nm při 3485 ot./min. Oproti udávaným maximálním hodnotám jde o celkem výrazný rozdíl.

Výše si můžete prohlédnout výsledný graf. V něm stojí za pozornost výkon přes 191 kW (260 koní) v pásmu od 5000 do 6600 ot./min. Oficiální údaje slibují výkonové maximum 180 kW (245 k) v pásmu 5000 až 6700 ot./min. Točivý moment přesáhl 380 Nm v rozmezí od 2100 do 4800 ot./min. Oficiální vrchol má být o 10 Nm nižší a dostupný od 1600 do 4300 ot./min.
Lepší by bylo označení Octavia RS 265
Octavia RS 245 by se měla jmenovat spíše RS 265. Naměřená maxima jsou o to zajímavější, že jsme měřili na obyčejný Natural 95. S využitím osmadevadesátky bychom možná naměřili ještě o pár koní víc.
Doporučujeme: 10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Každopádně vrcholná Octavia na brzdě nezklamala. Překvapení to ovšem není, protože u tohoto zážehového koncernového dvoulitru jsou vyšší naměřené výkony celkem běžné. Kromě zmíněné Octavie RS 230 můžeme jmenovat také třeba Leon Cupra, který měl na brzdě přes 300 koní (přesně 315 k) už v době, kdy si oficiálně říkal Leon Cupra 290.
Hyundai je lepší
Holt ted nemůžou ojebavat emise tak,ojebavaj výkon… Bez tak to má sw co to pozná že je na válcích
Prosím, střelte se do hlavy, ať už nemůžete mít děti.
😀 😀 😀 dobře ty
tvoje mama je lepsi
Emise ojebavají všichni jen to pomalu vyplouvá jen nevim od kolegu JEZDCE co je na HUNDAI /KUNDAI/ lepší jel jsem po dálnici a zamnou HUNDAI a jen koukalo jak mizim v dáli se svou ŠKODOU Fabie 1,4 74KW 4 HRNKY dělají sve/valce/
Co to je fábie to snad ani není auto ale herka na čtyřech kolech. Přijde menší stoupání je a v koncích. Po dálnici umí jezdit rychle každý trouba.
nechápu to honění po výkonech, když smím jezdit 130/90/50.
ty 2.0 a 2.5 tsi tfsi se wv opravdu povedly.
ale ten pocit, ten pocit!!!! V krizové situaci uvidíš proč..
Mám bmw 320 e91 facelift.
Chip 197 koní 420 kroutak,tak si myslím že se rs může jít klouzat.
a co bez čipu? a kolik ti to váží? a kolik žere. chachaaaa
kdo chce mít opici musí mít i na banany… tdi není cesta … tak do pekla
Zdravím řídil jsem nedávno octu rs tdi 135 kw a docela dobrý.Tohle musí být masakr.Ten diesel prostě na benzín nemá.Jezdím s Nissanem almerou 1,6 a Hyondé předjíždím rozdílem třídy.
Zajímalo by mě jak by to bylo s 98oct. Mám ji sám objednanou a už se moc těším.
Tak naměřené hodnoty byly výrazně vyšší u Octavie určené pro novinářské testování. Teď ještě změřeřit stejné auto koupené běžným občanem a změřit znovu. Dost možná ty hodnoty budou výrazně nižší. Je známo, že nejen mladoboleslavská automobilka chipuje novinářská auta pro lepší recenze a lepší následnou prodejnost vozidel
Je známo? Kde a jak je to známo? Prosím o zdroj této (známé) informace, děkuji.
jo a tys byl u toho….
mam oktu TDI F ČIPU od Tondy, bych mu ukazal zada. Lamba a Maserati si davam k snidani, pak tomu slapnu a lambici to poslu v v cernym mraku hned do skarpy, pac v cernym mraku vidi hovno.
Lambům a Maseratim asi nestojíš za přišlápnutí na plyn 😀
:D:D:D Prej s 1.4 fábii mizí v dáli 😀 Prej BMW chip na 197 koní a Octa se může jít klouzat 😀 Lidi to myslíte vážně? :D:D Sám teda škodovku nemám rád, ale tyhle perly … I s benzínovým šestiválem Mondeo ST220 230 koní bych Octu nedal a vy tady tyhle perličky 😀
Mondeo ST220 – krásné auto! Ať slouží 😉
Se nedivím že by si octu nedal,bo když zaslapnes svůj benzínový šestiválec,potřebuješ čerpací stanici.
ale, notak, pánové…..
Supr auto
No a vysvětlili vám proč při 1600 pt. to má místo slibovaných 370 Nm jen 260 ??
to je málo,co…… Jezdíš při 1600 ot/m?
Achjo, tady je zase inteligentů, když počítám s chybou dynamometru, která bývá +/- (5-10%) tak je to pořád v toleranci. Další experti tu píší cosi o emisích a podvodech výkonu. Kéž by každý takovýto diskutujicí dostal z klávesnice elektricky šok.
Problém je, že stejný peníz stojí Leon s 300 hp. Takže je hezké, že octa má o 20 hp v ideálních podmínkách víc.. proč je ale 50 hp za Leonem, že?
Prej potřebujes benzinku… A ona ta naturbena 2.0 určitě žere min no…
Pamatují když jsme jezdili s fabii 1.4tsi RS za 17l!!!! Stejně jako jako já s 2.8 šestiválcem… Tak co to meles za mrdky 😉
Mám polo 1.9 TDI 96kw a s normální nohou jezdím okolo 5l. 1200kg je o proti větším autům hodně znát a tak když vidím ty nasrany ksichty v zrcátkách v suv tak se směju…
Pepo Pepo, Ty si jelito! Nasranej ksicht možná uvidíš u těch, co se jim pleteš do cesty… 😀