Zima se blíží. Vybrali jsme 10 nejlevnějších SUV s pohonem všech kol

  • Jen jediné SUV na českém trhu s pohonem 4×4 stojí méně než půl milionu korun

  • V top 10 nejlevnějších vozech převažují modely japonských a korejských značek

  • Škodu, Seat nebo Volkswagen mezi nimi nenajdete. Se 4×4 se pojí i vyšší výbava

S nadcházejícím ročním obdobím, které je spjato s ochlazováním a sychravým počasím, začíná řada motoristů přemýšlet o pořízení auta s pohonem všech kol. Nejlépe v kategorii SUV, u které se stále spoléhá na to, že kombinace vyššího podvozku se 4×4 pomůže při nečekané chumelenici nebo na kluzké vozovce.

Vynecháme-li fakt, že české zimy v posledních letech patří k těm mírnějším, dává nákup vozu s pohonem všech kol smysl. Zejména proto, že u většiny dostupných SUV je řešen elektronicky řízenou mezinápravovou spojkou, díky které se zadní kola zapojují do práce, jen když je to potřeba, a tak auto nevykazuje o tolik vyšší spotřebu než jeho varianta s pohonem pouze jedné nápravy.

Videodojmy: Jak jezdí nejlevnější SUV všech dob? Řídili jsme Dacii Duster se základním motorem

Vydali jsme se proto v českých cenících hledat nejlevnější SUV s pohonem všech kol. Žádné jiné kritérium, tedy ani velikostní, jsme neměli. Nebylo žádným velkým překvapením, že jako první nám vyšla Dacia Duster. Ta kombinuje benzinový motor 1.3 TCe se systémem 4×4 a lepší výbavou Comfort. S cenou 434 900 korun je také jediným vozem z výběru, který lze pořídit za méně než půl milionu korun.

Deset nejlevnějších SUV na českém trhu s pohonem všech kol

Model Motorizace Výbava Cena
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 Comfort 434 900 Kč
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4x4 Premium 4x4 521 900 Kč
Hyundai Kona 1.6 T-GDI 4x4 Mystic 539 990 Kč
Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 Premium 4x4 552 900 Kč
Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT 4WD Invite 567 850 Kč
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Comfort 569 990 Kč
Nissan Qashqai 1.7 dCi 4WD Acenta 612 900 Kč
Subaru XV 1.6 i CVT AWD Active 640 000 Kč
Kia Sportage 1.6 CRDi 4x4 TOP 654 980 Kč
Jeep Renegade 1.3 Turbo 4WD AT Limited 657 900 Kč

Jak tabulka ukazuje, kromě první Dacie a posledního Jeepu Renegade jsou nejlevnější SUV s pohonem 4×4 zcela v režii asijských značek. Suzuki a Hyundai nabízejí hned dva modely, přidávají se i klasické značky s dlouhou tradicí pohonu všech kol jako Mitsubishi či Nissan. Všech deset nejlevnějších se pak vejde pod 660 tisíc korun.

Čtyřkolka pro top verze

Zajímavostí je, že pohon všech kol je nyní výsadou hlavně lépe vybavených modelů. I to zvyšuje jejich cenu. Například v případe Jeepu Renegade je to verze Limited, o téměř čtvrt milionu korun dražší než základní provedení Sport. Podobnou strategii naznačují třeba verze TOP u Kie nebo Premium u Suzuki.

Od pohledu je jasné, že v tabulce se objevují hlavně SUV kompaktních rozměrů. U menších modelů se totiž od pohonu všech kol tak dlouho upouštělo, až jich zbylo jen minimum. Takový Seat Arona nebo Škodu Kamiq jako čtyřkolku nekoupíte.

Nejlevnější SUV s automatem? Do půl milionu seženete Škodu i Hyundai

Mimochodem, když už jsme u mladoboleslavské automobilky, za zdůraznění stojí fakt, že se do výběru vůbec nedostala. Nejlevnější SUV s pohonem všech kol, které nabízí, je sice Škoda Karoq, ta  však začíná na ceně 515 900 Kč. Verze 4×4 je ale opět záležitostí top výbavy i motoru, proto vyjde minimálně na 788 900 korun. Dostanete k ní ale dvoulitrový turbodiesel a automat DSG.

Zima se blíží. Vybrali jsme 10 nejlevnějších SUV s pohonem všech kol
Ohodnoťte tento článek!
3.3 (65.83%) 48 hlas/ů

8 KOMENTÁŘE

  1. Hmm, a na to nejlevnější jste zapomněli… SsangYong Tivoli – základní výbava + 4×4 za 423.800 Kč

  2. Koukám, že toho vypadlo víc…třeba Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid Premium 4×4 All Grip za 377 900 Kč, vyšší level výbavy se rovněž vejde pod půl míče. Ten mám v hledáčku na nákupy do města pro rodiče. A díky za tip na SsangYong.

  3. Vypadl i další SsangYong…V tabulce chybí i SUV Korando Style+ , v benzín.verzi 1.5 i s příplatkem 4 x 4,za cca 550.000,- Kč.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: