Ženeva 2018: Lexus UX chce útočit stylem, nemá ale pořádný motor

  • Lexus UX je další kompaktní crossover

  • Soupeřem mu bude třeba VW Tiguan nebo BMW X1

  • Lexus má pod kapotou samozřejmě také hybridní pohon

Lexus UX je nový kompaktní crossover, který míří do naplněného segmentu. Rozhodně tedy nebude mít volné pole působnosti. Velikostí odpovídá vozům jako BMW X1, Volkswagen Tiguan a podobným. V souladu se současnou designovou strategií značky Lexus dostal model UX velice výrazný vzhled přední části.

Lexus UX (1)
Design crossoveru je opět velice výrazný, ale v bílé barvě nevypadá UX tak okázale
Lexus UX (7)
Je jasné, že objem kufru a praktičnost nejsou prioritními vlastnostmi. Důležitý bude styl

Model UX měří na délku 4495 mm, je vysoký 1520 mm, široký 1840 mm a rozvor má dlouhý 2640 mm. „Rozestup 870 mm mezi pasažéry zaručuje spoustu místa pro zadní cestující, zatímco délka prostoru pro náklad činí velkorysých 791 mm. Proporce vozu umožňují skvělou manévrovatelnost a v dané třídě zaručují nejlepší poloměr otáčení 5,2 m,“ uvádí automobilka.

Pod kapotou budou prozatím jen dva motory. Lexus UX se bude prodávat ve verzích UX 200 a UX 250h. Hybridní provedení se spoléhá na atmosférický čtyřválec 2,0 l pracující v Atkinsonově cyklu, který je spojený s již čtvrtou generací elektronicky řízené převodovky eCVT. Tu známe například i z Toyoty Prius. Celkový výkon soustavy je 131 kW (178 koní).

Doporučujeme Test Lexusu LC500 Sport+: Překvapení jak se patří

Hybrid nabídne také pohon všech kol E-Four. „UX 250h se systémem pohonu E-Four a dalším elektromotorem na zadní nápravě umožňuje jízdu s oběma poháněnými nápravami. Při akceleraci, průjezdu zatáčkami nebo jízdě na kluzkém povrchu se výkon automaticky rozděluje mezi přední a zadní kola. Pokud systém zaznamená zhoršený záběr zadních kol, může zvýšit úroveň výkonu směrovaného na zadní nápravu z 60 až na cca 80 procent (za rychlostí až do 70 km/h), a tak napomoci k co nejlepší ovladatelnosti a stabilitě,“ vysvětluje Lexus.

Druhou možností je dvoulitr UX 200 bez hybridního pohonu. U tohoto motoru se automobilka chlubí mimořádnou účinností 40 %. Lexus k tomu napsal, že „řadový čtyřválec využívá vysokorychlostní spalování k dosažení vyšší termodynamické účinnosti.“ Pryč je doba, kdy motory spalovaly benzín pomalu… Dvoulitr má každopádně převodovku Direct-Shift CVT, která je naprogramovaná tak, aby simulovala převodové stupně jako u klasického automatu.

Ženeva 2018: Lexus UX chce útočit stylem, nemá ale pořádný motor
Ohodnoťte tento článek!
4.29 (85.71%) 7 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: