Zastavte výrobu, žádají odboráři Škodu. Bojí se šíření koronaviru

Škoda Scala, výroba v Mladé Boleslavi.
Zdroj: Škoda Auto
  • Mladoboleslavští odboráři vyjednávají s vedením Škody o zastavení výroby na dva týdny

  • Zaměstnanci se obávají toho, že množství lidí ve fabrice se bude virus rychle šířit

  • Škoda už má několik zaměstnanců v karanténě, nákaza byla potvrzena u jednoho pracovníka

Škodovácké odbory KOVO žádají svou automobilku, aby zastavila výrobu. Vyplývá to z jejich prohlášení, které zveřejnily na internetu. „Odborová organizace Odbory KOVO MB, VR, KV u vědomí složité zdravotní situace v České republice, která může tvrdě zasáhnout společnost Škoda Auto a.s. v období skokového nárůstu počtu osob nakažených koronavirem či v karanténě, žádá společnost Škoda Auto a.s. o 14denní volno pro zaměstnance (karanténa) formou překážky v práci na straně zaměstnavatele,“ napsal v něm předseda podnikové rady Jaroslav Povšík.

Požadavek vzešel už ve čtvrtek 12. března. V pondělí 16. března se Povšík sejde s členem představenstva Škody Bohdanem Wojnarem, informovali odboráři. Na dopoledním jednání by ale podle serveru iDnes.cz měl být i šéf mladoboleslavské automobilky Bernhard Meier. S ním odboráři minulý týden vyjednali zvýšení tarifů i jednorázový bonus 80 tisíc korun pro každého.

Modré zóny během karantény neplatí. Praha to ale ještě o víkendu odmítala

Server píše, že odbory mají problém s tím, že v automobilce pracuje na malém prostoru hodně lidí. Shlukují se na montážních linkách, používají společné nářadí a opakovaně sahají na karoserie. Kromě toho jezdí do práce stovky lidí hromadnou dopravou a stravují se v závodních jídelnách. Škoda v celém Česku zaměstnává na 33 tisíc lidí.

Automobilka už má jednoho zaměstnance s prokázanou nákazou koronvariem. Potvrdila to o víkendu. Muž pracující v odděleném skladu náhradních dílů Škoda Parts se zřejmě nakazil v Rakousku. V karanténě je i kolega, který s ním trávil dovolenou. Firma pracoviště dezinfikovala a nařídila zaměstnancům, kteří s mužem přišli do styku, 14denní karanténu.

Zrušené prezentace a dezinfikovaná auta. Koronavirus už ovlivňuje i práci auto novinářů

Škoda by nebyla jedinou automobilkou v Evropě, která kvůli koronaviru dočasně zavřela výrobu. Například Fiat zastavil všechny čtyři fabriky v Itálii. Postupně svou produkci ukončily i další značky v nejpostiženější evropské zemi, například Lamborghini. Také na území Itálie platí karanténa a to s tvrdšími podmínkami než v Česku. Třeba na nákup může vyrazit jen jeden domácnosti.

Zastavte výrobu, žádají odboráři Škodu. Bojí se šíření koronaviru
Ohodnoťte tento článek!
4.7 (94.67%) 15 hlas/ů

9 KOMENTÁŘE

    • Pepíček :

      Nadělat ?
      Řekněte mi jak ? Vy víte jak dlouho budou lidi doma ?
      Všude říkají na 10 dní zůstat doma v karanténě a co potom ? nebo proč deset dnů ?
      To jako se vir lekne a zmizí jak pára nad hrncem ?
      Aby to nakonec nedopadlo tak, že bude doma celá republika 4 měsíce……
      To pak chcete také nadělávat ? Jako jak, napište to sem aby každý věděl…..

    • To máme chytráku za loňský rok kdy jsem v práci od soboty do soboty a začínal už v neděli. Pojď k nám. Tady Ti ten hřebínek na páse spadne.

    • Ty jsi asi trošku mimo mísu,ten bonus mají za lonský rok. Ale asi je to jen tvoje závist,že ty ho nemáš.

  1. Mno,vono když je v autě, které jede po lince najednou až 6 lidí, navíc se průběžně mění během pohybu vozu po lince,tak by jeden nemocný během dne dokázal infikovat stovky spolupracovníků. Z kanceláře to těžko posoudite

  2. To máme chytráku za loňský rok kdy jsem v práci od soboty do soboty a začínal už v neděli. Pojď k nám. Tady Ti ten hřebínek na páse spadne.

  3. Výroba aut může skončit klidně na půl roku. Stejně jde na Evropu krize a nová auta nikdo kupovat nebude. Pro nás méně movité jsou plné autobazary,plné inzertní portály,kolikrát je vidět auto u cesty s papírem na okně “prodám”. Aut je tolik,že 1 rok výpadku výroby nevadí. Problém je výroba potravin a zboží denní spotřeby,např. já kupoval nové auto v roce 1975 a to Š100 a potom nový Favorit v roce 1993.Od té doby už jenom ojetiny do 40 tis. kč.Pro drahé energie,potraviny a vše kolem bydlení je nemožné ušetřit na nové auto.Leda,že by spořili ještě minimálně dve senioři v rodině.To nemluvím o blížícím konci spalováků a nutnosti jít časem do elektřiny.Jezdění spalovákem bude postupem doby tak znevýhodněno,že se nebude dát jet ani 1x týdně do Kauflandu.

  4. No vláda nařídila karanténu ČR, zavřela skoly, požaduje omezit styk s lidma pod pokutou 3000000kc, ale žene lidi do prace kde vedle sebe dělá 40 lidi a v celé firmě je 1500 lidi. Nechápu v čem spočívá význam karantena. Když se nakazi jenom 1% zamestnancu tak to pak teprve bude řetězová reakce. To čemu se říká u nás karantena je jenom poloviční karantena bez úspěšných vysledku.

  5. Ono neni na skodu se zamyslet nad tim ze berou silene mzdy a 80 procent z nich nema ani vyuceni. Co budou delat az je skoda propusti protože vetsina z nich ma uvery a hypoteky na nynejsi plat a kdyz pujdou nekam jinam tak jak asi dopadnou

PŘIDAT KOMENTÁŘ: