-
Situace na trhu dostupnějších vozů se v posledních letech změnila
-
Jako minimální objem kufru jsme stanovili 400 l
-
Mezi dostupnými rodinnými vozy mají početné zastoupení vozy Dacia
-
Překvapily nás rozdíly v politice výbav různých automobilek
Mezi nejdostupnějšími novými auty pro rodinu se za poslední roky lecos změnilo. Některé modely zmizely, další zdražily a jinde se objevily novinky. Co v roce 2019 vybrat pro čtyřčlennou rodinu?
Stačí se ohlédnout o tři roky nazpět a bude vám jasné, jak moc se situace na trhu dostupnějších vozů změnila. Pro řadu rodin je nejčastější částkou, kterou jsou ochotny dát za nové auto, obligátních 350 000 Kč, v rámci kterých jste v relativně nedávné době mohli získat například nový Ford Focus kombi, Hyundai i30 kombi nebo Kiu Cee’d SW. Časy se však mění, automobilky zdražují ze všech možných důvodů, například kvůli přísnějším emisním normám, požadavkům na pokročilou elektronickou výbavu nebo prostě proto, že bídně vybavené specifikace, sloužící výhradně k prezentování údaje „cena od…“, nikdo nekupoval.
Velké srovnání naftových kombíků s automatem: Hyundai i30, Opel Astra, Peugeot 308 a Škoda Octavia
Nicméně i přes značný úbytek dostupných variant typických zástupců rodinných vozů je z čeho vybírat, nejen po stránce kategorií různých vozů, ale také z hlediska výbav a druhů paliva. Velice zajímavý je i rozptyl objemů zavazadlového prostoru, u kterého jsme jako minimum pro rodinné vozidlo stanovili hodnotu čtyř set litrů. Máme zde auta, která tomuto požadavku jen tak tak vyhoví, i stroje, do kterých i bez sklopených zadních sedaček naložíte téměř dvojnásobek. Jak se můžete přesvědčit hned o pár řádků dál, není překvapením, že mezi dostupnými rodinnými vozy mají početné zastoupení výrobky automobilky Dacia, která vám umí nabídnout dobře nebo až plně vybavený vůz ve formě kombi, pěti- či sedmimístného MPV i kompaktního SUV.
Stropem našeho výběru je částka 350 000 Kč. Zohledňujeme také příplatkovou výbavu, kterou je možné do tohoto limitu zahrnout.
Zavazadlový prostor
Námi vybrané rodinné vozy mají zavazadlový prostor o objemu minimálně 400 litrů.
Klimatizace
U vybraných vozů uvádíme, jaký nejvyšší možný typ klimatizace je možné získat v rámci námi zvolené finanční hranice.
Vzhledem k faktu, jak často lze tato auta potkat na našich silnicích, můžeme usuzovat, že stigma lacinosti už lidé u rumunské značky dávno neřeší. Překvapily nás také rozdíly v politice výbav různých automobilek, u některých lze i základní verzi považovat za zcela kompletní a použitelnou, jiné zákazníky bez ostychu tlačí k utrácení dalších prostředků. Pro zajímavost jsme vybrali také několik skladových nových vozů za atraktivní ceny.
Dacia Logan MCV
+
- solidně dimenzovaný kufr
- komfortní podvozek
- atraktivní cena dobrých výbav
–
- elementární jízdní vlastnosti
- náklony v zatáčkách
- zpracování odpovídá ceně

Jako kombi nabídne podobnou praktičnost jako všudypřítomná Octavia Combi, ale za cenu výrazně nižší. S naším limitem můžete sáhnout po dobře vybavených verzích s rozumným motorem, například linie Arctica s dieselem 1.5 Blue dCi (95 k a 220 Nm) vyjde na krásných 314 900 Kč.
Dacia Dokker
+
- pohodlné nakládání dětí
- snadný přístup do kufru
- 3× ISOFIX vzadu
–
- náklony při bočním větru a v zatáčkách
- automatická klimatizace není ani za příplatek

Stejně jako u ostatních Dacií i zde dosáhnete na civilizovanou výbavu za parádní peníze. Potěší přítomnost úchytů ISOFIX na všech sedadlech v druhé řadě i dostupnost posuvných dveří na obou stranách v rámci výbav s různými motory, které se vejdou do finančního limitu 350 tisíc korun.
Dacia Lodgy
+
- dostupné sedmimístné provedení
- na silnici je stabilnější než Dokker
–
- náchylnost na boční vítr
- horší přístup na třetí řadu sedadel

Podobná praktičnost a dobrý přístup do kufru jako u Dokkeru s možností zvolit sedmimístné provedení. Ve vrcholné specifikaci Techroad s atmosférickým, ale zcela akceptovatelným benzinovým motorem ji pořídíte i se sedmi sedadly za 334 900 Kč.
Dacia Duster
+
- oproti starší verzi kvalitní interiér
- zvládne terén i s pohonem předních kol
–
- vyšší spotřeba atmosférického motoru
- spartánská výbava základní verze Access

V rámci našeho finančního limitu se můžeme zabývat jen verzemi s benzinovým atmočtyřválcem SCe, ale s ním se nám podaří dosáhnout na druhou nejvyšší výbavu Prestige za 349 900 Kč. S pohonem 4×4 se vejde jen výbava Essential, která však postrádá klimatizaci.
Renault Clio Grandtour
+
- důstojná výbava ve všech verzích
- sklopné sedadlo spolujezdce ve dvou vyšších
–
- poměrně úzká kabina
- obtížně využitelné prostřední místo vzadu

Se silnější verzí přeplňovaného benzinového tříválce TCe (90 k, 140 Nm) dosáhnete i na nejvyšší specifikaci Intens s navigací, LED světlomety, senzory světel a deště i zadními parkovacími senzory. Všechny civilizované prvky výbavy má však i základní provedení Advantage.
Fiat Tipo
+
- výběr ze tří karosářských verzí
- nekomplikovaný atmosférický benzinový motor
–
- některé prvky v interiéru nezapřou vstřícnou cenovou politiku tohoto modelu

U Fiatu můžete nyní sehnat akční modely Italia, což znamená zajímavé ceny za auto s klimatizací, tempomatem, kůží potaženým multifunkčním volantem a řadicí pákou i rádiem. Hatchback má objem kufru 440 litrů, sedan 520 litrů a kombi velmi solidních 550 litrů. U sedanu se pak do 350 tisíc vejde verze Italia Extra s ještě lepší výbavou.
Fiat 500L
+
- jednoduchá technika
- výrazný design
- solidní výbava základní verze
–
- pouze jeden motor v nabídce
- dle statistik rychlý pokles hodnoty nového vozu

V našem limitu dosáhnete na základní verzi Plus, která zahrnuje například multifunkční volant nebo manuální klimatizaci, kterou lze za příplatek deseti tisíc korun nahradit automatickou. Přidat na funkcích či stylu lze díky rozumně naceněným doplňkovým paketům.
Škoda Fabia Combi
+
- dostatečně silný motor 1.0 TSI
- dobrá výbava
- dospělácké jízdní vlastnosti
–
- u základní verze Active si nemůžete připlatit za některé pokročilé prvky výbavy

V rámci námi stanoveného rozpočtu se dá koupit ve specifikacích Active nebo Ambition buď s atmosférickým, nebo přeplňovaným litrovým motorem, přičemž turbo s 95 koni a 160 Nm znamená příjemně svižné svezení. Za příplatek 10 tisíc máte paket Ambition Plus, pak jste na 343 000 Kč.
TIP: Pokud hledáte cenově přijatelnější řešení, zkuste si prohlédnout ojeté automobily v programu ŠKODA Plus. Jedná se o vozy, jejichž technický stav i původ jsou prověřeny, a tak nemusíte mít obavy z pozdějších nečekaných překvapení. ŠKODA nabízí u těchto aut také bonus při výkupu stávajícího vozu a předprodejní přípravu v certifikovaném servisu. (Komerční sdělení)
Opel Crossland X
+
- uživatelsky příjemný interiér
- možnost připlatit si za posuvné zadní sedačky
–
- drahý příplatek za klimatizaci
- atmosférický motor má jen 118 Nm

Atmosférický tříválec uspokojí spíš nespěchající řidiče, výbavě Selection pak chybí klimatizace. Lze ji dokoupit za dvacet tisíc korun, ale poté vám v rámci našeho limitu nezbude 11 700 Kč na posuvné zadní sedačky, které zvyšují kapacitu kufru na 520 litrů.
Opel Combo Life
+
- nejdostupnější motor má solidních 205 Nm točivého momentu
- praktický interiér
–
- příplatek za klimatizaci činí 25 tisíc korun
- v této cenové hladině připlácíte za řadu prvků

Do 350 000 Kč se bohužel vejde jen verze bez klimatizace, což je u auta s velmi prostorným interiérem zásadní problém. Jinak je tento sourozenec Citroënu Picasso a Peugeotu Rifter takřka dokonalým rodinným vozidlem díky své přepravní kapacitě i posuvným dveřím.
Hyundai ix20
+
- výborně poskládaná výbava bez nutnosti za cokoliv připlácet
- velký kufr
–
- zavazadlový prostor je orientován spíše vertikálně a má malý půdorys

V akční výbavě Best of Czech najdete vše pro civilizované cestování: klimatizaci včetně chlazené schránky, mlhovky, ovládání audiosystému na volantu nebo elektrická přední okna. Příjemný je také dostatečně silný motor, kombinovaný s šestistupňovou převodovkou.
Peugeot 2008
+
- slušná výbava (tempomat, náhradní kolo, mlhové světlomety)
- rozumné ceny příplatkových prvků
–
- stísněný interiér
- na některých materiálech uvnitř je znát zub času
- pouze pětistupňová manuální převodovka
- slabší motor

Díky stálým akčním cenám Peugeotu se do našeho výběru dostává malý crossover v základní verzi Active s benzinovým tříválcem. Má manuální klimatizaci, za deset tisíc korun je k dispozici automatická. A pokud přidáte dalších třináct tisíc, dostáváte parkovací senzory a kameru, cena pak činí přijatelných 348 000 Kč.
Kia Venga
+
- kompletní výbava
- sedmiletá záruka
- dostatečně silný motor
–
- model je na trhu již osm let
- na designu i zpracování je to místy znát

Na samotné hranici našeho rozpočtu je Venga naštěstí bohatě vybavená a nabídne i použitelný motor, není tedy třeba za nic připlácet. Potěší také nadstandardní délka záruky.
Renault Megane Grandtour
+
- povedený nový motor 1.3 TCe u nejdostupnějších skladových kusů
–
- najít vůz s takto výraznou slevou je velký oříšek
- nabídku je nutné neustále sledovat

U Meganu ve verzi kombi lze najít řadu skladových kusů se slevou v řádu desítek tisíc korun, nám se podařilo najít zcela nový vůz se slevou přesahující sto tisíc. Po všech stránkách jde o dospělejší svezení než u Clia Grandtour, nemluvě o praktičnosti a zpracování vnitřku.
Seat Arona
+
- bohatá nabídka skladových vozů
- velký vnitřní prostor na kompaktním půdorysu
–
- mezi skladovkami jen tak nenarazíte na kus v jiné barvě než bílé

Crossover, který po technické stránce vychází z Ibizy, nabídne atraktivní vzhled a sebejisté chování na silnici. Boduje také prostornou kabinou a bohatou základní výbavou. Našli jsme vůz v prostřední výbavě Xcellence za atraktivní cenu, se základním motorem má však jen pětistupňový manuál.
Kia Ceed
+
- bohatá výbava
- nekomplikovaný motor
- kvalitně zpracovaný interiér
- objemný a snadno využitelný kufr
–
- čtyřválec bez turba možná zklame řidiče namlsané přeplňovanými jednotkami
- vyšší spotřeba

Za cenu okolo 350 tisíc korun vždy najdete několik desítek skladových Ceedů 1.4 v ideální výbavě Cool, které nechybí třeba 16″ litá kola, elektrická okna vpředu i vzadu, tempomat, kůže nebo moderní asistenční systémy. Na trhu je i omezené množství kusů starší generace.
Ford Tourneo Courier
+
- skvělá hodnota a praktičnost za výrazně zvýhodněné ceny skladových kusů
- posuvné dveře
–
- motor může mít s plně naloženým autem hodně práce
- roste také spotřeba

Velepraktický Ford se „šoupačkami“ stojí dle ceníku přes 400 tisíc korun, ale skladovky seženete s velmi výraznou slevou a nadstandardní výbavou typu automatické klimatizace nebo metalízy. Prodáván je jen s litrovým tříválcem, takže si ušetříte starosti s výběrem motoru.
Škoda Rapid
+
- velký výběr skladových vozů různých specifikací
- navzdory kategorii objemný kufr
–
- malý dotykový displej palubního systému s pomalejšími reakcemi

Rodinné auto nemusí být jen z kategorie kombi, MPV nebo SUV. Zeptejte se na to rodin, které naplno využívají obří 550l kufr Rapidu liftback. Vzhledem k nekonečným skladovým zásobám v různých verzích je možná zbytečné objednávat si nový kus, když můžete ušetřit několik desítek tisíc korun.
Fabii ani omylem předrazena nudný a úzký interiér kvalita nicmoc a dospěle jízdní vlastnosti? pořád nechápu že si to lidí kupují…
Interiér není kdovíjak zajímavý, je ve stylu “neurazí, nenadchne”. Taková je ale skoro celá produkce Škodovky a to i zvenku (až na několik výjimek, např. Yeti před faceliftem nebo Octavia III po faceliftu).
Fabka celkem drží v zatáčkách, na hrbolech z vás ale vytřese duši☹️ Na německý autobahn podle mě ideální, na rozbitých českých cestách ale podvozek zabíjí veškerou radost z jízdy. Firmy jí ale stejně budou kupovat i kdyby to bylo nejhorší auto na světě a o firmy jde především. Takže tady můžeme mudrovat, ale to je asi tak celé, co s tím můžeme dělat
Fabii kombi je možné objednat jen s motorem 1.0 TSI 70 kW. Cena tedy začíná na 313 900 Kč. Fabii kombi s atmosférou jde pořídit jen ze skladových zásob a do toho bych osobně nešel (když už dám ranec za auto, tak si ho chci nakonfigurovat). Navíc ten příplatek 15 tis. za turbo podle mě není vysoký a alespoň nebudete brzda provozu.
No nudní interiér možná ano ale prostorný a hlavně drží na silnici vím o čem mluvím.. Já osobně musim mít kolem sebe prostor a ne sedět a dusit se jako clio.. Projete auta mám a ne jedno ale 300aut dene.. Nedělám někde automobilce ale automobilovém průmyslu tak vím co koupit co ne i ohledně kvality životnosti.
Dobry den, tak prosim vas poradte? Vuz do 400K , 2 deti,2 dospeli.dekuji
Za ty peníze bude dobře vybavenej Megane Grandtour a s tímto novým motorem dostatečně dynamickej při rozumný spotřebě.
Kombi nižší střední třídy… ojetina, samozřejmě. 2-3 roky starý, nájezd pod 100.00 km. Cena kolem 300-350k, 50 tisíc nechat na opravy.
Toyota Avensis Combi
No s tím Peugeotem 2008 si nejsem vůbec jist,zda má v základním uspořádaní minimálně 400L.Já tipuji kolem 350L.Zkrátka ze všech zde představených vozidel má dle mého nejmenší zavazadlový prostor,a proto bych ho jako vyloženě rodinný vůz nenabízel.
Kupte si ojetou Toyotu, udělá vám víc radosti než tyhle nový kraksny, do kterých budete sypat jen prachy za opravy.
Rapid a nic nezkazite 1,0 81kw 6 rychlostní.mala spotřeba a jede pekně
Muzete hodit odkaz na Seat Arona za udavanou cenu? Ja vidim skladovky od 369 000,-, s tim, ze 40 000,- je sleva financovani.
brzo začnou prodávat auta s dvouválcem 499cc. neváhejte a nakupujte
Vážený autore článku…
Použít výraz u Dokeru- “NAKLÁDÁNÍ DĚTÍ” ???!! Zřejmě děti nemáte a považujete je za “NÁKLAD”…
Já tedy nakládám tašky, kufry, batohy, zavazadla…:))))
Až s nimi budete muset jet vlakem, požádejte si o NÁKLADNÍ VŮZ…
Klukovi jsou 3 roky a do jeho sedačky ho musím naložit skoro jako tašku.
Tipo je mezi dačií a “prémií”. Má spolehlivé motory co snesou LPG a je podstatně větší než fobie a pod… Za 309tis v akci… mám vybráno…
máš recht kámo. Před 14lety jsem si koupil avensis 2l benzín z 1982r. a kdyby mi jí vylitej blbeček nezbořil tak jí mám dodnes. Tam stačilo měnit jen brzdy, olej, a rozvoďák a po 12 letech jen tak pro jistotu jsem koupil novou baterku. na technický jsem musel vyměnit žárovky v blinkrech protože se z nich stářím loupala ta oranžová barva. takže nezničitelný vůz
Pro me teda fabie rozhodne rodinne auto neni.Na dovolenou se ctyrclenou rodinou si predstavuju tak nove berlingo.Jeden velkej kocarek, jeden malej golfak a kupa zavazadel to by asi tezko obstala fabie do ktery nalozite jen jedu cestovku a maximalne golfak. Auto mi neni nesympaticky ale po zkusenostech ho rodinam rozhodne nedoporucuju.Mozna tak nejakym duchodcum co si jednou za mesic zajedou na chatu.
At přemýšlím jak přemýšlím,koupit auto v této cenové relaci je problém… Myslím tím auto… Škoda, že už se auta přestala vyrábět… Ať mi nikdo netvrdí, že litrový motor táhne.. i když má turbo, musím to uštvat… Nejsem závodník, ale občas to rád protahnu.. A ne..neni mi 18, řidičák mám přes 30 let..takže už mám něco najeto… Hezký den všem…
At přemýšlím jak přemýšlím,koupit auto v této cenové relaci je problém… Myslím tím auto… Škoda, že už se auta přestala vyrábět… Ať mi nikdo netvrdí, že litrový motor táhne.. i když má turbo, musím to uštvat… Nejsem závodník, ale občas to rád protahnu.. A ne..neni mi 18, řidičák mám přes 30 let..takže už mám něco najeto… Hezký den všem
Já jsem vždycky chtěl škodu rapid, tak jsem si ho letos konečně koupil 😀 Sice ne ten nejnovější, ale i tak jsem spokojený, že ho mám 🙂 . Taky jsem si k němu koupil vystřelovací klíč z https://www.auto-klic24.cz/ , takže už mám všechno, co jsem dlouho chtěl 🙂 .