Minitest elektrického skútru Yadea C-line: Aku trpaslík

+

  • Vyjímatelný akumulátor usnadňuje nabíjení
  • Kompaktní rozměry a nízká hmotnost řeší starost s parkováním
  • Nízké pořizovací i provozní náklady ušetří konto

  • Malá kolečka se trápí s nekvalitním povrchem
  • Pro dva dospělé není sedlo dost velké

Zatímco u velkých elektrobiků se výrobci pořád trápí s neřešitelnou trojčlenkou a nemohou sladit do ideálního poměru hmotnost, dojezd a cenu, skútry s bateriemi místo nádrží už se zvesela hemží ulicemi. Své by o tom mohli vyprávět obyvatelé asijských metropolí, ale ani u nás není bezhlučné vozítko žádnou raritou. Není divu, když takové šikovné a pohledné přibližovátko jako Yadea C-Line pořídíte za sumu srovnatelnou s nejlevnějšími benzinovými modely a následné náklady na provoz jsou pak podstatně nižší.

Kdo dává přednost klasickým tvarům před modernou, může sáhnout po druhém modelu C-umi
K uvedení skútru v pohyb stačí mít ovladač v kapse. Na palubě nechybí ani dobíjecí USB zásuvka

Pokud váš denní nájezd nepřesáhne 50 km, stačí každý večer vytáhnout akumulátor zpod sedla a na noc ho doma připojit k nabíječce – na účtu za elektřinu to ani nepoznáte – a parkovat skútr můžete i mimo dosah sítě. Vlastně téměř kdekoli, protože místa moc nepotřebuje a díky muší váze ho snadno vystrkáte i třeba do kočárkárny. Na ulici před kanceláří udělá dost parády, cestou z práce hodíte pod sedlo tašku s nákupem a přitom ani nemusíte pokaždé hledat klíček po kapsách – stačí ho mít prostě někde u sebe. Jediné, na co je třeba myslet, jsou malá kolečka. Hlubším kanálům se proto raději obloukem vyhněte.

Na podlahu se pohodlně vejde i pár pětačtyřicítek. Pro spolujezdce ale moc místa nezbývá
Ovládání už snad jednodušší být nemůže. Klíček stačí mít v kapse

Yadea C-Line je ideální volbou pro každého, kdo nechce ráno budit děti nebo sousedy, špinit si pravidelně ruce pistolí s Naturalem či mu prostě jenom dělá dobře pocit, že zachraňuje planetu. Výkon motoru a kapacita akumulátoru limitují jeho akční rádius na městské aglomerace, ale využití najde i na venkovské chalupě či chatě, v depu při okruhových dnech nebo na dovolené jako záruka mobility v garáži obytného vozu.

Foto: David M. Bodlák


Cena testovaného skútru: 44 990 Kč

Technické údaje Yadea C-line
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor (mm): -
Výška sedla v nezatíženém stavu (mm): -
Zdvihy pérování vpředu/vzadu (mm): -
Úhel krku řízení (°): -
Pneumatika vpředu 3.00 - 10
Pneumatika vzadu 3.00 - 10
Hmotnost (kg): 62
Dojezd (km): 50
PODVOZEK
Rám: ocelový
Zavěšení vpředu: teleskopická vidlice
Zavěšení vzadu: dvě tlumící jednotky
Brzdy vpředu: dvoupístkový třmen, Ø 170 mm
Brzdy vzadu: bubnová
MOTOR
Konstrukce: elektromotor
Zdvihový objem válců (cm3) -
Nejvyšší výkon (kW/min-1): 1,2/-
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): -
Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: