- Design
- Dynamický motor
- Jízdní vlastnosti
- Kvalitní materiály
–
- Tvarování karoserie omezuje výhled…
- …i přístup na zadní sedadla
- Nepromyšlené ovládání voliče převodovky
- Vysoká cena
Nový Peugeot 508 se snaží nabourat klišé, že správný manažer kupuje obleky v Paříži, kravaty v Londýně a „kola“ v Mnichově či Stuttgartu. Co když se provenience trochu prohází a pod kapotou je navíc místo „povinného“ fleetového dieselu zážehová jednašestka?
Nic není jako dřív a vše může být jako nikdy předtím. Pískoviště kategorie byznys sedanů je přeplněné a Passatu a Superbu chce „rozšlapat bábovičky“ nová generace Peugeotu 508. Na rozdíl od předchozí generace se se svým neotřelým stylem tlačí na shopping list těch, kteří by o této značce možná ani neuvažovali, mnohem vynalézavěji.
Pokud platí, že auto v mnohém vypovídá o tom, kdo ho vlastní a řídí, pak v případě nové generace Peugeotu 508 je ta představa jasná: jedná se o kreativce, který má hlavu stále v oblacích a bližší než powerpointové prezentace a excelové tabulky, jsou mu neotřelá řešení a netradiční přístupy.
Ty přináší i nová pětsetosmička, která se opět vrací k jakémusi kupé stylu. Nápaditá řešení pokračují také v kabině s kreativně pojatou palubní deskou, která působí prémiovým dojmem. Tomu u verze GT napomáhají obklady z kvalitní dřevěné dýhy.
Nová generace Peugeotu 508 totiž převzala koncepci tzv. i-Cockpitu a rozhodně se jedná o velmi povedenou záležitost. Tvůrci se poučili u modelů 3008/5008 a vypínání stop-startu obstarává samostatné dotykové tlačítko. Naopak orientace v „klávesách“ a pohyb v menu infotainmentu a navigace stále chvíli trvají. Využitelnost prostoru pod středovým tunelem je sporná, na odložené věci totiž není vidět.
Cenou za nízký dynamický profil je horší prostornost a přístup na zadní sedadla, kdy dospělí musí hodně sklonit hlavu. Přední sedadla vyhoví komfortem i tvarováním, i přes elektrické ovládání je lze nastavit hodně nízko. Poloha za spíše menším obdélníkovým volantem se tak hledá snáze než v jiných modelech Peugeotu. Je to kompromis, ale již ne tak velký. Pokud ale chcete vidět na přístroje, přesto si stále musíte dát volant trochu níže. Vzadu se počítá spíše s převozem dětí. Při 180 cm se usadíte ještě pohodlně, byť sedák je krátký a nízko položený. Pod předními sedadly navíc nezbývá dostatek místa pro nárty a střecha se rychle svažuje. Trochu nezvykle působí i nízká okna, evokující styl kupé, která jsou poměrně nízká, což bohužel ještě umocňuje pocit stísněnosti. Vůz navíc postrádá stropní madla. Bezrámová okna má ale tento model zesílená, a tak je kabina dobře odhlučněná.
Přeplňovaná zážehová šestnáctistovka ve verzi GT disponuje výkonem 225 k a pětsetosmičce propůjčuje příjemně svižné svezení, ale musíte počítat se spotřebou okolo osmi a při popojíždění po městě okolo devíti litrů. Nejsilnější nabízený motor vyjde jen o 25 000 Kč dráž než z obecného pohledu samozřejmější volba – úspornější dvoulitrový turbodiesel se 177 k.
Na co si určitě nebudete stěžovat, je osmistupňový automat, který řadí plynule a dostatečně hbitě. Pokud by vám to nestačilo, máte k dispozici pádla pod volantem. Ten je hranatý a poměrně malý, umožňuje tedy hbité reakce. Při jízdě je znát velká tuhost karoserie a současně i příjemná lehkost díky nové platformě. Oproti jiným zástupcům značky je navíc zřetelná lepší jistota zásluhou víceprvkové zadní nápravy.
Při jízdě v noci potěší skvělé full LED světlomety. Součástí armády asistenčních systémů je navíc noční vidění za 38 000 Kč, které za tmy a špatné viditelnosti automaticky zvýrazní postavy v zorném poli žlutým obdélníkem. Škoda jen drobných minel. Pokud otevřete dvířka přístupu k palivové nádrži, dostanou se do kontaktu se zadními dveřmi. Zatímco u levnějších verzí Peugeotu prosvítá pod zadním dílkem zadních dveří plastový výlisek krytu sloupku, u silně tónovaného skla verze GT tento nepříjemný efekt mizí. Každopádně kombinace rudé metalízy a černých prvků jí velmi sluší.
Nová generace Peugeotu 508 rodinným účelům možná nevyhoví tak jako VW Passat či Škoda Superb, zato boduje neotřelým stylem a celkovou vyvážeností. Vyšší cenu vyvažuje bohatá výbava a „předplacený“ zájem okolí.
Peugeot 508 1.6 PureTech GT | |
---|---|
MOTOR & PŘEVODOVKA | |
Typ | Kapalinou chlazený řadový čtyřválec |
Zdvihový objem | 1598 cm3 |
Největší výkon | 165 kW (225 k) při 5500/min |
Točivý moment | 300 Nm při 1900/min |
Převodovka | osmistupňová automatická |
ROZMĚRY & HMOTNOSTI | |
Délka/šířka/výška | 4750 × 1859 × 1403 mm |
Rozvor | 2793 mm |
Provozní / užitečná hmotnost | 1495 / 506 kg |
Nádrž | 62 l |
DYNAMIKA & SPOTŘEBA | |
Nejvyšší rychlost | 250 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h | 7,3 s |
Spotřeba | 5,7 l/100 km |
Foto Martin Mičánek