+

  • Jednoduchá a spolehlivá technika
  • Dostupný servis a díly
  • Žádný motor není vysloveně rizikový
  • Velký výběr ojetin, motorizací a verzí
  • „Lidové“ verze slibují levný provoz
  • Absolutně beztřídní image

  • Kompromisní komfort odpružení
  • Nižší úroveň kultivovanosti
  • Začínají se množit podvody s ojetinami
  • Rizikový automat 7DSG

Posledních několik let je Škoda Octavia nejprodávanější nové auto na našem trhu a zároveň nejžádanější ojetina. Skutečnost, že každé desáté nové auto je právě Octavia, zaručuje velice dobrou nabídku ojetin, mezi kterými si zájemce může pořádně vybírat. Přetlak ojetých Octavií také tlačí ceny dolů. Dnes se dá mladé a málo jeté auto koupit za 250 000 Kč, pokud nemusíte mít nutně „novinářskou“ specifikaci výbavy.

Skoda Octavia III (44)
Pokud nepotřebujete nutně auto nacpané výbavou až po strop, dá se mladá a poměrně málo ojetá Octavia koupit za velice hezké peníze
Skoda Octavia III (26)
„Olítané“ kusy s dieselem už spadly pod 200 000 korun, za 250 000 lze pořídit skromně vybavený benzín s malým nájezdem

Pro ojetou Škodu Octavia třetí generace jsme opět zamířili do bazaru Auto ESA. Z obrovského množství aut různých výbav, nájezdů, stáří a motorizací jsme cíleně vybrali „lidovku“, tedy relativně skromně vybavenou Octavii liftback se základním motorem 1.2 TSI o papírovém výkonu 63 kW. Vůz z roku 2014 měl najeto něco málo přes 61 000 km a prodejce za něj chtěl 244 000 Kč.

Doporučujeme: Pět nejčastějších omylů a mýtů o ojetinách značky Škoda

„Švihadla“ vzadu, šedé plasty v interiéru, základní sedačky, manuální klimatizace… Tohle je opravdu lidové auto. Ale co víc člověk ke spokojenému životu potřebuje? Základní rádio stačí, centrální zamykání auto má a klimatizace chladí. Skromný zájemce bude nadmíru spokojen.

Nejprve se podíváme, jak takovou Octavii vidí kalkulátor očekávaných nákladů tco.jitis.eu. Jako obvykle pro zjednodušení použijeme výpočet na následující dva roky s nájezdem 800 km měsíčně:

Octavia 1.2 TSI 63 kW, rok 2014, nájezd 61 000 km Náklady
Cena vozidla 244 000,- Kč
Zanedbaná údržba 13 504,- Kč
Celkové náklady vč. amortizace 128 475,- Kč
Amortizace 74 604,- Kč
Náklady na měsíc vč. amortizace 5350,- Kč
Náklady na kilometr vč. amortizace 6,69- Kč

Poctivý nájezd bazarové Octavie 1.2 TSI ukazuje, že tohle nebyl naftový služebák honěný denně v levém dálničním pruhu. Takováhle auta si totiž obvykle kupují soukromníci za vlastní peníze a najedou obvykle do 20 000 km za rok. Naftové služebáky najíždejí klidně i trojnásobné porce, takže čtyřletá Octavia 1.6 TDI už bude mít na kontě spíše 120 až 150 000 km, klidně i víc.

Jednoduché auto se spolehlivou technikou

O třetí generaci Octavie se mluvilo hlavně v souvislosti s větším šetřením při její výrobě. Vzadu mají všechny civilní motorizace jednoduchou vlečenou nápravu. Nezávislé zavěšení bylo dopřáno jen čtyřkolkám nebo motorizacím s výkonem nad 110 kW. Na druhou stranu pochybujeme, že běžný spotřebitel bude řešit, jak moc se zhoršily jízdní vlastnosti Octavie. Vždyť tohle auto jezdí pořád velice dobře a na kvalitní silnici je pohodlné a klidné.

Skoda Octavia III (3)
Testovaná ojetá Octavia nehýřila luxusní výbavou jako nové novinářské testovací kusy. Je to prostě auto, které si lidé kupují za vlastní peníze
Skoda Octavia III (52)
O jednodušší vlečené nápravě vzadu se toho napsalo hodně. Zájemce o ojetinu ale bude chtít vědět, jestli se kazí. Dobrá zpráva: Nekazí

Jen na rozbitém povrchu je zadek trochu neklidný a duní, ale testované auto na úzkých pneumatikách s vysokým profilem ukazovalo, že pokud má někdo rozum a nenarve si na základní motorizaci široké nízkoprofilové osmnáctky, zůstane Octavia přiměřeně tichá a komfortní. Stejně v dálničních rychlostech dovnitř proniká hlavně aerodynamický hluk a o tlučení podvozku nikdo nebude vědět.

Co se Octavii upřít nedá v žádném případě, to je velice přátelská ergonomie. Jednoduchý a strohý interiér řidiče neruší a rozvržení ovládacích prvků je přirozené. Přístroje jsou přehledné a třeba možnosti nastavení volantu a sedačky jsou téměř neomezené. Takhle výbornou polohu za volantem si člověk nenastaví ani v některých BMW.

Doporučujeme: Velké srovnání naftových kombíků s automatem – Hyundai i30, Opel Astra, Peugeot 308 a Škoda Octavia

Pokud se pak řidič v autě nerozvalí jako v křesle u zubaře, i za 180 cm vysokým řidičem bude dost místa pro nohy vzadu. Za to Octavia vděčí prodlouženému rozvoru. Zadní sedačky jsou trochu kompromisní. Ne snad prostorem na nohy, ale délkou podsedáku a sklonem opěradla. Ale dva dospělí cestu do Chorvatska vzadu přežijí, což je hlavní.

A jak je na tom Octavia se spolehlivostí? Tady máme pro zájemce jednu moc dobrou zprávu. Nikdo se jí nemusí bát, protože žádná verze nebo motorizace neskrývá vyloženou past. Vše si postupně rozebereme.

Motory 1.2 TSI a 1.4 TSI jako volba lidu

Doba, kdy byl downsizovaný benzinový motor v Octavii strašák, je pryč. Nyní už nikdo nemusí tápat, jestli jsou rozvody upravené na modernější verzi s pevnějším řetězem, protože motory 1.2 TSI a 1.4 TSI přešly na řemenové rozvody. Automobilka je označuje jako doživotní, ale stejně bychom doporučili věnovat jim podle předepsaných intervalů pozornost a případně je nechat vyměnit. Ale to je záležitost, kterou budete řešit někde za 180 000 km.

Skoda Octavia III (13)
Pokud nejezdíte neustále v plném obsazení dálniční trasy, motor 1.2 TSI úplně stačí. Jede tiše, je pružný a bere si necelých šest litrů na sto km
Skoda Octavia III (10)
Že má Octavia obrovský kufr, ví každý. Pro lepší využitelnost té obří jeskyně je ale lepší zakoupit nějaký set upínacích sítěk

Motory už neženou do válců bohatou směs, aby se nespálil katalyzátor, takže na dálnici ve 150 km/h nežerou jedenáct na sto. Jednadvojka naprosto stačí a jak ukázalo naše měření na brzdě (odkaz níže), ani podladěná verze na tom není s parametry špatně. Pro toho, kdo chce přeci jen trochu přesvědčivější výkony, bude ideální volbou motor 1.4 TSI. Výkon 103 kW (140 k) a plochá křivka točivého momentu 250 Nm uděluje lehkému autu dostatečnou dynamiku. Motor 1.2 TSI jezdí v příměstském a dálničním provozu za šest litrů, jednačtyřka za šest a půl.

Doporučujeme: Změřili jsme výkon ojeté Škody Octavia III 1.2 TSI. Výsledek vás překvapí

Nicméně ani těmto motorům se nevyhnuly „drobnosti“. Motor 1.2 TSI musel projít servisní akcí, která odstranila riziko povolení šroubů nastavovače vačkové hřídele, což mohlo vést až k potkání motoru. U čtrnáctistovek zase protékala vodítka ventilů, což se projevovalo obrovskou spotřebou oleje. Před koupí tedy prověřte, jestli má za sebou motor 1.2 TSI servisní akci. U motoru 1.4 TSI raději vytáhněte svíčku a podívejte se, jestli není zalepená od spáleného oleje.

Motor 1.8 TSI je do Octavie zbytečnost. Je složitý, dražší na servis a nejede tak dobře, jak by mohl. Kvůli převodovce má točivý moment seškrcený na 250 Nm, což je stejná hodnota jako u 1.4 TSI. Výjimkou je verze Scout s verzí posílenou na 280 Nm, pohonem všech kol (tedy lepší nápravou vzadu) a povedeným šestistupňovým DSG. Pokud na ni máte a chcete ji živit (bere běžně i devět litrů), je to dobrá verze.

Servisní rady
Škoda Octavia III toho moc nepotřebuje. Přesto je nejlepší opustit variabilní servisní interval a držet se pevného plánu 15 000 km nebo jeden rok, podle toho, co nastane dříve. Čerstvý olej dělá i spolehlivým motorům v Octavii dobře, stejně tak při běžných inspekcích odhalíte spoustu drobností, jejichž náprava naštěstí nestojí celé jmění. Každý rok se nebojte vyměnit sací i kabinový filtr, jsou to přece stovkové položky. Výhodou Octavie je, že si plno věcí uděláte sami, ale myslete na to, že orazítkovaná servisní knížka bude pořád pro řadu příštích potenciálních kupců důležitá.

Motorizace RS jsou samostatná kapitola. Už jen proto, že se s nimi jezdí trochu jinak. Zkráceně asi takto: pokud není Octavia RS načipovaná, má za sebou pravidelný servis a nejeví stopy častého používání na okruhu (hlavně servané bočnice pneumatik), potom klidně kupujte. Ale jestli chcete opravdové sportovní auto, raději si kupte něco úplně jiného.

Nafta už (skoro) nezlobí

Ani vznětových motorizací se nikdo bát nemusí. Jednotka 1.6 TDI je poměrně robustní, systém EGR u ní už neselhává každé dva roky a ani vstřikovače už nejsou tak citlivé na kvalitu paliva, jakkoli to neznamená, že do ní můžete začít lít všechno, co vzdáleně připomíná naftu. Kdo se o tenhle motor stará pravidelnými výměnami oleje po roce nebo 15 000 km, nedává mu za studena za uši a tankuje kvalitní naftu, tomu vydrží stovky tisíc kilometrů. Ani o DPF nekolují nějaké katastrofické historky.

Skoda Octavia III (19)
Octavia nejezdí jako sportovní auto, ale je stabilní, jistá, bezpečná… Zkrátka solidní spotřebič. Ani ve verzi RS se z ní nestane okruhový speciál
Skoda Octavia III (25)
Potřebu dieselu si musí každý rozmyslet a spočítat. Aspoň že žádná skrytá past se za jejich nákupem většinou neskrývá

Ohledně projevu motoru 1.6 TDI s dlouhými převody nečekejte zázraky. Má pevný setrvačník, což je pro zájemce o ojetinu dobrá zpráva, ale taky pod zátěží trochu duní. A rozjezdy s dlouhými mezerami mezi rychlostmi vyžadují zvyk a trénink. Na courání po městě si ale raději kupte benzinovou 1.2 TSI. Nebo shánějte 1.4 TSI G-TEC na CNG, pokud vám jde o spotřebu a náklady.

Doporučujeme: Ojetá Mazda 3 nabízí poctivou atmosféru – řidičskou i motorovou

Motor 2.0 TDI je do trojkové Octavie možná zbytečně luxusní pohon. Samozřejmě jede dobře, naložený kombík s ním nebude mít ani v táhlém dálničním stoupání problém v levém pruhu zrychlit. Spotřeba se vejde do šesti litrů nafty a udržovaná auta nezlobí. Jediným rizikovým místem se časem může stát chladící okruh, respektive vodní pumpa a její pohon.

Motor 2.0 TDI dává ale reálný smysl jen tehdy, když nechcete v Octavii řadit. K motorům s točivým momentem nad 250 Nm se totiž montovalo mnohem spolehlivější šestistupňové DSG s mokrými spojkami. Pokud v nich každých 60 000 km nebo tři roky necháte vyměnit olej, dožijí se bez nutnosti repase 300 000 km. Stejný servisní interval by měl platit i pro olej v mezinápravové spojce Haldex, pokud do našich klimatických podmínek bezpodmínečně potřebujete čtyřkolku.

Už to zase začíná
I když se díky relativně nízkému věku třetí generace Octavie a důslednějšímu přístupu k prověřování ojetin ještě nepodařilo podvodníkům udělat v nabídce aut na trhu takový guláš, už se to zase pomalu rozjíždí. Zejména u dovozů hrozí, že koupíte kus stočený o stovky tisíc kilometrů. Napovědět může stav interiéru. Octavia III už rozhodně není tak robustní a nemaskuje svůj věk tak dobře jako starší generace. Hledejte auta v zavedené sítí prodejců ojetin a ideálně ta s českým původem.

Sedmistupňové DSG je na druhou stranu továrna na problémy. Z velké části za to ale mohou majitelé, kteří se k tomuto automatu chovají… no, jako k automatu. Jenže tady není měnič, se kterým můžete v koloně popojíždět prostým pouštěním brzdy. Takový styl courání spojky nesmírně namáhá a přehřívají se (mokrému 6DSG se spojkami v oleji to tolik nevadí). Většinou se pak spojková sada nedožije ani 100 000 km. Levnou koupíte za sedm tisíc, ale solidní stojí od 15 000 nahoru. Originál vyjde minimálně na 30 000 korun i s prací a dalšími nutnými věcmi. A také v sedmistupňovém DSG by to chtělo pravidelně měnit olej. Pozor, pro převodovky DSG je předepsaný speciální olej, nelze tam nalít cokoli. Dodržujte předepsanou normu pro váš typ auta.

Skoda Octavia III (27)
Octavia toho moc nepotřebuje. Běžný servis po roce nebo 15 000 km a neodkládání drobností zaručí, že bude fungovat ještě další desetiletí
Skoda Octavia III (23)
Pokud vás baví řidit, například s Mazdou 3 uděláte lépe. Nejvýhodnější balíček předností ale nabídne ve své třídě jednoznačně Octavia

Zatímco u druhé generace Octavie aby člověk neustále řešil rozhozenou geometrii na zadní nápravě, tady je to jednodušší řešení trvanlivé. Okolo hranice 200 000 km už začíná podvozek Octavie klepat, ale investice do oprav nejsou likvidační. Udělejte přední nápravu jednou a pak máte zase na dlouhé roky klid. Z mechanických věcí se snad jen někde okolo 250 000 km může začít projevovat nadměrné opotřebení manuálních převodovek. To se ale týká spíše jen aut, se kterými jezdil necitlivý řidič, který tam „rval“ kvalty přes zuby.

Test ojetiny Škoda Octavia III: Verdikt

Ojetá Škoda Octavia třetí generace je spolehlivý dělník. Pokud chcete bezproblémové auto, které od vás nic kromě základního servisu nebude chtít, neshánějte se po nejvybavenějších kusech. Berte raději nějakého „žebráka“. To nejnutnější najdete i v základní výbavě a u ojetin vždycky platilo, že čím méně zbytečností, tím méně potenciálních problémů.

Pokud své Octavii dáte vše, co potřebuje (není to moc, jen základní spotřební materiál), vydrží navěky. Tohle auto se povedlo a my mu předpovídáme nadějnou a dlouhou bazarovou kariéru. Udržovaná auta si navíc zachovají hodnotu a zejména po příjemném a klidném čtyřválci 1.2 TSI bude po letech sháňka.

Test ojetiny: Škoda Octavia III je zase spolehlivé auto pro masy
Ohodnoťte tento článek!
3.87 (77.33%) 30 hlas/ů

39 KOMENTÁŘE

  1. Máme ve firmě tři octávie III, furt je to věčně v servisu! Domu bych to fakt nechtěl! šílený prachy to stálo údajně a furt to stojí..

  2. Jezdil jsem tim a pro antiautickare – chalupare je to s malymi benziny temer ideal. Nezere to, dole to tahne, co chtit vic. Autickari bych to nedoporucil. Vlecena zadni naprava obcas zaplave, je to hlucne, motor nahore nejede, sedacky klasicky naprd. Zabava nula.

  3. Koupil jsem červenou III octavii 1,2 TSI 77 kW novou v nh car za 320 T. holátko, ale se vším co potřebuji. V únoru 2014. Teď má najeto 80 T. km absolutně bez závad. Olej si měním sám po 10.000 km. Filtry za pár šupů. Spotřeba kolem 5 litrů a jede občas 200 km/hod po Německu. Dovolené Chorvatsko ve čtyřech. Nyní se dá prodat za 250 T. Zkuste to s jiným autem.

    • Za 250000??? To Vaše holátko koupí leda blázen. Co třeba Dacia? Koukněte na net. Nejmenší pokles ceny. Za 320000,-Kč jsem vloni koupil Sandero v plné palbě – kůže, klima, zadní kamera, navigace atd, motor origoš LPG a spotřeba lehce nad 6 l LPG. Když to peru 180km/h, tak 11 l/100km. Což ta jedna dvojka dává taky, ale v benzínu. Tak asi tak. A 200 maximálka? To máte načipované?

  4. A co by jste chtěl víc při naší vyssssoké životní úrovni. Za 250 tisícovek? Buďte rád, že vám tam nedají prkno a polštářek si donesete z domova.

  5. U levnějších Oktávek pozor na výbavu. Mnoho z nich nemá zadní reproduktory, i když tam jejich mřížka je, kvalita zvuku je příšerná. Někdy chybí tempomat a nelze ho levně dodělat, tak u starších Oktávek. A jako jediné auto ve své třídě mohlo být vyrobeno i bez dálkového centrálu nebo tónovaných skel, takové kusy jsou naštěstí raritní.

  6. Ne nechtěl bych jí ani za zlaté prase. Jsou to auta stále na stejné brdo.Jedničková octávka ještě šla,ale tečh je to neustále to samé. Prostě nuda.

  7. Nemyslím si, že octavka třetí generece patří mezi ty spolejhlivější vozy, vy ano? Kamarád ji má a je pořád v servisu. Za mě všechno co poslední dobou škodovka předvadí nijak nevyčnívá, nebo se snad pletu?

    • máme jí ve firmě a taky furt servisována, ty kontrolky a snímače jsou dobrá věc, ale u fungujícho a spoehlivýho auta, né u škodovky

  8. Máme několik služebních 1.8 a 1.4 s nájezdem kolem 100k km a fungují celkem v poho. Akorát nechápu řazení. Nejprve jde zlehka, potom jako by tam byla překážka a pak zase zlehka a doklepne se. O kulisu řazení až tak nejde (asi je to o zvyku), ale to klepání mě štve. Na to byla I. i II. gen podle mě lepší.

    Jinak spotřeba u 1.8 8-9l mimo město a 11-12l město.

    Úplné holátko bych nebral, kvůli absenci Bluetooth popř. aux vstupu. Za pár let při prodeji se to jistě bude hodit. Stejně tak dneska kupovat-prodávat auto bez tempomatu je hloupost, asi jako před 10ti lety bez klimy – dnešní hodnota auta bez klimy? Téměř nulová.

  9. Octavie III opravdu spolehlivé auto není. Sám jsem ji chvilku měl a byl jsem rád, že jsem jezdil 2 měsíce v kuse!! (pořád v servisu). Tento článek mi přijde jako chabý pokus o reklamu škodovky, Vám ne? Je tu někdo kdo má s touto octavkou lepší zkušenosti? Upřímně bych se dost divil !

  10. Nevím každý ať si koupí co chce a co se mu líbí přeci. Já měl 2 ve 2.0 TDI a auto fungovalo do 320tis velice dobře pak se měnili provozní věci na napravach a spojka ale to je přeci logické s tolika km. Teď mám 3 v 1.6 koupil jsem ji když měla 79tis najeto teď má 90 tis a na auto sem si už zvykl cesta do Chorvatska za 4.0 na tempomat při chyrlosti 120 km/h prostornější než 2 a myslím že není co na ní hanit když se někteří k tomu chovají jako hovada a vím že slušnosti mého brachi který má autoservis že lidi jenom jezdí dokud se auto nezastaví

  11. který motor je lepší v Octavii III, 1,2tsi 63kw nebo 1,2tsi 77kw? Vím že v Octavii II měl motor problém s řetězem.. do Octavie III 1,2tsi 77kw už nedávali řetěz?

  12. Octavka III není spolehlivé auto! Známej ji má a je z ní už na prášky – pořád v servisu. Ono se ale není čemu divit, že? Škodovka zkrátka neumí udělat kvalitiní,spolehlivé auto za rozumnou cenu, nebo se pletu?

  13. spolehlivé? Tohle? Ve firmě jich pár máme a nepřijde mi to jako spolehlivé 😀 furt to chce dolejvat močovinu atp a za takový prachy si raději pořídim něco v lepší výbavě ne?

    • Za ty prachy se dá pořídit kdekoliv,cokoliv lepšího. Jediné co škodovka umí je nadsazovat cenu a hrabat. Spolehlivá auta už dávno nevyrábí. Samej kus šrotu, nemluvě o zastaralých motorizach. Hrůza.

    • Říkal Pepa v hospodě u vedlejšího stolu.
      Jen zapomněl říct ze to bylo nějaké jiné auto. Do žádné Octavie se močovina (AdBlue) nedolévá. Nemají na to nadrzku, nepotřebuji to.

  14. Auta od škodovky už dávno spolehlivá nejsou jo byli roky kdy dělali ještě pořádné vozy,ale to už je dávno fuč. Teď je to odfláklé a ještě drahé.

  15. Tohle auto nemělo vůbec vzniknout! Mám dvojkovou octávii a mám jí věčně v servisu..opravim a prodám, škodovka už mi do baráku nesmí

  16. Vážně si někdo myslí, že škodovka 3.generace je spolehlivé auto? Sám sem ji měl a byla pořád v servisu a pak šla z domu. Je tu snad někdo kdo je s tímto autem spokojený? Myslím, že ne.

    • Pochybuji, také jsem ji měl a žádná sláva. Po chvilce šla z domu. Škodovka už dávno neumí vyrábět spolehlivá auta, jen kusy šrotu !!

  17. Já má O III, 1.2 77 kW 4 roky, je to 2013 (jsem druhý majitel), najeto 120 tis. km střední vybava (manuál klima, vzadu švihadla, kožený paket, atd.
    Spotřeba 6,02, mimo žravosti oleje (0,5 l/5 tis.km) plná spokojenost.

  18. Už bych ty jejich vozy za moc spolehlivé nenazýval, dřív tomu tak možná bylo,ale co předvadí teď je prostě hrůza ani se nedivím, že se lidi začínají více přiklánět ke konkurenci,ořece jenom eko vozy jsou zajímavější.

  19. Je zajímavé jak tu všichni brečí jak je octávie pořád v servisu já si osobně myslím že je to pěkná hloupost buď se majitel o outo nestará tak jak má nebo je to hňup co naletěl prodejci v bazaru a koupil si ovci poskládanou ze dvou bouraček Jinak vlastním octavii 3 g-tec 1,4 tsi rv 2014 najeto 50 000 km a vše v pohodě servisuji v autorizovaném servise škoda jednou ročně kontrola + výměna oleje a jsem v pohodě výbava elegance a naprostá spokojenost jo a pro ty zastánce nafty jezdím za 1 Kč na km na Cng. A můj postřeh z letošní dovolené v Chorvatsku cesta tam a zpět za 2 000 Kč + dalniční poplatky a je zajímavé že jsem neviděl žádnou octávku na odtahovce jenom bmw x5, vw passat, mazda 6 atd tak nevím jak je to stou spolehlivostí?

  20. Už nadpis článku je směšný. Octavie 3.generace rozhodně spolehlivé auto není! Na firmě jsem měly dvě a obě každou chvilku v servisu. Díky, ale od škodovky už nikdy nic nekoupím!

  21. Kvalitově jsou jejich vozy na tom dost bídně. Auto bych už od nich žádné nechtěl pořád servis a to,už mě fakt nebaví!

    • Souhlas! Otec tuhle octavku měl a za chvilku šla z domu! Pořád v servisu. Proto nedokážu pochopit tento článek, který vlastně tvrdí, že Octavie III je “spolehlivé auto” Čistý výmysl!

  22. Když dělají u VW auto, to co zbude dají do Octavie, jezdíval jsem s nimi, včetně 2.0 4×4. Byl jsem spokojen. Ale jakmile sednete do něčeho jiného, hned poznáte rozdíl k lepšímu. Místo průměrné octavie 1.6 v naftě je daleko lepší třeba přímá konkurence Hyundai. Mají daleko lepší a výkonnější motory.

  23. Spolehlivé auto? To je snad vtipm ne? By mě zajímalo zda pisálek článku s tímto autem pár měsíců jezdil když doláže napsat, že je to spolehlivé auto. Bylo by spolehlivé tak před 15 lety, teď už rozhodně škodvka nědělá kvalitné vozy!

  24. Kecy kecy já jezdím v octaviích od první generace a vždy spokojenost a bezproblémový provoz octavie první generace 1.9tdi 74kw pd naprosto v pohodě, druhá generace 2.0 fsi 110kw 4×4 taky bez problémů nyní třetí generace 1.4 tsi g-tec 81kw zatím najeto 50 tis a v pohodě tak nevím co tu melete o nespolehlivosti hau domluvil jsem

  25. Opravdu někdo věří nadpisu tohot článku? Nemusel jsem ho ani číst celý abych věděl, že 3. generace octavky se prostě nepovedla. Nebo je tu někdo kdo je s tímto autem spokojený? Dost pochybuji.

    • Pochybuji. Octavka III je jen další ze série nepovedených aut. Škodovka už dávno auta dělat neumí. Jediné co umí je vydávat rádoby fl s jinými motorizacemi a prodávat to za vyšší cenovku. Škodovku jednoduše nebrat!

  26. Lidi je zvlastni ze skodovka trha rekordy v prodejich aut, hlavne letos…. nekupuji to jen cesi …. proc asi.???? Jasne golf a passat jsou vyssi trida ale jen v detailech (odhluceni, podvozek….) motorizace a ostatni technika je koncernova… strjne jako managment kvality….. Kdo chce delnika, ktery si udrzi hodnotu a odveze ho spolehlive z bodu a do bodu B a je prostrorny -koupi Oktavku….. jasna volba…..kdyz se nahodou neco podela tak servis vas nezrujnuje a hlavne opravi to zase kazdy ferda z horni dolni, protoze skodovka je proste jednoducha jak facka…..
    Za me je clanek OK…. a skodu si koupi kdo chce, kdo ji nechce nekupuje… ale nema duvod hanit ji…… O III se proste nepovedla?!?!….vzdyt prodavaji nejvice kusu rocne v historii znacky….. design nadcasovy a kubisticky …. libivy… kam se hrabou korejci…. kia a ni hyundai neni vitezstvi…. jsou to solidni auta ale standardem uplne rovne skodovce….

  27. Mám O2, 1,6 tdi, manual kupoval som to nové v roku 2010, teraz má najazdených 517000 km. Spotreba 4,8 – 5,5 litra. ( Pri kvalitnej nafte od Shell nižšia 4,8 l ) Výmena oleja každých 15-20000 km. Nenaháňam sa sním, jazdím kludne ale razantne. Občas si zahrám s cestnými pirátmi…Denne najazdím cca 250 km. Nie som extra náročný, ale motorický ma ešte O2 nikdy nezradila. Klima pumpa bola menená v 3. roku ( tesne po záruke ). Egr ventil v 4. roku. Odvtedy je kľud. Teraz idem kupovať O3 kombi, 1,6 tdi, Style automat. Dúfam že aspoň na 8 rokov budem mať pokoj nad autami rozmýšľať.

    • Myslím, že neoľutuješ. Ja som kúpil O3 kombi 1,6 tdi 4×4 Style a som veľmi spokojný.
      4×4 potrebujeme lebo bývame tatrách.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: