Test deseti žárovek H7: Kterou vybrat, abyste za tmy viděli co nejlépe?

TIP Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

TIP Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • Získat více světla nákupem jiných žárovek H7 není problém 

  • Nejúčinnější typy ovšem mívají horší životnost 

  • Rozdíly mezi nejlepšími a nejhoršími žárovkami jsou značné

Určitě jste takovou situaci zažili na vlastní kůži: Jedete v noci po mokré silnici, která polyká světlo z vašeho auta s intenzitou černé díry kdesi v hlubokém vesmíru. A právě tehdy nejspíš zatoužíte po lepší účinnosti světlometů. Proč nezkusit vyměnit žárovky za účinnější, řeknete si. Při pohledu do regálů v obchodě se může zdát, že to nebude žádný problém. Křiklavé nápisy na obalech nešetří sliby, o kolik procent ta která žárovka svítí lépe než konkurence.

Doporučujeme: Test pneumatik 225/45 R17 — Jak si vedou celoroční? Vyloženě špatně ne

Jak ukázal náš test, výměna zdroje může situaci se špatně svítícími světly do jisté míry skutečně zlepšit. Rozdíly mezi jednotlivými výrobky existují, někdy vskutku dost podstatné. K dobré svítivosti žárovky jsou však neméně důležité i kvalitní reflektory, které světlo na silnici expedují. Pro tento test vybrala zkušebna coby referenční světlomet reflektor z Volkswagenu Golf 2018, což se z hlediska naměřených hodnot ukázalo jako
mimořádně dobrá volba.

Bosch, GE, Osram nebo Philips? 

Některé z testovaných žárovek totiž účinkovaly už v dřívějším testu z roku 2014, ve kterém byly namontovány do reflektoru z Fordu Focus. A jak se při srovnání s aktuálními výsledky ukázalo, tehdy nesvítily ani z poloviny tak dobře jako dnes. To však samozřejmě neznamená, že by výměna žárovky za účinnější nepomohla zlepšit svítivost i v reflektorech, které z hlediska účinnosti nejsou vyřešeny zrovna nejlépe.

Vysvětlení pojmů
SVĚTELNÝ TOK: Měření probíhá v tzv. Ulbrichtově kouli pro každou žárovku zvlášť a je veličinou jasu. Světlomet na něj nemá žádný vliv. Zkušební napětí žárovky je přesně 13,2 V. Všechny naměřené hodnoty v tabulce platí pro tlumené světlo.
INTENZITA OSVĚTLENÍ: Žárovka se spolu se světlometem upevní na goniometr a napájí napětím 13,2 V. Fotobuňka ve vzdálenosti 25 m zaznamenává rozdělení světla, které počítač převede do diagramu.
MAXIMÁLNÍ JAS: Tato hodnota definuje absolutní jas šest až sedm metrů před autem. V městském provozu jde o relevantní hodnotu, mimo obec význam nemá, proto se tento parametr nezahrnuje do hodnocení.
OSLNĚNÍ (hodnota B 50 L): Tato veličina se měří v levém jízdním pruhu a představuje výsledek pro rozptýlené světlo, geometrii a přesnost vlákna žárovky, jakož i korektní nastavení světlometu.

Nejvíce světla, na pohled i podle měřicích přístrojů, dávají na světelný výkon orientované žárovky od výrobců Bosch, GE, Osram a Philips – proto se umístily i na čelných místech. Své favority však v testu najdou i motoristé, kteří před maximální svítivostí dávají přednost dlouhé životnosti – třeba proto, že výměna žárovky v jejich autě patří mezi činnosti, které nechtějí podstupovat několikrát do roka. Žárovky, které (někdy i v názvu) akcentují dlouhou životnost, vydrží i čtyřikrát déle než výrobky zaměřené na světelnou účinnost. Je však třeba počítat s tím, že produkují také podstatně méně světla. Protože v případě žárovek platí přímá úměra, že čím vyšší je svítivost, tím horší výdrž. A naopak. I na tuto známou pravdu se však lze spolehnout jen u žárovek zavedených výrobců. V testu najdeme i výrobky anonymních producentů, které špatně svítí a zároveň nic nevydrží.

Jak jsme testovali? 

Podle normy ECE R 112 provedli test experti na světlo ze zkušebny Dekra. Při něm se kompletní světlomet automobilu (v tomto případě od výrobce Hella určený pro Volkswagen Golf 2018) zafixuje na goniometru a nastaví pomocí dvou přesných zkušebních žárovek. Pak se postupně za sebou montují všechny testované žárovky, které se pečlivě nastaví podle předpisu – to je pro naměřené výsledky mimořádně důležité, protože už vertikální odchylka 0,5 stupně může na silnice přinést o 20 luxů světla víc, zároveň však výrazně zvýší oslnění protijedoucích vozidel. Proto nastavení pro každou žárovku pečlivě kontrolují dva technici.

Doporučujeme: Test letních pneumatik 175/65 R14 — Nejlepší jsou Falken a Semperit

Během osmiminutového testu každé žárovky goniometr vychyluje světlomet na 63 výškových liniích o 45 stupňů doleva a doprava v jednostupňových krocích. Přitom světlo dopadá na fotočlánek ve vzdálenosti 25 m. Z takto naměřených 5670 hodnot pro každou žárovku počítač vygeneruje obraz skutečného rozložení světla obou světlometů a zobrazí ho jako světelnou křivku tlumeného světla. Vnější hranice modrou barvou zobrazeného rozdělení světla představuje linii s intenzitou tři luxy – potud se dají rozeznat předměty. Dálková světla se neměří. Napájecí napětí žárovky je při všech testech přesně 13,2 V.

Naměřené hodnoty z testu jednotlivých žárovek najdete v přiložené tabulce. Pro upřesnění, referenční hodnoty dle normy ECE R 112 jsou pro tlumená světla maximálně 58 W (výkon), 1500 lm (+-10 %, světelný tok) a maximálně 0,56 luxů (oslnění). Maximální jas ani dosah norma nepředepisuje. Podrobnější hodnocení každé z deseti žárovek následuje pod tabulkou.

Naměřené hodnoty Výkon (W) Světelný tok (lm) Max. jas (lux) Oslnění B 50 L (lux) Dosah (m)
Bosch Pure Light 56,56 1456 234 0,57 86
Bosch Plus 120 Gigalight 55,2 1548 250 0,55 88
Osram Ultra Life 56,7 1404 230 0,61 80
Osram Night Breaker 130 % 56,9 1528 252 0,71 92
Philips White Vision 57,2 1395 214 0,80 83
Philips X-treme Vision 130 % 57,0 1409 239 0,64 86
GE Megalight +90 % 56,6 1555 260 0,65 88
Unitec Mega White +30 % 57,4 1488 228 0,69 81
Halogen 100 W Blue 72,6 1125 173 0,60 78
Gread Lights 8500K 56,5 705 115 0,47 72

Bosch Pure Light 

Bosh Pure LightCenově dostupná žárovka v typické kvalitě prvovýroby. Rovnoměrné světlo, ani zvlášť jasné, ani s dlouhým dosahem, s přiměřenou životností 550 hodin. Celkově velmi dobrá žárovka s vyváženým poměrem výkonu, životnosti a ceny.
Cena za pár: Přibližně 250 Kč
Verdikt: Doporučujeme 

Bosch Plus 120 Gigalight 

Bosch Plus 120

Výrazně jasnější než standardní verze ve všech měřených hodnotách. Rozdíly jsou jasně patrné nejen při zkouškách v laboratoři, ale i v praxi na silnici. Odvrácenou stranou intenzivního světla je omezená životnost, která v tomto případě dosahuje pouhých 350 hodin.
Cena za pár: Přibližně 750 Kč
Verdikt: Obzvlášť doporučujeme 

Osram Ultra Life

Osram Ultralife

Životnost má v tomto případě prioritu, žárovky vydrží svítit 1100 hodin. Je to zhruba čtyřikrát víc než u exemplářů s nejvyšší svítivostí. Nevýhody jsou však zřetelné: Kratší dosah a menší intenzita světla. Pro použití ve městě dostačující, mimo něj nikoliv.
Cena za pár: Přibližně 250 Kč
Verdikt: Doporučujeme s výhradami 

Osram Night Breaker +130 %

Osram Nightbraker 130Nejjasnější s větlo z nabídky Osramu – vynikající jas i dosah při nejlepším osvětlení o kousek předčí i žárovku Bosch Plus 120. Skvělé parametry svítivosti jsou však v tomto případě zřetelně na úkor životnosti: Osram uvádí pouhých 260 hodin.
Cena za pár: Přibližně 700 Kč
Verdikt: Obzvlášť doporučujeme 

Philips White Vision 

Philips White Vision

Kdo preferuje bílou barvu světla, je v případě této žárovky na správné adrese. S teplotou 3540 kelvinů je její světlo viditelně bělejší, než je tomu v případě ostatních testovaných světel. Naměřené hodnoty však nepatří k nejlepším, jsou spíše dobrým průměrem.
Cena za pár: Přibližně 550 Kč
Verdikt: Doporučujeme 

Philips X-treme Vision 130 %

Philips X-treme

Topmodel od Philipsu sice nedosahuje špičkových parametrů žárovek od Bosche nebo Osramu, v reflektorech Golfu VII však přesto přináší velmi dobré osvícení silnice a skvělé rozložení světla. Mezi obdobnými žárovkami má nadprůměrnou životnost 400 hodin.
Cena za pár: Přibližně 650 Kč
Verdikt: Obzvlášť doporučujeme 

GE Megalight +90 %

GE Megalight Ultra

Žárovka GE Megalight je velmi jasná, její bílé světlo sahá velmi daleko. Se svým čistým a rovnoměrným rozdělením světla patří do čtveřice nejlepších, navíc se dá pořídit za velmi dobrou cenu. Chytrá volba s vynikajícím poměrem výkonu a ceny.
Cena za pár: Přibližně 490 Kč
Verdikt: Obzvlášť doporučujeme 

Unitec Mega White +30 %

Unitec Mega White

Zas až tak megabílá, jak se nám snaží vsugerovat název, tahle žárovka rozhodně není. Má spíše teplejší barvu žárovek longlife. Naměřené hodnoty ostatně odpovídají žárovkám s dlouhou životností – málo světla a krátký dosvit. Výhodou je jen nízká cena.
Cena za pár: Přibližně 130 Kč
Verdikt: Doporučujeme s výhradami 

Halogen 100 W Blue 

Halogen 100 Watt

Na internetu se dají jednoduše koupit také ilegální 100wattové žárovky. Tento produkt však nemá žádné přednosti, světelný tok leží pod požadovanou hranicí, přechod mezi světlem a tmou je rozostřený a žárovka není ani kdovíjak jasná.
Cena za pár: Přibližně 375 Kč
Verdikt: Nedoporučujeme

Gread Lights 8500K 

Gread

Modrá baňka žárovky pohlcuje takové množství světla, že Gread Lights nesvítí ani z poloviny tak jasně jako žárovky typu longlife. Velmi krátký dosah, mizerné hodnoty pro potkávací i dálková světla. Velmi bílé světlo s teplotou 4597 kelvinů.
Cena za pár: Přibližně 250 Kč
Verdikt: Nedoporučujeme 

Převzato z časopisu AUTO7. Foto: archiv

Test deseti žárovek H7: Kterou vybrat, abyste za tmy viděli co nejlépe?
Ohodnoťte tento článek!
4.36 (87.11%) 121 hlas/ů

41 KOMENTÁŘE

  1. kdysy jsem kupoval jen kvalitní žárovky (300–400 kč/ks). S vidinou lepšího výhledu v noci. Dnes na to doslova jebu a koupím to co mi na pumpě dají do ruky. Ať byla žárovka jakkoliv kvalitní vždy umřela mezi 4 a 6 měsícem a i tu nejkvlitnější žárovku mi přebil frajer co měl “dobře” seštelovaná světla. Cyklistu nebo chodce v černých kalhotech a hnědé bundě sem viděl skoro vždy na poslední chvíli ať byla žárovka za 400 nebo 100 kč/ks. prostě pár let jsem preferoval něco, co jsem si mohl celou dobu klidně odpustit 😉

    • Já mám na autě namontovaný Sportlight Ultra 4200 od GE a musím říct, že to má 2 výhody. První je v tom, že má bělejší světlo a v kombinaci s LED denním světlem vypadá asi o 1000% líp, než klasický halogen. Druhá je v tom, že má o něco delší dosvit (na obalu píšou +30%) a hlavně má běžných 55W. Nestane se mi tímpádem, že mi to vypálí světlomet, jak už jsem u různých čínských šmejdů viděl.

  2. Moje zkušenosti s H1 Philips 30%+, 50%+ a H4 Narva Range Power 50% jen pozitivní. Výdrž dobrá, rozdíl proti standardu vidět. Mizerná byla Hella H1 50%. Výdrž půl roku a očazená zevnitř byla neskutečně.
    Konkrétně Fiat Brava potkávací světla H1 moc nesvítí, lepší žárovka pomohla. Felicia po faceliftu svítí celkem fajn. Jediná výjimka v ní byla s Bosch nějaká standardní H4, to svítilo hodně mizerně, proběhla výměna za jiné a rozdíl neskutečný. Boschky mám do zálohy. Teď mám Dacii Sandero a to i s obyčejnou Osram H4 svítí fakt skvěle. Teď jedna praskla, tak dám Bosch ze zálohy a uvidíme jestli budou svítit tak mizerně i v Dacii.

        • Sorry jako, ale když bude test o autech se šestnáctistovkou motorem, tak k tomu podle týhle logiky budu psát komenty o třílitrech jenom proto, že jsou to taky osobáky?
          K žárovkám: H7 je konstrukčně v zádeli, povyměňoval jsem jich za 10 let celkem dost a bylo jedno, zda to byla značka nebo no name, všechno odchází.

  3. No, taky mi přijde šílené dát za dvě žárovky 1500 Kč, to je snad nějaký fór, ne? Mám v autě žárovky z Lidla, pár za asi 120 Kč nebo kolik to stálo, mám je v autě 3 roky a při jízdě po tmě jsem nezaznamenal žádný problém. Ročně najezdím tak 10 000-12 000 km.

  4. To, ze jsou na svete sebelepsi zarovky je krasne, ale na castach cele Evropy potkavam kazde druhe auto, jak mu silhaji svetla. Je jedno jestli leve, ci prave. Jedno sviti 2-3 metry pred vozidlo, a druhe na letadla. A nebo maji zamerne sklopena obe, aby mehly jet stale na dalkova. A nebo s mlhovkama. Ale ani to jim nepomuze. Nejlepsi je, kdyz jsou spravne nastavena, a na vozovce se obe svetla sejdou v jednom bode.

  5. Tento test je úplne totožný s mojou skúsenosťou:
    Mám Ford Focus C-Max. Výmena žiaroviek je dosť pracná, pretože treba demontovať reflektory. Odstrániť zaklapavacie kryty.Potom sú žiarovky prístupné.

    Asi po 2 rokoch (tresne po záruke) mi odišli obidve H7 v reflektoroch. Kúpil som na pumpe H7 (výrobca ma nezaujímal). Demontoval som reflektory,vymenil za nové žiarovky. A za mesiac odišla prvá a za ďalší mesiac aj druha. Tak sa to opakovalo asi 3 razy, až som začal hladať lepšie H7. Problém bol aj v tom,že záruka na žiarovky nie je.Mám to už pekne natrenované,takže mi výmena trvá krátko.
    Záver: skončil som u obyčajných H7 Bosch. Ani tie drahé okrem lepšieho svetla neprinášajú dlhší život.
    Poznámka: Na životnosť má určite značný vplyv aj konštrukcia reflektoru , vibrácie karosérie a stav elektrickej siete vozidla.

  6. Ešte poznámka ku životnosti:
    Žiarovky väčšinou “odchádzajú” pri zapnutí svetiel. Studené vlákno má malý odpor,takže po zapnutí žiarovkou pretečie vysoký prúd. až pokiaľ sa vlákno nerozžeraví úplne a jeho odpor stúpne. Samozrejme sa to dá obísť zaradením predradného odporu.Ale ten znižuje jas trvale.
    Na ženinom Hyudai i30 som si všimol,že prívody k žiarovkám sú pomerne tenké (prierez vodiča je dosť nízky). A to bude dôvod prečo žiarovky na i30 prakticky neodchádzajú. Jej prvý Hyundai Accent mal po 12 rokoch pôvodné žiarovky.
    Moje vysvetlenie: Prierez prívodov je zrejme dimenzovaný na nominálny prúd žiarovkou a pri zapnutí neprenesie prúdovú špičku a tak žiarovku ochráni pred preťažením. Druhým a možným dôvodom sú vibrácie ,ktoré auto v oblasti reflektorov môže mať a ktoré majú značný vplyv na životnosť krátkeho vlákna.

    Ale veľmi rád by som počul aj iné vysvetlenie, problém je to zaujímavý.

  7. Já vozím na autě OSRAM Night Breaker a již tam sídlí více než rok bez nutnosti výměny. Vůz Ford Fiesta V s denním svícením. Na druhé Fiestě ST mám novější Night Breaker Laser také již cca půl roku s automatickým přepínáním denní/potkávací a zatím nejmenší problém. Životnost je auto od auta. Jinak STčko jezdí denně, přes zimu při cestách z/do práce téměř vždy svítily potkávací, takže podle mě už to má dávno 260h odsvíceno na obou autech.

    • Súhlasím s názorom že životnosť je auto od auta.
      Odborná literatúra udáva, že časti karosérie prenášajú vibrácie od pohonnej jednotky v kmitočtoch okolo 6-10 Hz (t.z. 6 až 10 kmitov za sekundu). Tieto kmitočty ludské telo nepočuje a pri nízkych amplitúdách ani necíti. Ale je to príčina zlých vplyvov nielen na žiarovky. Napr. zvyšuje agresivitu vodiča, nervozitu posádky a ďalšie negatívne vplyvy na pohodu vo vozidle.
      Príčinou je nedostatočne vyprojektovaná a odmeraná konštrukcia karosérie. Pár zvarov na linke (alebo vnútorných priečok) môže spôsobiť ,že vozidlo sa chová z hladiska vibrácii nevhodne.
      Preto verím, ako spomenul Radek, sú rozdiely v značke ,type ale aj v modeloch vozidiel.

      Spomínaný C-MAX napr. pri výjazde na obrubník sa mu evidentne kríži karoséria. Nie je dostatočne tuhá,počuť to na dverách alebo pirelli.

    • Výrobcovia žiaroviek udávajú k životnosti zaujímavý údaj:
      Pri poklese napájacieho napätia o 10 % sa zvyšuje životnosť o 100 %.
      To znamená,že pri napätí 10,8 V (12 V nominálne napätie) sa predĺži životnosť na dvojnásobok.
      Na tom je založený trik s predradným odporom, ktorý sa predáva ako “predlžovač životnosti”. Ten ale znižuje jas a aj farbu svetla. Čo nemusí vyhovovať každému .

      Celý problém je ale v tom,že rozžeravené vlákno žiarovky je veľmi citlivé na preťaženie a vibrácie. Darmo, zdroje svetla s žeravým vláknom sú úplne zastaralé a patria minulosti. Už aby tu boli LED svetelné zdroje,ktoré majú bežne životnosť 30 000 – 50 000 hodín a nižšiu spotrebu energie (majú podstatne vyššiu účinnosť).

      A vôbec, technika, ktorá sa principiálne od 20 storočia prakticky nezmenila je na vymretie. Spalovací motor má nízku účinnosť (max 25 %) to znamená,že prevážna časť energie paliva sa spotrebuje na teplo a emisie a iba štvrtina energie sa použije na pohyb. Je to neuveriteľné PLÝTVANIE zdrojmi. A rovnako je to aj so žiarovkami……..

      • moderne spalovacie motory maju ucinnost uz nad 40%… vid. pripad mazdy, toyoty. hyundai ohlasuje motor s ucinnostou 50%, ale ten sa {zatial} nevyraba.

        • Účinnosť spalovacích motorov:
          Pozri Wikipediu:
          benzínové a dieselové motory dosahují účinnosti kolem 25 %, přeplňované motory s turbokompresorem poháněným výfukovými plyny (turbo) mají účinnost kolem 35 %,…..
          Vyššiu účinnosť dosahujú:
          letadlový turbínový motor vykazuje 20–25 % účinnosti, stacionární spalovací turbína s tepelnými výměníky může dosahovat účinnosti i přes 50 %.
          Prečo je to tak pozri:
          Carnotův cyklus

          Carnotův cyklus na diagramu teplota–entropie
          Carnotův cyklus označuje vratný kruhový děj ideálního tepelného stroje, který se skládá ze dvou izotermických a dvou adiabatických dějů.

          Možno si mal na mysli hybridy , ktorých elektrická sekcia má účinnosť až 95 % čo spolu so spalovákom môže dosiahnuť spomínaných cca 50% ( v závislosti od pomeru prevádzky ) .

          Ale účinnosť elektromotorov spalovací motor nemôže docieliť už z princípu kvôli mechanickým stratám , emisiou teploty a spalín.

  8. To je zase PR článek o houně…Životnost žárovky ovlivňuje i dobíjení a elektrická soustava auta vůbec.
    Když je žárovka dobře vyrobená,tak se tam nemá co pokazit. Většinou do ní proteče více proudu při startu,než zareaguje rele dobíjení a pod. Zkoušel jsem drahé i levné žárovky a rozdíl v životnosti nevidím. I drahá žárovka odešla po týdnu. Jediné co je fakt,že některé levné žárovky svítí o něco hůř.

  9. Philips Xtreme 130% v O1 podstatně zlepší viditelnost a to jsem tam před tím měl také njaké lepší, po tom co mi jedna praskla a nahradil jsem ji obyčejnou byl rozdíl takový že to nešlo jinak než koupit nové obě a lepší protože když už si zvyknete lepší však to znáte. Životnost mimo jiné podle mně dost limituje stav silnic po kterých se pohybuju ty otřesy určitě životnosti nepřispějí.

  10. Běžte s tym do prdele já mám obyčejně osramy a svítí bez výměny už 4tym rokem.A náhradní mám doma asi ještě přes 50 žárovek zdarma.

  11. Všichni co si sednou do plechovky s kolama by si měli občas podívat jak jim šilhají světla resp. žárovka , pokud pomineme chybu samotného nastavení světlometu tak se u žárovky stane že se zkroutí miska potkávacího vlákna a stává se z ní oslňující světlo což je dost nepříjemné .

  12. Ahoj, žárovky jsou důležité, ale…
    Ale časem se pokovení ve světlometu “vypálí” neboli ztrácí odrážecí efekt a tímto se my motoristé snažíme onu světelnost dále zvýšit žárovkami. Jak už tady bylo řečeno – nejdůležitější je mít světla dobře seřízené. Pak mít světlomety čisté a nezapomněl bych časem zašlý plast světlometu dobře mechanicky rozleštit (jsou na to speciální leštící sady), nakonec bych řešil ty zmiňované žárovky…

  13. Drahé sice dobře svítí ale co – životnost mizerná.
    Levné svítí před auto ale super cena.
    Raději (je jedno zda H1 až H7) si koupím střední cestu v nejlepším poměru cena /výkon/životnost.
    U mě jasně vyhrávají Osram silverstar 2.0 nebo Philips VisionPlus 50% nebo 60% .
    S tím uvidíte dostatečně na cestu a hned tak vlákno nepraskne.
    A přes den nejlepší řešení je kvalitní denní svícení.

  14. A co takhle sdělit, zda měl světlomet v sobě čočku, nebo obyčejnou parabolu. Rozdíl je ve svícení dost velký. Takže test budiž, ale měl by být jak s obyč. lampou, tak s čočkovým světlem.

  15. Některé starší převážně dieselové auta se na volnoběh dost klepou a otřesy se přenáší do světlometů což rožhavenému vláknu žárovky škodí a rapidně zkracuje životnost,dále jim škodí vyšší dobíjecí napětí atd.

  16. Malý postřeh,
    všechny H7 mají krátkou životnost. H4 vydrží nesrovnatelně déle. Nezáleží na značce výrobku ani automobilu. Dovolil bych si říci, malá konstrukční chybička….ale nevadí alespoň se jich prodá více.

  17. Doporučuji koupit v číně diodové žárovky s požadovanou paticí v páru za cca 500,- Já mám H7 a svítí neskutečně. Svítí víc než xenony které mám na jiném autě.

  18. Používal jsem Osram Night Breaker, svítí velmi dobře, mají kratší životnost a vyžší cenu. Zkusil jsem žárovky s vyšší svítivostí z Lidlu a už jsem u nich zůstal. Svítí velmi dobře za dobrou cenu.

  19. Mám letitou zkušenost,že kupovat předražené žárovky,když ujedu za rok 1000km v noci je zbytečné.Ale co je zajímavé,že testovali Golf 7,který je osazen žárovkami na denní svicení a pozor pár stojí 1000kč.A to pvažuji za sviňárnu.

  20. mám v Peugeotu H7 už asi 4 roky. Jsou koupeny v supermarketu v Polsku asi za 6,99,ZL (42,- Kč ) za dva kusy. Jezdím denně min. 120 – 150 km a žárovky svítí stále jako nové.

  21. používám v O2 s klasickou parabolou Osram Silverstar 2.0 a vydržely mě tak max rok cca 20tkm, teď jsem dal kvůli praskání předřadné odpory, ale stejně po tom roce je měním, protože jsou vysvícené, ale neprasknou. Teď tam mám Osram NB Laser a taky to vypadá že ten rok a budu je zas před zimou měnit.
    Svítivost je u obou proti klasickým “levným” dobrá, světlo je jasnější, a je od nich líp vidět, a nikdo na mě nebliká, tak snad neoslňují.
    Ale jezdím víc jak poloviu km v noci, kdybych jezdil jen ve dne koupím nějaký normální a nechám je tam až prasknou…

    • Já mám na autě namontovaný Sportlight Ultra 4200 od GE a musím říct, že to má 2 výhody. První je v tom, že má bělejší světlo a v kombinaci s LED denním světlem vypadá asi o 1000% líp, než klasický halogen. Druhá je v tom, že má o něco delší dosvit (na obalu píšou +30%) a hlavně má běžných 55W. Nestane se mi tímpádem, že mi to vypálí světlomet, jak už jsem u různých čínských šmejdů viděl.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: