Studie ukázala, u kterých ojetin aktuálně nejčastěji narazíte na stočený tachometr. Riziko se týká hlavně prémiových značek, ale také Fordu Mustang

Zdroj: Lukáš Dittrich
  • V průměru 16,1 % ojetých vozů prodávaných nejen napříč Evropou má stočený tachometr

  • Rizikové jsou hlavně prémiové značky v čele s BMW. U modelu M5 studie odhalila dokonce 33,6 % ojetin se stočeným tachometrem

  • Obecně se nejčastěji upravuje stav najetých kilometrů u vozů starých pět až patnáct let

  • Poměrně vysoká pravděpodobnost stočeného tachometru se aktuálně týká i dosluhující generace Fordu Mustang 

O problému úpravy počtu najetých kilometrů u ojetých vozů se mluví opakovaně. Přestože je snaha těmto praktikám různými způsoby bránit, na trhu se stále pohybuje velké množství ojetin, které mají stočený tachometr. Dokazují to nedávno zveřejněné výsledky studie společnosti carVertical, která se kontrolou historie ojetých vozů zabývá.

Aktuální výsledky vychází z analýzy historie více než 700 tisíc konkrétních ojetých vozů prodávaných od listopadu 2020 do listopadu 2021. Studie zkoumala osmnáct trhů. Většinou jde o trhy evropské (například Německo, Itálie, ČR, Polsko nebo Slovensko), data o automobilech ale byla brána rovněž ze Spojených států a z Ruska. Z celkového počtu ojetých vozů zkoumaných v průběhu uplynulého roku mělo stočený tachometr 16,1 % aut.

Analýza ukázala na deset starých aut, jejichž hodnota bude rychle růst. Nemáte jedno z nich v garáži?

Pokud se podíváme na konkrétní modely, pak je podle této studie tím nejrizikovějším BMW M5. S největší pravděpodobností mělo upravený počet najetých kilometrů 33,6 % exemplářů. Na druhém místě následuje BMW řady 7 (33,4 %) a na třetím Subaru Outback (31,8 %).

Obecně rizikovější jsou prémiové značky, protože u nich se stočením tachometru dá docílit největšího navýšení hodnoty daného automobilu. Oblíbená je v tomto směru zejména značka BMW, která má v žebříčku dvaceti nejčastěji stáčených vozů hned osm modelů. Kompletní žebříček najdete níže. Už v minulosti se také prokázalo, že u modelů prodávaných s benzinovým i naftovým motorem se častěji stáčejí dieselové verze. Je to logické, protože taková auta obecně jezdí na delších trasách, mnohdy jako manažerské služební vozy. Navzdory vysokému nájezdu tak interiér není příliš opotřebovaný a sníženému počtu najetých kilometrů se dá snadno uvěřit. Žebříček obsahuje i sportovní vozy, kde lze zase předpokládat, že se o ně majitelé pečlivěji starají. Kromě BMW M5 se to týká také BMW M4 nebo dosluhující generace Fordu Mustang.

Stáčení tachometrů ale nakonec není tím největším problémem. Ještě častěji než na stočený automobil může zákazník narazit na vůz, u kterého je v jeho historii utajeno nějakého dřívějšího poškození. Taková věc se týká zhruba třetiny nabízených vozů.

Ohodnoťte tento článek!
Sdílejte

1 komentář

PŘIDAT KOMENTÁŘ: