-
Základní cena Škody Kodiaq je 677 900 Kč
-
Cena je nastavená tak, že si Kodiaq s koncernovými „soupeři“ konkurovat nebude
-
Nejblíže Škodě Kodiaq bude Nissan X-Trail, nicméně ten nenabízí kombinaci benzinový motor/pohon všech kol
Škoda oficiálně představila své nové SUV Kodiaq začátkem září, později na pařížském autosalonu pak přidala první informace o ceně a výbavě. Základní Škoda Kodiaq dostane motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k), kombinovaný s manuální převodovkou a pohonem všech kol. V základní výbavě Active má takové provedení stát 677 900 Kč. Zákazníci si budou moci vybrat, zda za stejnou sumu upřednostní kombinaci pohonu přední nápravy a automatické převodovky DSG.
Nejdostupnější vznětovou motorizací Kodiaqu je 2.0 TDI 110 kW. I zde bude za stejnou cenu – 722 900 Kč – možnost volby mezi pohonem 4x4 a samočinným řazením. Nejdražším nabízeným provedením je Kodiaq 2.0 TDI 140 kW 4x4 DSG Style. Ceny všech variant najdete v samostatném článku Škoda Kodiaq má kompletní ceník. Vrcholná verze vyjde na 950 900 Kč.
Automobilka uvádí, že už v základní výbavě Active najdeme bohatý seznam prvků. Samozřejmostí je sada airbagů a věci typu ABS nebo ESP, těšit se ale máme také na dvouzónovou automatickou klimatizaci, sedmnáctipalcová litá kola, rádio s malým dotykovým displejem, Bluetooth nebo střešní ližiny. Za příplatek 15 000 Kč bude možné dokoupit paket Active Plus zahrnující parkovací senzory vzadu, tempomat a přední mlhová světla.
Co na to konkurence? Začneme tou koncernovou.
Konkurovat si nebudou
V kontextu koncernu Volkswagen vlastně ani moc o konkurenci mluvit nemůžeme. Seat Ateca je totiž výrazně menší, Volkswagen Tiguan nemůže být sedmimístný. A velké rozdíly najdete také v základní ceně. Atecu pořídíte už za 523 900 Kč, Tiguan pro změnu startuje na částce 569 900 Kč. V prvním případě ovšem dostanete pod kapotu litrový tříválec, v tom druhém slabší čtrnáctistovku (92 kW), se kterou se u nás Kodiaq prodávat nebude.
Pokud bychom chtěli u Tiguanu shodnou motorizaci, s jakou startuje Škoda, koupíme ji až ve druhé úrovni výbavy, kde stojí 752 900 Kč. Žádná jiná možnost u kombinace tohoto benzinového motoru a pohonu všech kol v ceníku není. Výrazně menší a levnější Seat Ateca v hodnotě základní Škody Kodiaq je k dispozici až ve druhé úrovni výbavy. Jak ukazuje tabulka, dostanete více výbavy a vůz bude i svižnější, jenže s nabídkou vnitřního prostoru to bude výrazně horší než u nové Škody.
Rovněž Tiguan ve výbavě Comfortline nabídne více prvků výbavy. Po zveřejnění kompletních ceníků Škody Kodiaq bude zajímavé sledovat, zda po dovybavení vyjde mladoboleslavské SUV na stejné, nebo vyšší peníze.
Základní srovnání koncernové trojice najdete níže v tabulce.
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 | Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 4x4 | Seat Ateca 1.4 TSI 4x4 | |
---|---|---|---|
Výbava | Active | Comfortline | Xcellence |
Výkon motoru | 110 kW (150 k) | 110 kW (150 k) | 110 kW (150 k) |
Klimatizace | Dvouzónová automatická | Dvouzónová automatická | Dvouzónová automatická |
Litá kola | 17" | 17" | 18" |
Bluetooth | Ano | Ano | Ano |
Rádio | Ano | Ano | Ano |
Střešní ližiny | Ano | Ano | ano |
Navíc | --- | asistent jízdy v pruzích, tempomat, mlhová světla, automatické přepínání dálkových světel, parkovací senzory vpředu i vzadu | mlhová světla, tempomat, bezklíčkový přístup, zadní parkovací kamera, multimediální systém, sportovní sedadla |
Chybí | --- | není k dispozici sedmimístné provedení | není k dispozici sedmimístné provedení |
Cena | 677 900 Kč | 752 900 Kč | 652 900 Kč |
Mezi ostatními (téměř) nemá konkurenci
Když se podíváme na ostatní konkurenty, zjistíme, že Škoda Kodiaq nemá mnoho přímých soupeřů. Sedmimístný interiér sice nabídne třeba Mitsubishi Outlander nebo Nissan X-Trail, jenže Outlander pořídíte s benzinovým motorem a pohonem všech kol pouze v kombinaci s automatickou převodovkou a benzinový X-Trail nelze pořídit jinak než jako předokolku. Další soupeři už skončí na tom, že jsou menší a nemohou mít sedm sedadel.
Doporučujeme: Škoda Kodiaq vs. 10 dalších SUV: Srovnání klíčových vlastností
Nissan X-Trail je nakonec Škodě Kodiaq nejblíže. V jediné dostupné benzinové motorizaci stojí o čtyři tisíce korun méně, ale zároveň přidá mnoho výbavy a aktuálně také i třetí řadu sedadel navíc. Tento automobil bude dělat Škodě Kodiaq potíže u zákazníků, kteří nepožadují pohon všech kol. Problémem pro japonského konkurenta je ale skutečnost, že se u benzinového motoru nenabízí ani samočinná převodovka.
Druhý sedmimístný soupeř, Mitsubishi Outlander, doplácí na nutnost pořídit k pohonu všech kol i automatickou převodovku, takže je dražší téměř přesně o šedesát tisíc korun. Kompenzuje to ovšem výbavou navíc.
Také Hyundai má ve své nabídce sedmimístnou konkurenci, a sice model Santa Fe. Ten koupíte už za 679 990 Kč v provedení s benzinovým motorem o výkonu 138 kW (188 k), pohonem předních kol a manuální převodovkou. Ta automatická není u této motorizace k dispozici, za čtyřkolku připlatíte 50 000 Kč. Cena je tedy vyšší než u Škody Kodiaq, ale navíc dostanete tempomat, mlhová světla a vyšší výkon.
Velmi zajímavou alternativou bude Honda CR-V. Ta je totiž pořád poměrně velká (i když nikoliv sedmimístná), stojí pouze o dva tisíce více než základní Kodiaq a opět přidá pár věcí navíc. V tabulce najdete ještě také Subaru Forester, které vždy bylo celkově dražší a na výbavě se to zde projevuje naplno.
Pro úplnost dodejme, že objednávky na nový Kodiaq začne Škoda přijímat už velmi brzy, první hotová auta ale dorazí ke svým majitelům až v únoru příštího roku. Na novou Škodu se ovšem chystá také nová konkurence. Renault už představil nastupující generaci modelu Koleos a Peugeot má připravenou novou 5008, ze které se stal crossover.
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 | Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD | Nissan X-Trail DIG-T 160 | Hyundai Santa Fe 2.4 GDi 4x4 | Honda CR-V 2.0 i-VTEC AWD | Subaru Forester 2.0i | |
---|---|---|---|---|---|---|
Výbava | Active | Intense | Acenta | Confidence | Comfort | Active |
Výkon motoru | 110 kW (150 k) | 110 kW (150 k) | 118 kW (160 k) | 138 kW (188 k) | 114 kW (155 k) | 110 kW (150 k) |
Klimatizace | Dvouzónová automatická | Dvouzónová automatická | Dvouzónová automatická | Dvouzónová automatická | Dvouzónová automatická | Jednozónová automatická |
Litá kola | 17" | 16" | 17" | 17" | 17" | 17" |
Bluetooth | Ano | Ne | Ano | Ano | Ano | Ano |
Rádio | Ano | Ano | Ano | Ano | Ano | Ano |
Navíc | --- | automatická převodovka, tempomat, parkovací senzory vzadu, parkovací kamera, mlhová světla | navigace, sada kamer, tempomat, třetí řada sedadel, vyhřívaná sedadla vpředu, mlhová světla | vyšší výkon motoru, tempomat, mlhová světla, možnost nastavit účinnost posilovače řízení | tempomat, vyhřívání předních sedadel | vyhřívání předních sedadel, klasický stálý pohon všech kol |
Chybí | --- | nelze kombinace benzinový motor/manuál/4x4 | pohon všech kol ani automatická převodovka nelze k benzinovému motoru pořídit | --- | není k dispozici sedmímístné provedení | není k dispozici sedmímístné provedení |
Cena | 677 900 Kč | 738 650 Kč | 673 900 Kč | 729 990 Kč | 679 900 Kč | 699 000 Kč |