Škoda Vision In je určena pro Indii. My jsme si ji poprvé prohlédli v Česku

  • Škoda Auto má na starosti aktivity celého koncernu VW v Indii

  • Zahájení výroby malého SUV se očekává ještě letos

  • Koncept Vision IN působí podstatně robustněji než Škoda Kamiq

  • Podvozek nabízí výrazně vyšší světlou výšku

  • Studie dostala čtyřválec 1.5 TSI s výkonem 150 koní

  • Nové SUV vyjede na platformě MQB-A0-IN, vyvinuté speciálně pro Indii

Škoda Auto má v rámci projektu India 2.0 na starosti aktivity celého koncernu VW na indickém trhu. Vzhledem k jeho potenciálu a zároveň výrazným specifikům dostala zelenou vyvíjet pro něj nejen výrazně modifikovanou techniku, ale rovnou i celé zvláštní modely. Prvním z nich bude malé SUV, jehož studie, blízká sériové podobě, se pod názvem VISION IN představí 5. 2. na autosalonu Auto Expo 2020 v Dillí. Zahájení sériové výroby se očekává ještě letos. Následovat bude malý sedan na stejné platformě, příchod dalších modelů zatím není potvrzen.

Studie Vision In naznačuje podobu nového malého SUV pro indický trh, které zatím nemá jméno
Prohlédli jsme si ji ve stejném utajovaném fotoateliéru jako nedávno čtvrtou generaci Octavie

Samozřejmě si nelze nevšimnout podobnosti s evropským crossoverem Kamiq, přesto jde o jiné auto. Zatím nemá jméno, ale není vyloučeno, že se bude jmenovat stejně. Liší se už proporcemi, je o něco delší, citelně vyšší a působí podstatně robustněji. Z řešení detailů je znát příprava na méně náročné výrobní postupy. Tomu odpovídá například jednodušeji řešená kapota či obecně menší plechové výlisky. Podvozek nabízí výrazně vyšší světlou výšku, v Indii ji totiž bude, na rozdíl od Evropy, opravdu potřebovat.

Škoda potvrdila Octavii RS s hybridním pohonem. Odhalí ji už v březnu

Interiér respektuje budoucí úlohu modelů, značka Škoda tam totiž patří mezi prémiové zboží. Proto SUV nabídne prostor a esteticky řešený interiér s odvážnými liniemi, jaké v našem Kamiqu nenajdete. Samozřejmě pokud v sériovém modelu zůstanou z velmi vzletně načtrtnuté studie alespoň základní tvary. Počítá se s rozsáhlým využitím on-line služeb, čemuž nasvědčuje i umístění jakési sošky, znázorňující osobní elektronickou asistentku Lauru na palubní desce. Některé prvky i na studii pocházely z nejnovějších sériových škodovek, například malý volič automatické převodovky, a u nich lze předpokládat, že se ve stejné podobě dožijí sériové verze.

Extravagantní detaily v interiéru šanci na sériovou výrobu nemají, celková koncepce však ano

Studie dostala čtyřválec 1.5 TSI s výkonem 150 koní, sedmistupňové DSG a extravagantní 19“ kola. S nimi zrychlí z klidu na stovku za 8,7 s a dosáhne 195 km/h. Sériová výstroj i parametry se však budou téměř určitě lišit. Karoserie je dlouhá 4256 a vysoká 1589 mm, mezi osami náprav naměříme 2671 mm. Tyto hodnoty se už naopak zřejmě příliš měnit nebudou.


Nové SUV vyjede na platformě MQB-A0-IN, vyvinuté speciálně pro Indii. Ta počítá s odlišným jízdním stylem i použitím případných méně náročných komponentů domácího původu. Které to budou zatím těžko soudit, ale leccos by mohly napovědět konstrukční odlišnosti mezi evropskou a indickou verzí Rapidu. Ten druhý požíval mj. zadní bubnové brzdy, hydraulický posilovač řízení či zcela odlišně (měkčeji) naladěný podvozek s tlumiči domácí výroby.

Další podrobnosti o studii Škoda Vision In si můžete přečíst v obsáhlé tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

Ve srovnání s evropským Kamiqem se vám koncept Vision In líbí…
Škoda Vision In je určena pro Indii. My jsme si ji poprvé prohlédli v Česku
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: